Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] Tuning silnika 1.2
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Sie 2019, 21:42   

Z tego w jaki sposób piszesz wychodzi, że masz manual. Więc niema fizycznej mozliwości, żeby ściagnięcie kagańca z silnika zmieniło przełożenia w skrzyni. Chłopy musieliby CI wsadzić inna skrynię, albo rozebrać Twoja i pozmieniać przełożenia....

Chyba jedyna opcja do ślizgające się sprzęgło...ale to byś raczej wyłapał. Dodajesz gazu, obroty rosną szybko a auto powoli przyspiesza
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sie 2019, 21:56   

To tak nie mam, wprawdzie teraz po chipowaniu obroty rosną szybciej ale to dla tego że przy chipowaniu podkrecili też aby było czuć na pedale gazu zmiany, 2 dni temu przed zmianą softu obroty rosły normalnie a auto też normalnie przyspieszało.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22 Sie 2019, 22:42   

jak to czytam to sie zalamuje, Ty tak na powaznie czy trolujesz? podkrecili by bylo czuc na pedalu zmiany? wtf? :O co podkrecili?
Chłopy zapewne wgrali Ci soft od wersji bez kagańca i może, dodam może dopieścili soft pod twój egzemplarz. Tyle.
Nie wiem jak jest w tych fiestach ale dawniej takie ograniczenia robiło się np blokując pełne otwarcie przepustnicy czy tam pełnego wciśniecia pedału gazu. Jeśli u Ciebie była taka mechaniczna blokada, a oni mówili Ci coś o pedale gazu to zapewne ściagneli taka blokade nie ruszajać w ogóle tematu komputera. Wcisneli Ci ściemę o chipsach i zgarneli kasę jak za zboże. Po tym jak piszes widać, że masz o tym małe pojęcie to Ci mogli naopowiadać mnóstwo głupot

Jeśli sprzęgło nie ślizga to niema możliwości, a przynamniej nic mi do głowy teraz nie przychodzi, żeby przy tej samej prędkości były inne obroty bez ruszania skrzyni biegów. Może Ci podmienili zaraz po tym jak odblokowali pedał gazu a kase policzyli sobie za przekładke skrzyni :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Sie 2019, 07:31   

No to też o tym piszę apropis modyfikacja softu:

Kwestia tylko oprogramowania nic innego nie trzeba modyfikować aby zrobić z 60KM docelowo 80KM (kwestia chipowania 800 zł. z hamownią) i uzyskujecie 80KM

cytując inną wypowiedz na forum:

auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !

Sumując:

Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Sie 2019, 10:40   

To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Sie 2019, 19:39   

kenczorf napisał/a:
To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe


W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.

Co do wydłużenia biegów po chipie to totalny absurd ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Sie 2019, 19:51   

bobson napisał/a:
kenczorf napisał/a:
To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe


W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.



No i właśnie o tym pisałem że się da softem, i najczęściej chipując układają tak program podkręcają aby było czuć już na pedale gazu że chipowanie było zrobione co nawet opisuje na swoich filmikach Miłośnicy czterech kółek w odcinakach o czipowaniu.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Sie 2019, 22:16   

bobson, w nowych, od 20 lat przynajmniej ;)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 24 Sie 2019, 08:42   

vegetagt napisał/a:
bobson, w nowych, od 20 lat przynajmniej ;)

Może trochę mnie poniosło z określeniem "w nowych" W każdym bądź razie tam gdzie jest DBW są takie opcje.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2019, 20:29   

bobson napisał/a:
Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać
Auto nie będzie mocniej przyspieszać, będzie się tylko tak wydawać kierowcy, bo oryginalnie pedał wciśnięty w połowie to połowa uchylenia a do podłogi to max lub prawie max (własnie ten zablokowany) a sztuczka polega na tym że po modyfikacji wystarczy nie wiem, 1/4 wciśnięcia pedału by przepustnica otworzyła się na pół gwizdka,,, dlatego osoba w takim aucie myśli ze silnik jest dużo mocniejszy i zrywniejszy bo te same osiągi co wcześniej uzyskuje przy mniejszym wciśnięciu pedału gazu, a wciśnięcie jak wcześniej daje wyższe wartości niż kiedyś,,, a tak naprawdę te kilka odblokowanych koni pojawia się tylko jak dasz do podłogi,,,
przemex napisał/a:
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo
Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sie 2019, 20:48   

