Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 21:13
[MK3] 1.1i - klekot silnika
Autor Wiadomość
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 28 Sie 2013, 20:16   

zyga, koniki nie są wyklepane? jak ustawisz ciaśniej to nie ma możliwości takiej żeby klepał, chodzi wtedy jakby miał wałek na klawiaturze :)
_________________
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 29 Sie 2013, 13:34   

Są wylkepane. Teraz ustawiłem je tak, że 0,2 nie wchodzi a 0,15 jest luźny podobnie 0.3 i 0.25 .

Zastanawia mnie ten dziwny przydźwięk z silnika. Zmontowałem kolejny filmik i przyjrzałem się mu, sprawdźcie i powiedzcie proszę co o tym sądzicie... jak to ewentualnie interpretować ?

Kiedy wsłuchacie się w nagranie, usłyszycie pracujące zaworki < które brzmią całkiem sensownie > i ten dziwny rytmiczny dźwięk, który wchodzi na raz , a na trzy jest nieco słabszy. Nie mam pojęcia co to może być... może jednak kończąca się panewka.. albo coś z którymś tłokiem.


Pozdrawiam :)
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 29 Sie 2013, 23:59   

jak są wyklepane to zdemontuj klawiaturę i wyszlifuj koniki, bo nic Ci nie da ustawianie ciaśniej, to logiczne chyba, co nie? potem posłuchaj jak chodzi.
_________________
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Sie 2013, 03:49   

Cytat:
jak są wyklepane to zdemontuj klawiaturę i wyszlifuj koniki, bo nic Ci nie da ustawianie ciaśniej, to logiczne chyba, co nie? potem posłuchaj jak chodzi.


Czy jesteś tego pewien ?

Na wykresie widać i słychać, że to co stuka wyraźnie odróżnia się od zdecydowanie ciszej klekoczących zaworów, które brzmią ok. Poza tym klekot zaworów ma wyższą częstotliwość w stosunku do widocznych powtarzających się cykli. Widać również, że stuk pojawia się w owych widocznych powtarzających się cyklach. Moje pytanie brzmi... czy Waszym zdaniem , może to być związane z uszkodzonym: pierścieniem, tłokiem , panewką ?
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sie 2013, 11:49   

Masz do porównania
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Sie 2013, 17:54   

Dzięki za filmik. Więc nie pozostaje nic innego, jak zrobić szlif tych koników.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 30 Sie 2013, 20:09   

zyga, zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów HCSem, jak wyklepane, szlifnij i sprawdź wtedy
_________________
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Wrz 2013, 21:16   

Szlif zrobiony, poprawa żadna hahaha :D :D:D Może muszą dojść do siebie, jutro sprawdzę jak się mają i jeszcze raz ustawie.

Mam pytanie dotyczące ustawiania zaworów.

Czy w trakcie ustawiania zaworów odciągacie klucz założony na śrubę regulacyjną nieco do tyłu? Pytam, bo kiedy tak robię, to na szczelinomierzu robi się spory luz i zupełnie nie mam pojęcia czy ustawiane wartości są poprawne. Może nie powinienem tego w taki sposób robić ? Czy szczelinomierz powinien być wsuwany bez, że tak to nazwę podparcia kluczem śruby ?


W międzyczasie zrobiłem jej tylne hamulce, nowy termostat i wymiana płynów. Zajrzałem też do ccp i kroka. Mój ccp jest czerwony - rezystancja od 3.3k do 11k <płynnie, przeczyściłem>. Z tego co się orientowałem mają od 1k do 5k. Czy mój to jakiś inny typ ?

Termostat kupiłem jak się okazało bez gumowej uszczelki <tylko uszczelka pokrywy> . W starym nie było gumowej więc założyłem bez ..... Będzie ok ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.