Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lip 2014, 16:10
[MK6] Halogeny
Autor Wiadomość
mocher 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:44   [MK6] Halogeny

Witam, mam taki problem. W mojej swierzo kupionej fiescie przednie halogeny po wlaczeniu sie nie swieca. Bezpiecznik jest cały. Żarowki nie przepalone. Orientuje sie ktos moze gdzie jest przekaznik od halogenów? Za schowkiem go niema. Albo ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna?
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2013, 18:18   

Nie ma przekaźnika. Zasilanie idzie z włącznika świateł.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28 Wrz 2013, 13:10   

pawel182 napisał/a:
Nie ma przekaźnika
Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Wrz 2013, 11:55   

pawel_mk3 napisał/a:
pawel182 napisał/a:
Nie ma przekaźnika
Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google.



Wiesz....czasami próbując zabłysnąć swoją "wiedzą", którą nie do końca mamy zweryfikowaną łatwo wyjść na idiotę...

Poniżej schemat elektryczny halogenów w MK6, gdzie N120 to włącznik świateł.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
mocher 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:39   

Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl. Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat?
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Paź 2013, 17:42   

mocher napisał/a:
Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl.


Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić? Według mnie dobrze dobrany włącznik sprawdza się tutaj bardzo dobrze a przy okazji uprasza instalację.
Poza tym jeszcze się nie spotkałem aby ktoś miał z tego powodu jakieś problemy. Także myślę, że inżynierowie Forda lepiej się spisali niż Ci się wydaje.


mocher napisał/a:
Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat?


Schemat jest od modelu przed FL a tam chyba nie było czujnika zmierzchu.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
mocher 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 10 Paź 2013, 19:57   

Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko.


Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych :)
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Paź 2013, 21:12   

mocher napisał/a:
Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko.


Nie wiem jak Ty ogarniasz te sprawy elektryki <???> :-) ale jednostką prądu jest Amper, natomiast w Voltach mierzy się spadek napięcia (czyli to o czym napisałeś) ;)


mocher napisał/a:
Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych :)


Instalacja do dziennych w mk6 miała przekaźnik. Sam ostatnio takowe zakładałem :
klik
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
mocher 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20 Paź 2013, 21:42   

Wiem co sie w czym mierzy. :) Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke.

BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd.
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Paź 2013, 18:33   

mocher napisał/a:
Wiem co sie w czym mierzy. :) Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke.


Powiedzmy, że Ci wierzę ;) Ale nie koniecznie ten problem co miałeś był za sprawą braku przekaźnika w obwodzie... Mierzyłeś np rezystancje izolacji? Może tutaj był problem...?


mocher napisał/a:
BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd.


Tak jak mówiłem w dziennych w MK6 był fabrycznie przekaźnik który wyłącza dzienne w momencie włączenia świateł postojowych lub mijania.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Paź 2013, 22:25   

Odnośnie postojowych i pozycyjnych mam zapytanie, czy to nie jest tak, że pozycyjne świecą po obu stronach z przodu i tyłu, a postojowe jednym bokiem (prawym lub lewym) :?: Tylko pytam, bo kiedyś gdzieś tak mi się o oczy/uszy obiło... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2013, 12:54   

Kiedyś tak było, że jak włączyłeś chyba kluczyk na 1. pozycję i wbiłeś wajchę migacza na jedną ze stron, to się zapalały światła z postojówek z jednej strony. Jakoś tak. Teraz tego już nie ma :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Paź 2013, 13:02   

w vagach jak właczasz kierunki bez kluczyka, to zapala się tylko jedna strona.
Mi coś się o uszy obija, że instuktor mi mówil, że róznica pozycja/postój to tylko udziwnienie w prawie, bo faktycznie to ta sama żarówka, a nazwa zalezy od pozycji kluczyka :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.