[MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja" |
Autor |
Wiadomość |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 21:06 [MK3] Ford Fiesta 1.3 92' - projekt "reanimacja"
|
|
|
1. NICK: STax
2. IMIĘ: Szczepan
3. MODEL: Ford Fiesta 1.3i(?)
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK: MK3, 92r.)
6. SILNIK: JB6 HCS OHV
7. OPIS AUTA: Auto mojej dziewczyny, kupione rok temu za całe 700zł i od tego momentu stało praktycznie nie ruszane. Teraz się za nie biorę no i mam nadzieję doprowadzić je do akceptowalnego stanu. Trochę to potrwa, bo na razie stoi 70km od miejsca gdzie mieszkam Auto jest w kiepskawym stanie, tzn mechanicznie nie ma tragedii, cieknie układ chłodzenia a dokładniej pompa wody, poza tym mechanicznie jest w miarę ok, tzn przyspiesza, skręca i hamuje.
Minusy:
- na zimnym silniku gaśnie przy szybszym dodaniu gazu
- chlew w środku
- połamane plastiki i odpadająca podsufitka
- wycieraczki działają tylko w jednej pozycji a i tak się zacinają
- rdza na każdym elemencie
- nie działa chyba ogrzewanie tylnej szyby
- felgi biją
- coś stuka w zawiasie
- nie działa podświetlenie zegarów
- urwana regulacja lusterek
itd itp...
Na dzień dzisiejszy walczę z pompą wody, tzn mam już pompę kupioną i czekam aż się ociepli to ją wymienię. Próbowałem odkręcić już starą, ale objechała mi jedna śruba i muszę teraz z tym jakoś pokombinować.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: załatane dziury w nadwoziu, usunięta widoczna rdza, niektóre elementy pomalowane na nowo, uzupełnione brakujące plastiki we wnętrzu
b. mechaniczne: wymieniona pompa wody, uszczelniona chłodnica, nowy filtr powietrza, zmodyfikowana obudowa filtra powietrza, naprawiony ręczny
c. audio: kaseciak PIONIER (podróbka pioneera), z przodu 10cm Pioneer TS-G1049, z tyłu z lewej 87mm z fiata punto, z prawej tuba z głośnikiem tonsil
d. inne: -
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
Doprowadzenie do sprawności i używalności. Potem zobaczymy
aktualizacja: jeździć aż padnie
10. FOTKI AUTA
Niestety, nieumyte, tego pewnie dopiero na wiosnę się doczeka.
  
  
 
A tak to chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=i6t1cViGVXw |
Ostatnio zmieniony przez STax 30 Maj 2013, 10:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
McLfan

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 37 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 21:27
|
|
|
Tak mówisz? Nie miałem pojęcia. W sumie możliwe, że ktoś ją zmieniał i chyba źle założył, bo w takiej pozycji jak na zdjęciu koła są prosto
A takiego stanu jak moje punto to chyba nigdy nie osiągnie, za dużo już przeszła, ale ma jeździć i tak będzie |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Kameleon340
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 103 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 22:12
|
|
|
Będziesz musiał przestawić na krzyżaku, bo fiesty mają kwadrat. Powoli do przodu i będzie ładnie |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 29 Sty 2013, 09:41
|
|
|
trupek ale do ogarnięcia, dasz radę |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29 Sty 2013, 19:55
|
|
|
Dziś na chwilkę odwiedziłem fieścinę
Po oględzinach skrzynki z bezpiecznikami okazało się, że ma centralny zamek, ale prawdopodobnie sterownik jest uszkodzony, bo po włożeniu bezpiecznika siłownik w prawych drzwiach cały czas pracuje.
Kameleon340 napisał/a: | Będziesz musiał przestawić na krzyżaku, bo fiesty mają kwadrat. |
Aha, dzięki za poradę
tadzias napisał/a: | trupek ale do ogarnięcia, dasz radę |
Też jestem dobrej myśli
Ogólnie na codzień poruszam się innym bolidem, wspomnianym już fiatem punto z silnikiem 1.1 którego mam od nowości i dbam o niego ile mogę a w miarę możliwości troszkę ulepszam...
O fiestę pewnie podobnie zadbam |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 09:37
|
|
|
Hmm, tak przeglądałem forum ale nic konkretnego nie znalazłem - czy ktoś tuningował jakoś silnik 1.3? Czy tylko swap wszyscy polecają? |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 10:48
|
|
|
No serwis na początek to wiadomo, ale wiesz, że ja muszę coś od siebie dołożyć
Już jakąś wizję na początek mam |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
hanysek
Arbuzowy artysta FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 11:42
|
|
|
ja to jestem laik ale moim zdaniem ogarnij do porzadku to co masz a pozniej baw sie dalej bo nie oplaca sie wymieniac serca i kombinowac jak buda jes do bani..
a tak wogole to powodzenia w dlubaniu |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:13
|
|
|
Oczywiście, że najpierw będzie ogarnięte to co konieczne, a potem zabawa.
Jestem ciekaw czy z tego fordowskiego silnika da się coś wycisnąć po taniości
W moim punto z 1.1 55KM zrobiłem niskim kosztem ~80KM, więc może i tu się uda |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:15
|
|
|
TomeX500, ale katalizator i tak warto wywalić no nie? |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:15
|
|
|
Każdy tutaj powie Ci, że nie da się Zabawa to może być najwyżej w 1.4 75km, tutaj niskim kosztem nic nie zrobisz. Wybebesz budę, załóż kapcie 135 i naucz się ecodrivingu |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 12:24
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Każdy tutaj powie Ci, że nie da się |
Z punto też tak mówili
Zobaczymy, najpierw remont, potem bebeszenie (już praktycznie postanowione) a potem kombinacje |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 14:11
|
|
|
STax, a niski koszt to ile? Bo za 500zł kładziesz 1.8 130km i sądze, że w tej cenie to conajwyżej kupisz pół wałka sportowego u świątka, czy gdzie tam się teraz wałki kupuje
Możliwe, że przy dobrych wiatrach da się w tej cenie zamontować 4 motocyklowe gaźniki ( zobacz temat użytkownika Rkalitka ). |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:28
|
|
|
vegetagt napisał/a: | za 500zł kładziesz 1.8 130km |
Tyle kosztuje sam silnik ze skrzynią i osprzętem? Czy to koszt samego włożenia? |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:44
|
|
|
Silnik z osprzętem, a jak ogarniasz w miarę mechanikę to sobie sam zrobisz |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:49
|
|
|
STax, skrzynia w komplecie potrafi się czasem trafić ;-). W każdym razie możesz starą zostawić.
Do tego musisz doliczyć ( w przypadku zeteca ) rozrząd i prawdopodobnie pompe paliwa z mk3.5 - bo mk3 miało przeważnie 1 barową, a mk3,5 3 barową.
O hamulcach i zawieszeniu nie wspominam, bo wyżyłowane 1.3 też musialoby takowe posiadać. |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 17:31
|
|
|
vegetagt napisał/a: | O hamulcach i zawieszeniu nie wspominam, bo wyżyłowane 1.3 też musialoby takowe posiadać. |
Czy ja wiem? "Wyżyłowane 1.3, które by miało nawet te 70-75KM to jednak co innego niż cięższe 1.8 130KM
Generalnie coś tam na pewno pogrzebię. Jak zobaczę, że za bardzo nic się nie dzieje, to może o swapie pomyślę, chociaż raczej dam sobie spokój. Autem będzie głównie jeździć dziewczyna, więc jej mocy nie potrzeba, a ja chcę podłubać dla satysfakcji tylko |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
|