Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, kable wn, mk1, mk2, mk3, mk4, mk5, mk6, mk7, swiece, zaplon

Przesunięty przez: szynszyl
22 Kwi 2011, 10:08
[Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
Autor Wiadomość
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 12 Maj 2005, 11:47   [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN

Jako że na dniach zmuszony jestem kupić świece do mej padaki, postanowiłem zrobić coś w rodzaju poradnika. Generalnie posiadam samochód od kilku lat i troche świeczek przwinęło sie przez moje łapki. O Briskach nie ma co gadać - sama świeca nie ma w sobie takiego pontecjału przyrostu mocy jak próbują to wcisnąć ludziom (za tajkie głupoty powinni zabijać na miejscu). Do Iskry nie mam zastrzeżeń. Champion mam mieszane uczucia. Bosh - owszem pod warunkiem o ile nie jest wyprodukowany w Polsce i przeznaczony na nasz rynek. Świece Beru - hmmm nie miałem z nimi do czynienia. Ze świec marki NGK jestem najbardziej zadowolny - oferują najlepszą moim zdaniem jakość do ceny.

Rozkodowanie świec NGK:

Wartość cieplna:

Zakres temp. pracy świec:

Tak powinna wyglądać dobra i sprawna świeca (bez względu na markę):


Materiały ściągnięte z: http://www.ngkntk.pl/Szko...zne.1297.0.html (o świecach żarowych też tam jest)

Świece Iskry: http://www.iskra-kielce.pl/main.php
Świece Boch: http://www.bosch.pl/pl/cz...nowe/index.html
Świece Beru: http://www.beru.com/english/home/index.php

O briskach i championach nic konkretengo nie znalazłem poza bełkotem rekalmowym

EDIT:

co nieco ogólnie o świecach, ich wyglądzie i ocenie na tej podstawie: http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
_________________
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Gru 2011, 19:01, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 12 Maj 2005, 22:51   

Jeszcze jedno ja mam tylko i wylącznie benzynę - gazu nie uznaję. Co dobra dla mnie moze sie okazłać złe dla kogoś kto ma gaz (choć nie powinno być problemów). Nic nikomu nie bede radzić - ja tylko stwierdzam że NGK są O.K. Reszta musi sama wybrać na własne ryzyko. Koszt świeczek NGK to ok 12-15zł za sztukę.
linki z cenami:
http://www.akwimat.pl/swiece.html
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=68747
_________________
 
 
 
Tomaszek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2005, 11:07   

orzysz napisał/a:
Lokmen a o motocraftach nie ma nic ?? I co wogole o nich sadzisz??


Jeśli chodzi o Motorcrafty to ja u siebie wymieniam je co 50 tyś. Po wymianie nie odczuwam żadnej różnicy, generalnie jestem zadowolony-poprostu robią swoje. Jednak przy najbliższej wymianie korci mnie żeby spróbowac czegoś innego, zobaczymy jak się będą sprawować te NGK!
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2005, 11:18   

Na gazie ze świecami NGK też nie ma problemów. One są dobre do wszystkiego (według mnie :D )
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3768
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Maj 2005, 09:20   

Tomaszek napisał/a:
[, zobaczymy jak się będą sprawować te NGK!


tylko pod warunkiem że kable WN są sprawne :!: inaczej je szybciej niż inne szlag trafi
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 16 Maj 2005, 16:03   

Bodo napisał/a:
Mi też nie wiezyli że do mnie kosztują 40 zeta sztuka. A jednak NGK25 tyle kosztuje :)

Fakt - zgadza sie 8|
http://www.akwimat.pl/swiece.html
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=69971
_________________
 
 
 
Viking
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2005, 09:41   

piterak napisał/a:
ja jeżdże swoją na świecach CHEMPION, fiesta 1.1i z 93r.
A powiedz co myślisz o fiestach specjalnie do gazu, jak są na allegro, czy jest duża różnica.
Bo znajomy wsadził sobie insalacje gazową i teraz opytanie czy będzie różnica na tych innych świeczkach :?:


moi znajomi jeździli na zwykłych świecahc mimo załżenia lpg, natomiast jak po pół roku zaczeli mięc problemy z zapalaniem to wymienilil na świece specjalnie do gazu i chodzi jak rakieta - niesetty nei była to fiesta.
natomiast mój ojciec nie wymienil świec mimo zalożenia lpg i jezdzi tak od roku - jak dla mnie to są problemy z zapalaniem tego jego seicento - tzn zapala się nie zawsze od razu i wogóle dziwnie chodzi. i obstawiam że to wina świec. generalnie polecam wymienic na takie specjalne do gazu ;)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 23 Cze 2005, 09:44   

qarwa mać - nie ma czegoś takiego jak świece do gazu.
_________________
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 23 Cze 2005, 10:58   

piterak napisał/a:
Łokmen napisał/a:
To jest naiwności i głupota kupującego (zeby nie powiedzieć wręcz debilizm techniczny).....


