Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:48
[MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak
Autor Wiadomość
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sie 2013, 11:04   [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak

Witam

W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 16 Sie 2013, 19:45   

między rurki. ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie niż na zegar. bo czasem na zegar możesz mieć nieco z mulone auto. lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie,
_________________
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Sie 2013, 20:57   

przemo_rsr napisał/a:
ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie


Trzeba się na tym znać!!

przemo_rsr napisał/a:
lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie,


Głupotę piszesz - każde ustawienie pompy wtryskowej przestawiając koło zębate na fasolkach czy to na blokadach czy na słuch/oko czy na zegar to ustawianie kąta wtrysku statyczne.

Dynamiczne ustawienie kąta wtrysku jest zależne od prędkości obrotowej silnika i regulowane jest w starszych pompach poprzez ciśnienie wewnątrz pompy wtryskowej.
Można to przestawić również ale to już na pewno nie jest proste ani tym bardziej bez wpływu na auto - ja robiłem aby rasować charakterystykę ogólnie silnika.

Dreambox napisał/a:
am

W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?


wkręcasz czujnik między rurkami wysokiego napięcia - tak jak napisał Przemek. dalej najogólniej pisząc cofasz pompę wtryskową aby czujnik zegarowy się zatrzymał a dalej przyspieszasz do przodu do wartości określonej przez producenta - dane te zna każdy pompiarz. Generalnie jest to jak dobrze pamiętam nieco poniżej milimetra.

Metoda bardzo dokładna jednak czasochłonna, trzeba być mega dokładnym i mieć bardzo dużą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną - trzeba później odpowietrzać pompę wtryskową, często demontować osprzęt silnika aby w ogóle dojść do zamontowania czujnika zegarowego itd....

Radzę powiedzieć jaki masz problem z rozrządem i dlaczego nie chcesz ustawić na blokady silnika??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 17 Sie 2013, 22:33   

Rkalitka, w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny
_________________
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Sie 2013, 23:42   

Ja tak tylko zapytam - a czemu chcesz przy tym grzebać? Silnik Ci źle pali, mało mocy masz przy obciążeniu czy jak? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Sie 2013, 20:13   

przemo_rsr napisał/a:
Rkalitka, w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny


Nie mówię wcale, że nie - tylko trzeba się na tym znać :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sie 2013, 07:46   

Pytacie się dlaczego chcę przy tym grzebać. Powody są dwa.
W tym tygodniu będę wymieniał rozrząd, komplet blokad mam ale i tak należy poźniej ustawić zegarem kąt wtrysku.
Drugi powód to taki że lubie uczyć się czegoś nowego i zdobywać jakieś tam doświadczenie. Czujnik jest więc teraz kwestia poznania prawidłowych wartości i jego użycia.

Co do danych producenta no właśnie zna je każdy pompiarz ale czemu nigdzie nie są udostępniane. To jakaś tajemnica czy co.
W LR nie ma tajemnic, mam instrukcje serwisową i tam wszystko jest ładnie podane łącznie z wartościami i każdego LR można spokojnie zrobić.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sie 2013, 08:14   

Dreambox - się chwali :)
Dane ciężko znaleźć... Google nie są łaskawe. Może są w literaturze typu "sam naprawiam" ?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sie 2013, 08:56   

Google nie są łaskawe. Jedyne co udało mi się znaleźć to były dane do escorta i mondeo. W sam naprawiam z 1.8D nie ma podanych wartości o ustawianiu pompy czujnikiem zegarowym.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.