Przesunięty przez: szynszyl 10 Lip 2014, 16:10 |
[MK6] Halogeny |
Autor |
Wiadomość |
mocher
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:44 [MK6] Halogeny
|
|
|
Witam, mam taki problem. W mojej swierzo kupionej fiescie przednie halogeny po wlaczeniu sie nie swieca. Bezpiecznik jest cały. Żarowki nie przepalone. Orientuje sie ktos moze gdzie jest przekaznik od halogenów? Za schowkiem go niema. Albo ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna? |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2013, 18:18
|
|
|
Nie ma przekaźnika. Zasilanie idzie z włącznika świateł. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Wrz 2013, 13:10
|
|
|
pawel182 napisał/a: | Nie ma przekaźnika | Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google. |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2013, 11:55
|
|
|
pawel_mk3 napisał/a: | pawel182 napisał/a: | Nie ma przekaźnika | Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google. |
Wiesz....czasami próbując zabłysnąć swoją "wiedzą", którą nie do końca mamy zweryfikowaną łatwo wyjść na idiotę...
Poniżej schemat elektryczny halogenów w MK6, gdzie N120 to włącznik świateł.
|
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
mocher
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 6 Paź 2013, 22:39
|
|
|
Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl. Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat? |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2013, 17:42
|
|
|
mocher napisał/a: | Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl. |
Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić? Według mnie dobrze dobrany włącznik sprawdza się tutaj bardzo dobrze a przy okazji uprasza instalację.
Poza tym jeszcze się nie spotkałem aby ktoś miał z tego powodu jakieś problemy. Także myślę, że inżynierowie Forda lepiej się spisali niż Ci się wydaje.
mocher napisał/a: | Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat? |
Schemat jest od modelu przed FL a tam chyba nie było czujnika zmierzchu. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
mocher
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 10 Paź 2013, 19:57
|
|
|
Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko.
Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Paź 2013, 21:12
|
|
|
mocher napisał/a: | Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko. |
Nie wiem jak Ty ogarniasz te sprawy elektryki ale jednostką prądu jest Amper, natomiast w Voltach mierzy się spadek napięcia (czyli to o czym napisałeś)
mocher napisał/a: | Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych |
Instalacja do dziennych w mk6 miała przekaźnik. Sam ostatnio takowe zakładałem :
klik |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
mocher
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 37 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 20 Paź 2013, 21:42
|
|
|
Wiem co sie w czym mierzy. Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke.
BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd. |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 18:33
|
|
|
mocher napisał/a: | Wiem co sie w czym mierzy. Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke. |
Powiedzmy, że Ci wierzę Ale nie koniecznie ten problem co miałeś był za sprawą braku przekaźnika w obwodzie... Mierzyłeś np rezystancje izolacji? Może tutaj był problem...?
mocher napisał/a: | BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd. |
Tak jak mówiłem w dziennych w MK6 był fabrycznie przekaźnik który wyłącza dzienne w momencie włączenia świateł postojowych lub mijania. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 22:25
|
|
|
Odnośnie postojowych i pozycyjnych mam zapytanie, czy to nie jest tak, że pozycyjne świecą po obu stronach z przodu i tyłu, a postojowe jednym bokiem (prawym lub lewym) Tylko pytam, bo kiedyś gdzieś tak mi się o oczy/uszy obiło... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 12:54
|
|
|
Kiedyś tak było, że jak włączyłeś chyba kluczyk na 1. pozycję i wbiłeś wajchę migacza na jedną ze stron, to się zapalały światła z postojówek z jednej strony. Jakoś tak. Teraz tego już nie ma |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 13:02
|
|
|
w vagach jak właczasz kierunki bez kluczyka, to zapala się tylko jedna strona.
Mi coś się o uszy obija, że instuktor mi mówil, że róznica pozycja/postój to tylko udziwnienie w prawie, bo faktycznie to ta sama żarówka, a nazwa zalezy od pozycji kluczyka |
|
|
|
|
|