Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lip 2014, 16:08
[MK7] [MK7] Pedał gazu.
Autor Wiadomość
tobiaszt 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Sie 2013, 22:38   [MK7] [MK7] Pedał gazu.

Witam wszystkich.

Mam do was pytanie.

Czy mieliście już problem z pedałem gazu w waszych fiestach mk7 ?

Mój problem jest następujący:
Jakieś dwa tygodnie temu wyjeżdżałem z pracy mocno rozgrzanym od słońca autkiem - 8h na słońcu. Pokonałem może jakieś 500m i zapaliła mi się pomarańczowa lampka koło zębate z wykrzyknikiem - powertrain warning, na wyświetlaczu komunikat "Silnik awaria natychmiast serwis". Zatrzymałem się zgasiłem silnik, otworzyłem maskę sprawdziłem płyny wszystko OK. Odpaliłem błędu nie było więc pojechałem do domu. Kilka dni później podjechałem do mechanika na komputer. Wyszło że był "Zanik napięcia na pedale gazu".
Wytłumaczył mi że może był jakiś nie kontakt na pinach itd. że sytuacja jest rozwojowa i żeby się póki co nie martwić a podjechać jak by się coś działo.
Jeździłem kilka dni nic się nie działo - chłodniejsze dni. Przyszedł czas wyjazdu w kolejny gorący dzień lampka zapaliła mi się kilka razy podczas jazdy - ale dało się jechać dalej. Zgaszenie silnika i odpalenie kasowało błąd. Nie było kiedy jechać do mechanika bo weekend a w poniedziałek musiałem wyjechać na wczasy. W drodze po jakiś 80km pedał nagle umarł. W ogóle nie reagował na gaz. Gaszenie odpalanie nie pomagało. Zacząłem szukać miejscowego warsztatu i postanowiłem dojechać do niego na niskich obrotach bez gazu. Ruszyłem 1, 2, 3 ujechałem parę metrów pedał zaczął działać. Mechanik którego znalazłem ze starym komputerem nic nie zdziałał. Pojechałem do najbliższego serwisu Forda do Tarnowa. Odstałem swoje w kolejce. Stwierdzili na komputerze ze pedał gazu do wymiany - 490zł brak na miejscu dostępny za dwa dni. Szybkie przeszukanie allegro znalazłem używany pedał, pojechałem, kupiłem, zamontowałem, ujechałem może kiometr dalej to samo. Dojechałem z błędem w góry - jazda z wciskaniem gazu jak najłagodniejszymi ruchami byle by dojechać. Na następny dzień postanowiłem w wolnym czasie rozebrać stary pedał. Okazało się że jest to zupełnie inna konstrukcja niż np w Focusie MK2. Pedał w fieście nie działa jak zwykły potencjometr że są "blaszki i ścieżki po których one jeżdżą - awaria takiego pedału powstaje przez wytarcie ścieżek". Na końcu nogi pedału jest kwadratowy kawałem blaszki miedzianej jakieś 1,5cm bok który jeździ po plastikowej ścianie - jak to zobaczyłem to zgłupiałem bo byłem nastawiony na rozwiązanie podobne do tego z focusa mk2. Po drugiej stronie ścianki z plastiku jest płytka do której dobiera się poprzez wyjęcie górnego złącza. Płytka ma tak jakby antenkę więc moim zdaniem działa to na zasadzie elektro-magnesu lub coś w tym stylu. Bynajmniej jest to działanie bezprzewodowe - bezdotykowe blaszki z nogi pedału z płytką elektorniki. Obszukałem internet na temat pedału gazu w mk7. Mam przejechane 70tys km. Nie wydaje mi się żeby taka konstrukcja pedału się mogła tak szybko popsuć. No chyba że to wada konstrukcyjna. Na dwóch pedałach mam to samo. Mój data prod. 2008, kupiona używka 2009 z rozbitego auta.
Na jednej aukcji na ebay znalazłem ciekawy opis. Ktoś pisze że sprzedaje używany pedał i że jest on na pewno sprawny bo wymienił go na nowy, a okazało się że problem był z okablowaniem. Czy słyszeliście coś na ten temat ?? Nie wiem teraz co mam zrobić czy kupować kolejny używany pedał czy nowy za bagatela 490zł. I co w wypadku gdy to nie wina pedału ?
Dodam że dziwnym trafem problem występuje przeważnie w gorące dni. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy sęk w tym że jak się autko nagrzeje to coś zaczyna nie łączyć.
Czy mieliście podobne problemy i co myślicie o moim problemie ?

