[MK6] Katalizator wyciecie |
Autor |
Wiadomość |
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 30 Wrz 2013, 17:05 [MK6] Katalizator wyciecie
|
|
|
Witam.
Mam takie pytanie do was. Czy ktos z was wycinal katalizator w 1.6 tdci ? cos to da wogóle w osiagach lub w wkrecaniu sie w obroty ?
Pozdrawiam. |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2013, 21:22
|
|
|
Owszem, ale jak wywalisz kata to i program musisz zrobić, bo efekt bez programu będzie wręcz przeciwny
Więc nie ruszaj, a jak już to wymień na kata sportowego i przy okazji zrób cały wydech, bo inaczej gra nie jest warta świeczki a i tak zysk mocy będzie znikomy. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 08:52
|
|
|
ElGrey napisał/a: | jak wywalisz kata to i program musisz zrobić, bo efekt bez programu będzie wręcz przeciwny |
To potwierdzone empirycznie czy "ktoś na necie tak napisał" ? Pytam bez złośliwości. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 20:30
|
|
|
haa no program mam to wystarczylo by go tylko poprawic .
Daze do tego bo jakos mam wrazenie ze wolno mi sie wkreca jak by moze sie ten kat zapchal czy cos w tym stylu.
Jakies pomysly ?:D
A ty u siebie ElGrey robiles cos wiecej oprócz mapy ? |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 22:36
|
|
|
Pufcio napisał/a: | To potwierdzone empirycznie czy "ktoś na necie tak napisał" ? Pytam bez złośliwości. |
Nie moje doświadczenia, ale zasłyszane od ludzi bawiących się w konkretne modyfikacje
Jeśli chodzi o moją to jest tylko mapa i wkładka K&M, więcej na tym wydechu i z tymi wtryskami będzie trudno uzyskać a na grubsze mody trzeba mieć wolnych kilka tysi
Ale wydech i tak się kończy, więc muszę pobudować coś luźniejszego to się zobaczy. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Paź 2013, 23:50
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Nie moje doświadczenia, ale zasłyszane od ludzi bawiących się w konkretne modyfikacje |
A jakieś wykresy? Bo to takie "Tata, a Marcin powiedział"... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 21:30
|
|
|
Może i racja, bo nie mam nic czarno na białym |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 00:27
|
|
|
To może na tą chwilę konkrety, coś sprawdzonego na klekocie.
Wycięcie kata "odtyka" wydech. Dzięki temu spaliny mogą szybciej wylecieć z rury, a turbo może się nieco lepiej wkręcać na obroty, co przekłada się na lepszą reakcję na gaz. Lag oczywiście nie zniknie, mowa tu głównie o zakresie, gdy turbo się już rozkręciło, a kierowca da nagle "w palnik".
Dodatkowych 20 koni na tym nie uzyskasz (tak po prawdzie to prawie żadnych), bo bilans energetyczny w sumie pozostaje taki sam (ciepła część turbo może się nieco wolniej nagrzewać, bo w przestrzeni między turbo a katalizatorem nie generuje się tak duże ciśnienie, więc wirnik nie musi pokonywać dodatkowych oporów, poza tym ciśnienie samo w sobie podbija temperaturę).
Oprócz tego jednostka może się nieco wyżej wykręcić (w erze "odcinaczy wtrysku" to ma marginalne znaczenie, poza tym po co komu długotrwała praca powyżej obrotów mocy maksymalnej?).
I to tyle z tego, co wiadomo na pewno. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 22:22
|
|
|
ElGrey, wkladke gdzies w necie kupiles, ona coś daje wogóle? ja mam wsumie tylko mape i zregenerowane wtryski. na wiecej kucy powiedzieli ze tlumik mógl by miec lepszy wylot ale wtryski i turbo go blokuje wiec co chciec z 1.6 ale takim malym popierdzielaczem sie fajnie smiga szczegulnie na 205 . Jak bedziesz wiedzial cos wiecej hmm albo mial jakies pomysly to zapodaj cos |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Paź 2013, 16:57
|
|
|
Wkładkę zakładałem jeszcze na gwarancji i zamawiałem w warsztacie zajmującym się tuningiem wiec nie wiem jak ona wpływa do końca na parametry, zwłaszcza że mapa była z nim robiona. Jedyne co mogę powiedzieć jako pewnik, to że jak po zimie wyprałem porządnie wkładkę, to naprawdę była odczuwalna różnica w zachowaniu auta i na autostradzie w 4 osoby na odcinku 10 km pojechałem swobodnie 185 km\h |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 18:38
|
|
|
hehe a ja na obwodnicy piask wycisnolem 200km/h wiecej nie chcialem bo i tak na czerwonym polu bylem |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:21
|
|
|
Tyla93 napisał/a: | hehe a ja na obwodnicy piask wycisnolem 200km/h | Też w 4 osoby |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:42
|
|
|
haha wlasnie nie samemu tylko |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:43
|
|
|
Kolejny dowód na to, że przesadnie krótka skrzynia w klekocie niczemu nie służy, a Ford buduje auta, których nie ma sensu tuningować. Tyleż śmieszne, co smutne. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:46
|
|
|
Tyla93 napisał/a: | haha wlasnie nie samemu tylko | To co się porównujesz do ElGreya |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:55
|
|
|
ElGrey napisał/a: | edyne co mogę powiedzieć jako pewnik, to że jak po zimie wyprałem porządnie wkładkę, to naprawdę była odczuwalna różnica w zachowaniu auta |
ja kiedyś filtr powietrza w 1.1 wymieniłem i tez zaczęło zapieprzać |
|
|
|
|
Tyla93
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 16 Skąd: bychaw
|
Wysłany: 7 Paź 2013, 19:49
|
|
|
4 os czy 1 jeden kij w 4 osoby sie dluzej rozpedzal bo wieksza waga taka prawda. Pracowalem w firmie przewozowej i jezdzilem busem mialemna sobie z 400kg najbidniej bo dieslem lepiej sie moglem rozbujac z ladunkiem niz bez. moze mniejszego kopa mial ale za to jak sie rozbujal to moglem cisnac i cisnac |
_________________ Ford Fiesta MkVI 2006 S 1.6 TDCI 118 KM, 260 Nm
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Paź 2013, 21:29
|
|
|
I tu masz racje, ale moja więcej nie pojedzie i basta, (no chyba że już wówczas zaczął mi hamulec blokować, bo w drodze powrotnej zblokował mi na amen 100 km od domu ) to i tak więcej niż fabryka
Pufcio jednak nie zgodzę się, fakt krótka skrzynia jest upierdliwa, ale poprawienie parametrów daje niezłe przyspieszenie i na krętych drogach, gdzie przyspieszenie jest istotne daje rade. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 7 Paź 2013, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Paź 2013, 21:32
|
|
|
Zwiększenie mocy zawsze poprawia przyspieszenie, ale wolałbym dużo dłuższą "piątkę", bo 170 to ja mogę lecieć bez chipa, a po chipie poleciałbym >200, ale skrzynia się kończy. Poza tym to jest diabelnie nieekonomiczne. Foka mk1 jest cięższa, stosunek moc/masa ma podobny, a ma dłuższą skrzynkę niż mk5 DI. Da się? Da. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Paź 2013, 21:37
|
|
|
pozostaje zbudować skrzynie, niestety nie słyszałem by ktoś coś takiego robił |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|