[quote="JoeMix"]
bobson napisał/a:
przemex napisał/a:
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo
Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,,


To radzę ci jechać na trasie silnikiem 60konie, bo ja jeździłem wyprzedzanie to koszmar a może by powiedzieć ryzykowanie życia, aby wyprzedzić cieżarówkę trzeba się zbierać masę czasu nabrać predkości miec 10000% pewnosci że z przeciwka nic nie jedzie bo nie zdążysz wyprzedzić w końcu rozpocząć ten wyczyn po redukcji biegu, tak to jest wyczyn z taką moca silnika, to proces planowania niczym wydatki na nastepne wakacje a jak już wyprzedzisz jedziesz 10-15 minut i widzisz przed soba z daleka kolejną cieżarówkę lub autobus i myslisz sobie no kur...., z taką mocą to co najwyżej ciągniki wyprzedzałem tu mówię o bezpieczeństwie, chyba że ktoś lubi jechać za cieżarówką 80KM/h (w dozwolonych 90km/h) modląc się czy cieżarówka gdzieś nie zjedzie albo pojedzie w końcu inna trasą, bo bezpieczeństwo wyprzedzania z taką mocą to ruletka o życie, o tym myślałem...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sie 2019, 06:20   

Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sie 2019, 09:30   

Tez jeżdziłem kiedys maluchem ale tylko po mieście bałem się jechac na trase chyba z 20 koników tylko miał.
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 26 Sie 2019, 22:32   

Pany setup 60>82 PS
Daje sprint do setki 18 s vs 14s
Wiec warto.
Auto jest odblokowane w górnej parti obrotów
Czuć że żyje :ok:
Coś o tym wiem :ok:
_________________

 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 26 Sie 2019, 22:36   

JoeMix napisał/a:
Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,,


No tak
Mocniejszy silnik jest bezpieczniejszy.
Daje pewność manewru i czasu wyprzedzania :ok:
Przy tych 60 km można tylko pomarzyć o dynamice.
Ev nie na darmo dała mk7 1,25 nazwę zuuffffff :hammer:
_________________

 
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 105
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 26 Wrz 2019, 09:35   

przemex napisał/a:
Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.


Chłopie wcisneli ci kit i zerżneli z ciebie kasę. Najbezpieczniejszą i najbardziej sprawdzoną metodą jest stosowanie fabrycznych fordowskich softów, tobie powiedzieli że już mają zrobiony soft a w rzeczywistości to Ford go zrobił a oni zapisali..... Robienie hamowni po zapisie ori softu jest dodatkiem wizualnym aby klient chętniej zapłacił 800zł... 1400zł za nowsze roczniki to jest dopiero kosmos.
Napisz tu https://www.facebook.com/AutoMotUr/?ref=bookmarks
Za 800zł zrobi 3 fiesty bez oszukiwania że jest tunerem.....
_________________
Tel. 511246350
 
 
Bulba 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Wrz 2019, 21:15   

Czyli panowie w gratisie z czipsem
wymienili Ci skrzynie biegow ? ;)
_________________
"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 12 Paź 2019, 18:18   

O matko ile.
Ja za zmianę mapy softa dałem 200 zł :-)
I w gratisów odblokowany tip :)
_________________

 
 
 
bauer311 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Basic
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 1
Skąd: pruszcz gdański
Wysłany: 3 Lut 2020, 21:30   zmiana mapy

Chcę zmienić mapę w fieście 1.25 z 60km na 82km, może kogoś polecacie? Najlepiej okolice pomorskiego?
 
 
vvojtek 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 1
Skąd: 71
Wysłany: 12 Lut 2020, 12:45   

podbijam pytaniem o Wrocław lub okolice
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
PumaRST Tuning mechaniczny 0 20 Lis 2005, 12:40
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Tuning silnika 1.25 , 82KM
sent5 Tuning mechaniczny 1 3 Kwi 2017, 12:49
MisiekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.