Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:27   [MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika

Zamontowałem automatyczny włacznik świateł Proxima Kawa-z światła mijania lekko słabiej świecą niż jak włącze je w tradycyjny sposób. Może mi ktoś doradzić jaka może być przyczyna tego?
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:39   

Zapewne w automacie dochodzi dodatkowy opór na stykach dodatkowych przekaźników w układzie. Stąd różnica.
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:46   

Możliwe, ale w sumie podpięcie do tego automatu jest bezpośrednio do żarówek, pominięte są przekażniki od fabrycznej instalacji, ale możliwe, że ten automat ma większe opory.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:50   

Więc wyjście automatu wepnij do przekaźnika, który będzie przez bezpiecznik podpięty bezpośrednio pod klemę akumulatora i będzie wysterowywał równolegle światła.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:54   

Dlatego napisałem ze w automacie. Bo pisałeś że tradycyjnie jest O.K. To tylko potwierdza że obwody tego układu mają większe opory od fabrycznej instalacji i pewnie też troche cieńsze przewody co przekłada się na opór.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 20:59   

mick1973 - niekoniecznie obwody. Wystarczy, że kable mają grubość igieł i spadek napięcia na samym przewodzie będzie powodował, że żarówki będą dużo słabiej świecić.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:02   

Które wyjście ? Jeżeli mógłbyś nie co jaśniej. To jest schemat:

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:06   

Nie wiem jak masz rozwiązane obecnie. Załóżmy, że sterujesz zasilaniem (wygodniejsze i logiczniejsze jak dla mnie). Czyli na 6 idzie +12. a 5 i/lub 7 wyprowadzasz na przekaźnik/i jako sterowanie. Do tego +12 z aku do przekaźnika/-ów i potem wyjście przekaźnika/-ów na światła. Tyle.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:11   

Obecnie, mam dokładnie tak jak jest w sechemacie a zasilanie mam podpięte pod stałe +12 ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, zabezpieczone bezpiecznikiem.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:15   

No to kwestia kabli jest, bo same styki przekaźnika mają symboliczny opór. Zmierz sobie jakie masz napięcie pomiędzy klemą +12 a pinem H4 odpowiedzialnym za światła krótkie i będziesz miał odpowiedź.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:23   

Czyli mam sprawdzić napięcie dla świata mijania w kosce przy samej lampie? Dobrze rozumiem?
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:29   

Tak jak Pufcio pisze porównaj napięcie przez układ i bez . Duża różnica będzie oznaczała duży opór. Tak dobrze zrozumiałeś Dawida przy żarówce.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:32   

mick1973 - to nie to.

Włącz Damian miernik tak jak pisałem, ale zrób to wtedy, kiedy ów układ działa. Zobaczysz jak duży spadek napięcia masz pomiędzy tym, co masz na aku, a tym, co idzie na lampę.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:35   

To jutro sprawdzę. Może źle połaczyłem kable do żarówek w sensie nie dokładnie i to jest powodem tej róznicy.

Ok. A zakłądając, że różnica będzie znacząca to co sprawdzić? Pytam by później nie zadawać kolejnych pytań tylko działać.
Ostatnio zmieniony przez Puff 27 Sie 2013, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:02   

Jeśli wyjdzie duża różnica, to powstaje ona na odcinku pomiędzy +12 idącym do tej skrzynki, a +12 wychodzącym z przekaźnika. Trzeba by było sprawdzić jakie napięcie dochodzi do przekaźnika.

Masz w tym momencie takie warianty:
1) na przekaźniku masz tyle samo co na aku - czyli kabel idący od przekaźnika jest za cienki - możesz spróbować go wymienić albo zastosować przekaźnik/i

2) na przekaźniku masz mniej niż na aku - czyli masz spadek na całym odcinku - podpięcie przekaźnika/-ów załatwi sprawę
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:32   

Oki, a czy wystarczy jak zostosuje jeden przekaźnik dla obu żarówek ?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Sie 2013, 01:51   

Zasadniczo by wystarczyło, tylko że jak Ci walnie ten jeden, to stracisz obydwie lampy od razu, a w razie "w", tylko jedną. Niemniej, starczy. Tylko przekaźnik musi być z zapasem - czyli na 12V, 15A. Pamiętaj też o kablach odpowiedniej grubości - 2,5mm² to rozsądne wyjście. Straty będą na poziomie 1% jeśli długość kabla od aku, przez przekaźnik, do lamp, nie przekroczy (z osobna) 2 metrów.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sie 2013, 13:33   

Przekażnik załatwił sprawę i teraz napięcie jest takie samo jak na akumulatorze, a przed zamontowaniem przekażnika była różnica coś ok 0.6. Tak więc wielkie dzięki za pomoc.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Sie 2013, 15:07   

Przy 0,6V to ładnych kilka watów ucięło, więc miałeś różnicę większą niż 10% na żarówkach... faktycznie musiało być bardzo widać :)
Oby służyło :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sie 2013, 19:26   

Teraz zauważyłem, że nie mam świteł drogowych gdzy działa automat. Więc zapewne muszę dać sygnał na przekażnik światełdrogowych gdy świecą mi mijania przez ten automat. Dobrze myślę?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Po dodaniu gazu światła świecą silniej
grzes7411 Elektryka 2 24 Kwi 2010, 11:07
karolusms
Brak nowych postów [MK6] Światła stop cały czas świecą
Światła stop cały czas świecą, proszę o pomoc...
Jameson Whiskey Elektryka 13 10 Sty 2013, 10:47
Jameson Whiskey
Brak nowych postów [MK5] zawieszona strzałka prędkościomierza; świecą kontrolki
Bogdan72 Elektryka 21 25 Lut 2012, 16:21
Bogdan72


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.