Jeśli ktoś by chciał mam zdjęcia elektroniki pedału i mogę opisać jak się go rozbiera...

Proszę was o wasze opinie i pomoc.

Pozdrawiam Tobiasz.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sie 2013, 00:16   

Spytaj czy były robione akcje serwisowe w tym modelu, a jeśli tak, to jakie. Być może powinni byli ściągać auto do serwisu, ale tego nie zrobili (albo poprzedni właściciel się nie ruszył/nie został poinformowany).

Jeśli się okaże, że akcji nie było, to masz 2 wyjścia:
1) wydać pół tysia, nie mając gwarancji, że to pedał
2) sprawdzić okablowanie, oszczędzając pół tysia lub potwierdzając teorię, że to felerny pedał :P

Jak dla mnie, wyjście nr 2 jest ciut lepsze, chyba że masz za dużo kasy ;)

A na przyszłość - klepnij czasami "enter" przy pisaniu postu, bo czytanie takiej dużej "beli" tekstu przyprawia o oczopląs :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 19 Sie 2013, 08:34   

Myślę że to jest wina przewodów, a nie samego pedału.
Przecież pedał wymieniłeś i musiałbyś mieć pecha, żeby też kupić felerny, a błąd na kompie (zanik napięcia) nie precyzuje, że jest to wina pedału.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
tobiaszt 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Sie 2013, 11:37   

Skontaktowałem się z serwisem w Kielcach.
Odpisali mi że dla mojej Fiesty nie ma żadnych akcji serwisowych.
Proponują mi przegląd okresowy za 490zł i diagnostykę silnika za 230zł.
Diagnostykę robiłem już w serwisie w Tarnowie gdzie mnie zgolili na 150zł i stwierdzili awarię padłu gazu który wymieniłem sam na używany tak jak wcześniej pisałem.

Jak sprawdzić okablowanie ?
Z tego co namacałem to przwód od pedału idzie z wiązką od czujników hamulca i sprzegła do dużej kostki przy lewej nodze kierowcy a co dalej to nie wiem chyba do jednostki centralnej.
Czy moge to jakoś pomierzyć miernikiem ? Sprawdzić zwarcie na obu końcach i oporność ??
Macie jakieś sugestie co do sprawdzenia okablowania ?

Zastanawiam się też nad resetem kompa przez odłączenie zasilania. Gdzieś czytałem że podobno komp uczy się stylu jazdy. Na codzień jeżdżę po mieście więc może to jakieś błędy w zapamiętanych ustawieniach ?

Czy macie jakieś sugestie co do resetu kompa ?

Dzięki wielkie za zainteresowanie moim problemem.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sie 2013, 12:16   

tobiaszt napisał/a:
Czy moge to jakoś pomierzyć miernikiem ? Sprawdzić zwarcie na obu końcach i oporność ??

Sprawdzasz czy przejście jest punkt-punkt czy może gdzieś po drodze masz przejście na inne kable :) Organoleptycznie też warto, kable mogą pracować, trzeć o siebie i wystarczy czasami minimalne przetarcie, coś gdzieś się zewrze i zaczynają się szopki :)

Reset kompa do błędu dot. pedału gazu ma się jak wsadzanie ręki w gips do bólu zęba :)

Tak z innej beczki - jak miałem problemy z silnikiem, to pojechałem do lokalnego speca, który za pół stówki mi powiedział czemu auto "nie jedzie" - wymianę wężyka wartego mniej niż złotówkę przeprowadziłem sam. W serwisie za diagnozę krzyczeli mi ok. 250zł, przy czym facet stwierdził, że wgrają mi oryginalną mapę silnika (czyli 1000zł włożone w "chipa" mógłbym sobie wsadzić w buty). Morał - olej serwis, zorientuj się czy w okolicy nie ma kogoś z interfejsami. Dowiesz się tego samego, a może nawet będą w stanie to naprawić za małe pieniądze...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tobiaszt 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 31 Sie 2013, 11:28   

Kupiłem drugi używany pedał gazu tym razem z 2011 roku symbol 8V21-9F836-AB i póki co wszystko działa ok. Zrobiłem jakieś 500km bez żadnych błędów więc myślę że problem został rozwiązany.

Dodatkowo moją obserwacją jest że autko lepiej reaguje na pedał gazu i lepiej przyśpiesza a nawet wydaje mi się że jest mocniejsze.

Dla użytkowników MK7:

Są dwa numery pedałów które się wzajemnie wymieniają:

8V21-9F836-AA - chyba roczniki 2009-2010
8V21-9F836-AB - roczniki 2011 w górę

PS.
Pedał od anglika jest taki sam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.