Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap na 1.6 16v
Autor Wiadomość
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 28 Sie 2013, 11:30   [MK3] Swap na 1.6 16v

Witam. Zamierzam startowac amatorsko w kjs, kupilem sobie fieste 93r, 1.3 fajna nie zgnita :) i zamierzam zeswapowac 1.6 16V. Mam do kupienia caly swap z mondeo z hamulcami za 400 zl ale z tego co czytalem to z mondeo tak latwo nie podejdzie, niby z escorta lepiej podchodzi? czy to prawda i z jakiego mondeo lepiej szukac zeby wiazka podeszla i osprzet? skrzynie chce zostawic z 1.3 wiec lapy skrzyni zostaja tak, potrzebuje tylko lape do silnika , tak ktora trzyma silnik do kielicha/podloznicy? musi byc oryginalna z 1.6 16v fiesty? pozdrawiam :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 28 Sie 2013, 19:46   

Łapa przód tył z fiesty, miska, smok, pompa oleju z fiesta/escort. Wiązkę z mondeo też da się zmontować, z tym że będzie nieco przydługawa, ciężko będzie ją optymalnie rozplanować po komorze. skrzynie możesz zostawić, półosie, przeguby, powinny spokojnie wytrzymać. Pompkę paliwa pasowało by zmienić, bo pewnie będziesz mieć za słabą do EFI. To co najważniejsze i przychodzi mi teraz do głowy. Ktoś pewnie jeszcze coś dopisze ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Sie 2013, 19:49   

Peedro, a pompa wody escort/fiesta? Bo przy 2.0 trzeba :>
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 28 Sie 2013, 19:54   

vegetagt napisał/a:
Peedro, a pompa wody escort/fiesta? Bo przy 2.0 trzeba :>


Może to być wielce prawdopodobne ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Sie 2013, 20:31   

pompa wody w każdym zetecu z mondeo kreci sie w druga stronę,
Koło zamachowe też trzeba dać z escorta/fiesty pod skrzynie IB5 (zetec/CVH) wraz z kompletnym sprzęgłem.
Poza tym wiele razy na forum bym poruszany temat swapa Zeteca do fiesty, wiec wystarczy poszukać...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 29 Sie 2013, 00:01   

Dzieki za odpowiedzi:) czytalem wiele tematow ale kilka niescislosci mam dalej. Np lapa silnika przod tyl, jak wyciagalem silnik, byl on zamocowany do kielicha/podloznicy a pozostale 2 lapy byly mocowane do skrzyni. Wiec zetec ma jedna lape wiecej? bedzie ja gdzie przykrecic do normalnej budy?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Sie 2013, 00:03   

Szczerze powiedziawszy to ja też niezbyt kojarzę, by na forum ktoś jakoś ładnie opisał tą nieszczęsną przednią łape. No ale przyznaje się bez bicia, że nie szukałem, bo nie moja generacja auta.

Generalnie buda pod zeteca w mk3 różni się tym przednim mocowaniem. Z tego co kojarze, to panowie to spawali i też jeździło.


edit: ale w sumie google nie gryzie, więc masz tu temat z fotami:
http://www.fiestaturbo.co...-only-vt181853/
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Sie 2013, 08:17   

Ja w MK5 mialem jedna lape w silniku 1.6, a dwie lapy skrzyni. W silnikach CVH sa 2 lapy podajze silnika - przednia i tylna. STad roznice :)
A co do silnikow, jesli nie chcesz robic tylu przerobek, u mnie lezy silnik FIesty 1.6, ktory moge ci oddac za podobna cene.
Brakowac CI bedzie paru pierdół osprzętu ale nie bedziesz musial przerabiac samego silnika.
Co do łap to w przypadku MK3, chyba po prostu musisz go powiesic na łapach CVH i juz.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 29 Sie 2013, 08:22   

Qzyn,
CVH w mk3 siedzi na 1 łapie silnika i 2 pod skrzynią, w zetecu silnik wisi na 2 i skrzynia na 2 :P
Na upartego można zastosować tylną łapę w CVH do zeteca (wymaga odrobinę ingerencji) a w łapy pod skrzynią dać śruby na przelot, wtedy przednia zbędna, ewentualnie dorobić jakieś mocowanie aby silnik nie "gibał" sie w komorze (patrz patent u Peedra)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 29 Sie 2013, 11:30   

Witam ponownie. Wnioskujac z tego zdjecia przednia lapa nazywacie lape przykrecona przy przednim pasie do podloznicy, a tylna to ta ktora jest chwycona do kielicha? moje 1.3 wisialo tylko na tej do kielicha. czyli przednia bedzie ori od zeteca z fiesty pasowac na podluznice?widze ze lapa jest przykrecona takze gdzies wyzej, do budy. ta blaszka jest dostepna czy to juz zostaje mi tylko inwencja tworcza? a tylna mozna przerobic od cvh, i teraz pytanie czy moja z 1.3 tez moge przerobic czy szukac od cvh?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Sie 2013, 12:36   

gilong, z łapy 1.3 będzie mega trudno coś wymodzić sensownego. Łatwiej znaleźć od xr2i.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 29 Sie 2013, 13:24   

Na swapa zeteca z mondeo potrzebujesz

- lapy przedniej i tylnej, przednia zależnie czy jest lub nie ma wspomagania jest inna
- osprzęt silnika
- wiązki, ecu
- kolektor wydechowy, wydech
- węże chłodnicy i pewnie chłodnice
- miska oleju fiesta/escort, smok oleju, bagnet i jego rurka
- można nie trzeba pompe oleju z escorta/fiesty
- pompa wody escort/fiesta

to chyba tak mniej wiecej

PS jakby co to mam w bdb stanie cvh 1.6 wraz z wydechem i pelnym osprzetem, lapami itd
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 30 Sie 2013, 14:07   

Kolejne pytanie, czy po swapie hamulcow z mondeo wejda kola 13cali?
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 30 Sie 2013, 14:21   

260 minimum 14
280 minimum 15
300 w niektóre 15 wejdą.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 30 Sie 2013, 17:31   

a jakie najlepsze hamulce wejda w kola 13 do tego auta ?
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 30 Sie 2013, 18:24   

240 wentylowane z xr2i
i to nie we wszystkie 13....
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Sie 2013, 20:42   

wentyl jak w xr2i, oplot do tego i masz naprawde feste hebel
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 30 Sie 2013, 20:55   

umowilem sie ze znajomym ze szrotu na przod z mondeo i tyl z escorta 203mm :) czy kazde mondeo ma z przodu 260mm?
 
 
gilong 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 24
Skąd: ruda sl
Wysłany: 31 Sie 2013, 10:38   

tak sie zastanawiam, do kjs lepszy zetec z 1.6 z gora z 2.0 czy 1.6 cvh ? czy kazdy cvh ma 104km w serii ? nie liczac wersji 110km?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sie 2013, 13:16   

gilong napisał/a:
1.6 z gora z 2.0


na 90% nie da rady tak złożyć silnika, bo zawór będzie kolidował z blokiem. Ale jakbyś jednak próbował, to trzymałbym kciuki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.