Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja"
Autor Wiadomość
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Sty 2013, 21:06   [MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja"

1. NICK: STax
2. IMIĘ: Szczepan
3. MODEL: Ford Fiesta 1.3i(?)
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK: MK3, 92r.)
6. SILNIK: JB6 HCS OHV

7. OPIS AUTA: Auto mojej dziewczyny, kupione rok temu za całe 700zł i od tego momentu stało praktycznie nie ruszane. Teraz się za nie biorę no i mam nadzieję doprowadzić je do akceptowalnego stanu. Trochę to potrwa, bo na razie stoi 70km od miejsca gdzie mieszkam ;) Auto jest w kiepskawym stanie, tzn mechanicznie nie ma tragedii, cieknie układ chłodzenia a dokładniej pompa wody, poza tym mechanicznie jest w miarę ok, tzn przyspiesza, skręca i hamuje.

Minusy:
- na zimnym silniku gaśnie przy szybszym dodaniu gazu
- chlew w środku
- połamane plastiki i odpadająca podsufitka
- wycieraczki działają tylko w jednej pozycji a i tak się zacinają
- rdza na każdym elemencie
- nie działa chyba ogrzewanie tylnej szyby
- felgi biją
- coś stuka w zawiasie
- nie działa podświetlenie zegarów
- urwana regulacja lusterek
itd itp...

Na dzień dzisiejszy walczę z pompą wody, tzn mam już pompę kupioną i czekam aż się ociepli to ją wymienię. Próbowałem odkręcić już starą, ale objechała mi jedna śruba i muszę teraz z tym jakoś pokombinować.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: załatane dziury w nadwoziu, usunięta widoczna rdza, niektóre elementy pomalowane na nowo, uzupełnione brakujące plastiki we wnętrzu
b. mechaniczne: wymieniona pompa wody, uszczelniona chłodnica, nowy filtr powietrza, zmodyfikowana obudowa filtra powietrza, naprawiony ręczny
c. audio: kaseciak PIONIER (podróbka pioneera), z przodu 10cm Pioneer TS-G1049, z tyłu z lewej 87mm z fiata punto, z prawej tuba z głośnikiem tonsil
d. inne: -

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
Doprowadzenie do sprawności i używalności. Potem zobaczymy
aktualizacja: jeździć aż padnie


10. FOTKI AUTA
Niestety, nieumyte, tego pewnie dopiero na wiosnę się doczeka.






A tak to chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=i6t1cViGVXw
Ostatnio zmieniony przez STax 30 Maj 2013, 10:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
McLfan 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 199
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Sty 2013, 21:24   

Powodzenia. :) Oby doczekała takiego stanu jak Twój Punciak. :yes: BTW- kierowajka z XRki jest na pokładzie, nie wiem czy wiesz.
_________________
Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Sty 2013, 21:27   

Tak mówisz? Nie miałem pojęcia. W sumie możliwe, że ktoś ją zmieniał i chyba źle założył, bo w takiej pozycji jak na zdjęciu koła są prosto ;)
A takiego stanu jak moje punto to chyba nigdy nie osiągnie, za dużo już przeszła, ale ma jeździć i tak będzie :)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Kameleon340 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Świecie
Wysłany: 28 Sty 2013, 22:12   

Będziesz musiał przestawić na krzyżaku, bo fiesty mają kwadrat. Powoli do przodu i będzie ładnie :)
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 29 Sty 2013, 09:41   

trupek ale do ogarnięcia, dasz radę :ok:
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Sty 2013, 19:55   

Dziś na chwilkę odwiedziłem fieścinę ;)
Po oględzinach skrzynki z bezpiecznikami okazało się, że ma centralny zamek, ale prawdopodobnie sterownik jest uszkodzony, bo po włożeniu bezpiecznika siłownik w prawych drzwiach cały czas pracuje.

Kameleon340 napisał/a:
Będziesz musiał przestawić na krzyżaku, bo fiesty mają kwadrat.

