Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 13:17
[MK3] Ford fiesta S mk3 1992r. 1.8 16v problem z nową chłodn
Autor Wiadomość
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 16:35   [MK3] Ford fiesta S mk3 1992r. 1.8 16v problem z nową chłodn

Witam,
Jakiś czas temu zakupiłem chłodnicę w sklepie w którym sprzedawca pierwsze co to zapytał czy zamierzam montować do auta orginalne części odpowiedziałem że tak!. Dopasował mi chłodnicę z jego punktu widzenia odpowiednią do mojego modelu mówiąc że na pewno będzie pasować. Gdy zamontowałem chłodnicę sprawdziłem w internecie że jest ona do modelu 1.4 ponadto zasłania mi ona wlot powietrza. Zapytałem kolegi mechanika czy ma to jakiś wpływ na osiągi, spalanie czy grzanie się silnika odpowiedział że nie ma to znaczenia. Przestałem już jego słuchać bo pierdzieli kocopoły po przejechaniu wielu km na nowej chłodnicy zwróciłem uwagę że spalanie wzrosło, silnik szybko się nagrzewa oraz pogorszyły się osiągi ( moment obrotowy ). Pytanie jest takie czy według was zasłonięty wlot powietrza ma wpływ na tego typu opcje??? Chłodnicę mam na gwarancji więc mogę ja zareklamować ale pytanie czy te argumenty są mocne?? pozdrawiam i prosze o odpowiedź.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:00   

chłodnica musi zasłaniać wlot powietrza bo inaczej nie będzie chłodzić, do S-ki pasuje chłodnica od CVH tylko nie ma gniazda na termo-włącznik wentylatora, być może masz go z prawej strony na przewodzie przy termostacie. Jak się za szybko nagrzewa to być może chłodnica jest zbyt gęsta dla Zeteca. Sprawdź czy wentylator masz podłączony.

Jeśli pisząc, że zasłania wlot powietrza miałeś na myśli wlot do filtra to może tak być bo CVH ma puszkę z drugiej strony komory i chłodnica może być inaczej zwymiarowana.

Najlepiej zrób kilka fotek.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:09   

Zasłania wlot powietrza do filtra poprzednia chłodnica była przystosowana do tego modelu i nie był zasłonięty bo elementy plastikowe po bokach chłodnicy były o połowę mniejsze.

http://www.iparts.pl/czes...3-01053087.html

jak widać na zdjęciu po lewej stronie jest takie wcięcie które umożliwia trafianie powietrza do komory a potem do filtra. Mam wrażenie że spadły osiągi, jest większe spalanie oraz szybciej się nagrzewa czy to może powodować te przyczyny??
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:19   

Nie mam jak zrobić fotek ponieważ auto mam za warszawą na działce stoi w garażu ale znalazłem taką fotkę która powinna pomóc na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono plastikowy element który zasłania komorę wlotu powietrza.

http://imageshack.us/f/692/3g58.jpg/
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:42   

Na tym zdjeciu jest akurat dedykowana chlodnica i tak ma byc.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:51   

Prosiłbym o fachową poradę gdyż ta komora do której powinno wpadać powietrze nie zostało zamontowane przez producenta bez powodu tylko po to by wpadało powietrze do filtra. Nie mam jak wykonać zdjęć gdyż auto nie jest w moim zasięgu aktualnie. Powtórzę pytanie czy zasłonięta komora powietrza prowadząca do filtra może obniżać osiągi, zwiększać spalanie i powodować szybsze grzanie się silnika czy jeszcze jakieś powoduje problemy??? ;)) pozdrawiam
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 17:54   

Orginalna chłodnica powinna po lewej stronie mieć wcięcie widoczne na zdjęciu lecz moja chłodnica zasłania komorę.

http://www.iparts.pl/czes...3-01053087.html
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2013, 18:03   

Gorace powietrze w dolocie to mniej tlenu a mniej tlenu to gorsza mieszanka i slabsze osiagi. Jesli wentylator dziala to silnik sie nie przegrzeje. Chyba ze mechanior cos zle poskladal, np obieg wody. Mozesz zrobic sobie sam dolot zimnego powietrza do puszki np ze starej rury od odkurzacza albo aluminiowej wentylacyjnej za 10zl.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 18:06   

Czyli może mieć też to wpływ na zwiększone spalanie ?
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 18:11   

Czyli może mieć też to wpływ na zwiększone spalanie ?
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 18:46   

czy mógłby ktoś się jeszcze wypowiedzieć na ten temat gdyż chciałbym zareklamować tę chłodnicę a jak najwięcej informacji by mi się przydało. :)
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2013, 19:21   

możesz edytować posty a nie walić jednego pod drugim ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 19:33   

Jasne teraz już będę wiedział.
 
 
galkapaul 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mario
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 26 Sie 2013, 19:50   

Jasne teraz już będę wiedział.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.