To pojeździj na zwykłych świecach na gazie i puźniej włuż takie świece do LPG.
Jak nie masz w tym doświadczenia to niepisz :hahaha:

Jakbyś mylał logiczniei miał troche podstaw i wiedzy technicznej (i znał jako tako zasade działania sinika i procesy w nim zachodzące) to bys wiedział aby świeca poprawnie pracowała i proces spalania był optymalny musi byś odpowiednia ciepłota (wartośc cieplna siwiecy - zimnjjesza lub gorętsza). W tym przypadku kupując świece "do gazu" - kpujesz siwce o pośredniej wartości cieplnej między gazem a benzyna. Skutek taki nie masz idelanieg spalania ani na gazie ani na beznynie i na dodatek muissz częsciej wymieniać świece niż w przypadku benzyny....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2005, 19:05   

piterak napisał/a:
To pojeździj na zwykłych świecach na gazie i puźniej włuż takie świece do LPG. Jak nie masz w tym doświadczenia to niepisz :hahaha:

Wszystkie moja auta na lPG posuwają na stanadrtowych świecach i jest GUT, jak masz LPG to jeszcze zalej silnik odpowiednim olejem, do spryskiwaczy tez jest specjalny płyn do LPG... no i najważniejsze jest żeby w oponach mieć powietrze sprecjalne dla aut zasilanych LPG...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 23 Cze 2005, 21:47   

Joe zapomiałeś jeszcze specjalnych przewodach wysokiego napięcia do gazu :rotfl: :hahaha: .....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2005, 15:56   

A tak powazniej, to wiadomo że LPG jest innym rodzajem paliwa niż etylina i jesli standartowe świece (znaczy o określonej ciepłocie) nie dają rady, bo się okazuja za zimne czy za gorące, to mozna pokombinowac z doborem odwpoedniej ciepłoty siewc (oczko w jedną labo oczko w drugą - zalezy) ale napewno nie ma uniwerslanych świece do LPG...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 29 Cze 2005, 06:33   

Nie wiem czy glupoty nie napisze ale z tego co wiem to gaz ma wieksza liczbe oktanowa od benzyny prawda? Cos ponad 100 chyba. Wiec, skoro jest wieksza liczba oktanow to mozna by bylo przestawic zaplon na ciut wczesniejszy ale tylko pod gaz bo na benie detonow wtedy. Teraz jesli mamy wczesny zaplon to swieczki sie grzeja bardziej ( czy mniej bo juz nie jestem pewny :/), jesli grzeja sie bardziej to mozna by wlozyc "chlodniejsze" swiece. Dzieki temu mozna zoptymalizowac spalanie gazu ale niestey to tylko teoria bo z tego co slysze to poziom jakosci gazu na poszczeglonych stacjach jest jeszcze bardziej "sinusoidalny" niz etylinki.

Poprawcie mnie jesli sie myle ale mysle ze ta zabawa mogla by sie udac.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2005, 07:39   

Niby masz racje ale pamiętej że LPG w aucie jest tylko alternatywnym zródłem zasilania, i nie można rezygnowac z benki... bo moga być nieraz cyrki...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2005, 16:14   

Zgodze sie ze LPG nie powinno byc traktowane jakos pierwsze w kolejnosci zasilanie. Pewnie wielu ludzi zna lub takze jezdzi na gazie nonstop. Ja gazu nie mam wiec nie mam problemu (narazie). Natomiast znam osobiscie przypadek gdy facetowi w Sunny GTI (2.0 150km) spec od usprawniania silnikow (czyt. tuner) splanowal glowice, zmienil gniazda zaworowe, walek i Bog wie co jeszcze zeby tylko auto bylo na gazie mocniejsze. Dzieki temu facet lepiej wukorzystywal oktany ale nie chce wiedziec co sie dzialo w komorach gdy skonczyl mu sie gaz i musial wlaczyl benzyne. Sa takie aparaty.

Przepraszam za zejscie z tematu swiec ale caly czas jestesmy na zaplonie :P
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sie 2005, 12:13   

ja wymieniłem Motorcraft na motorcraft, po 80tys. wyglądały tak jak powinny. Naprawde sie spisuja :ok:
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 10 Wrz 2005, 13:13   

Witam!

Jak kupowałem świece NGK to gość w sklepie katalogowo znalazł, że mają być BP6EF. Natomiast te co wykręciłem to BPR6EF. Z powyżej planszy dowiedziałem się, że "R" oznacza "opornik przeciwzakłóceniowy". Mam w związku z tym pytanie co to jest ten opornik i czy te bez "R" też się nadają do fiesty?
Dane fiesty jak w podpisie.
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 10 Wrz 2005, 14:28   

Ten opornik jest po to aby ci radio nie trzeszczało - elminuje zakłócenia elektryczne. Dla silnika to nie ma większego znaczenia co niestety nie da sie powiedzieć o radiu i głośnikach :)
_________________
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 13 Wrz 2005, 22:55   

Łokmen masz racje bo kolega ma radio w samochodzie i jak mu odpali fiesta to mu pierdzi w głosnikach a on myslał ze mu antena siadła :D
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
bialy107
[Usunięty]

Wysłany: 14 Wrz 2005, 09:55   

Witam

macziom pisales ze wkreciles BPR6EF to sa V-LINE7 i jak sie sprawuja bo takie same kupilem na allegro za 7,5 szt.

Poozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 9 16 Lis 2010, 10:59
Cobrak
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 22:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.