Aha, dzięki za poradę :)

tadzias napisał/a:
trupek ale do ogarnięcia, dasz radę

Też jestem dobrej myśli ;)

Ogólnie na codzień poruszam się innym bolidem, wspomnianym już fiatem punto z silnikiem 1.1 którego mam od nowości i dbam o niego ile mogę a w miarę możliwości troszkę ulepszam... ;)


O fiestę pewnie podobnie zadbam :)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 09:37   

Hmm, tak przeglądałem forum ale nic konkretnego nie znalazłem - czy ktoś tuningował jakoś silnik 1.3? Czy tylko swap wszyscy polecają?
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 10:31   

Zrób mu dobry serwis i tyle.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 10:48   

No serwis na początek to wiadomo, ale wiesz, że ja muszę coś od siebie dołożyć :P
Już jakąś wizję na początek mam ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 31 Sty 2013, 11:42   

ja to jestem laik :hahaha: :-P ale moim zdaniem ogarnij do porzadku to co masz :ok: a pozniej baw sie dalej :ok: bo nie oplaca sie wymieniac serca i kombinowac jak buda jes do bani..
a tak wogole to powodzenia w dlubaniu :ok:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:11   

Stax, w tym silniku naprawdę nie ma co robić, niestety to nie jest punto ani hunda :) Możesz najwyżej zabawić się w osiągnięcie jak najmniejszego spalania :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:13   

Oczywiście, że najpierw będzie ogarnięte to co konieczne, a potem zabawa.
Jestem ciekaw czy z tego fordowskiego silnika da się coś wycisnąć po taniości ;)
W moim punto z 1.1 55KM zrobiłem niskim kosztem ~80KM, więc może i tu się uda ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:15   

TomeX500, ale katalizator i tak warto wywalić no nie? ;)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:15   

Każdy tutaj powie Ci, że nie da się :P Zabawa to może być najwyżej w 1.4 75km, tutaj niskim kosztem nic nie zrobisz. Wybebesz budę, załóż kapcie 135 i naucz się ecodrivingu :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:24   

TomeX500 napisał/a:
Każdy tutaj powie Ci, że nie da się

Z punto też tak mówili :P
Zobaczymy, najpierw remont, potem bebeszenie (już praktycznie postanowione) a potem kombinacje <8>
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sty 2013, 14:11   

STax, a niski koszt to ile? Bo za 500zł kładziesz 1.8 130km i sądze, że w tej cenie to conajwyżej kupisz pół wałka sportowego u świątka, czy gdzie tam się teraz wałki kupuje :P
Możliwe, że przy dobrych wiatrach da się w tej cenie zamontować 4 motocyklowe gaźniki ( zobacz temat użytkownika Rkalitka ).
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:28   

vegetagt napisał/a:
za 500zł kładziesz 1.8 130km

Tyle kosztuje sam silnik ze skrzynią i osprzętem? Czy to koszt samego włożenia?
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:44   

Silnik z osprzętem, a jak ogarniasz w miarę mechanikę to sobie sam zrobisz :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:49   

STax, skrzynia w komplecie potrafi się czasem trafić ;-). W każdym razie możesz starą zostawić.

Do tego musisz doliczyć ( w przypadku zeteca ) rozrząd i prawdopodobnie pompe paliwa z mk3.5 - bo mk3 miało przeważnie 1 barową, a mk3,5 3 barową.

O hamulcach i zawieszeniu nie wspominam, bo wyżyłowane 1.3 też musialoby takowe posiadać.
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2013, 17:31   

vegetagt napisał/a:
O hamulcach i zawieszeniu nie wspominam, bo wyżyłowane 1.3 też musialoby takowe posiadać.

Czy ja wiem? ;) "Wyżyłowane 1.3, które by miało nawet te 70-75KM to jednak co innego niż cięższe 1.8 130KM ;)
Generalnie coś tam na pewno pogrzebię. Jak zobaczę, że za bardzo nic się nie dzieje, to może o swapie pomyślę, chociaż raczej dam sobie spokój. Autem będzie głównie jeździć dziewczyna, więc jej mocy nie potrzeba, a ja chcę podłubać dla satysfakcji tylko :)
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.