Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 20:13
[MK3] 1.1i - klekot silnika
Autor Wiadomość
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 18:04   [MK3] 1.1i - klekot silnika

Witam!

Koledzy, skąd może dochodzić ten rytmiczny klekot ? Dodam, że ustawiane były zawory więc to na pewno nie one. Nagrane około 20 cm nad pokrywą zaworów.

http://www.youtube.com/watch?v=Z3l4K1UHlsw
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2013, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sie 2013, 18:06   

zawory mają klekotać. Wg mnie brzmi ok :)
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Sie 2013, 18:17   

zyga, stary. ustaw sobie zawory :-) na pewno nie masz ich ustawionych :)
_________________
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 18:31   

Toć mówię,że były ustawiane :yes: Być może dźwignie są wyklepane :fox: Pytam na forum, bo z pewnością macie z fieścinami większe obeznanie. Ustawione na S 0.2 i W 0,3 .
Wrzuciłem nagranie do programu, na wykresie wyraźnie widać sekwencję w której powtarzają się cztery uderzenia z czego jedno z nich to właśnie ten rytmiczny najgłośniejszy klekot.
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sie 2013, 19:38   

Toć to rasowe brzmienie HCS-a . A tak poważnie, mój brzmi identycznie i nic mu nie dolega. :gitarzysta: :gitarzysta:
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 20:22   

w takim razie, inaczej ...

na nagraniu, wyraźnie słychać, że jedno z powtarzających się uderzeń jest zdecydowanie głośniejsze... a zawory były ustawiane 2 tygodnie temu. Może da się jeszcze wyciszyć co nieco zawory? Szlifowaliście kiedyś te przylgnie ? Pomogło ?
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Sie 2013, 21:09   

zdejmij koniki, i zobacz czy nie wyklepane, ja miałem kiedyś fiestę że po regulacji zaworów chodziła tak jak przed, taki sam klekot, problemem było wyklepane koniki, bo ktoś żadko regulował zawotu
_________________
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 21:14   

Tak właśnie obstawiam, bo wydaje mi się to nieprawdopodobne, że regulacja tak niewiele zmieniła.

I coś z nimi robiłeś.... szlifowałeś czy nieco zmniejszyłeś luz w stosunku do zalecanego ?
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Sie 2013, 14:46   

Słuchajcie, a czy to może być pomału kończąca się panewka, sworzeń tłoka ?
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 15 Sie 2013, 07:56   

mi się wydaje że już jest zbyt luźna i dlatego klepie aż się zatrze i wyjdzie bokiem silnika. Ściągniesz miskę olejową i sam sprawdzisz sobie luz na korbowodach. Przerabialem temat zatartej panewki. Pierwsze delikatne klepanie potem silnik pracował jak w ursusie a na koniec podczas jazdy było bum dym i koniec życia silnika...
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 18 Sie 2013, 12:42   

Dorzucam jeszcze filmik, popatrzcie i osłuchajcie.

 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Sie 2013, 15:48   

I co myślicie w temacie tego stuku ? :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Sie 2013, 17:02   

dla mnie caly czas jest ok, szczegolnie ze nagrywasz z takiego bliska ;)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Sie 2013, 17:30   

Jak dla mnie to zawory
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Rafał 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 25 Sie 2013, 17:18   

Może to przez to że nagrywasz z bliska, ale rzeczywiście głośny klekot. Jak dla mnie zawory, miałem to samo jak były niewyregulowane, jak ustawisz luz na 0,2 i 0,3 powinna być cisza. U mnie chodzi ślicznie :yes:
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Sie 2013, 20:21   

Ustawiamy zawory "na zimno"
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 27 Sie 2013, 18:27   

Marcinowaty napisał/a:
Ustawiamy zawory "na zimno"


Oczywiście, że tak :)

Słuchajcie byłem przed chwilą, ustawiałem ... i nic. Dalej stuka, zrobiłem sporą rundkę, żeby rozgrzać silnik... zmiana... znikoma.

Podczas regulacji odchylałem nieco klucz do tyłu, żeby zniwelować luz na "koniku". Wcześniej zdjąłem klawiaturę, wyklepana.

Próbować S 0,15 W 0,25 ?
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:24   

Na zewnątrz słychać pewnie typowy klekot .
W budzie jednak chyba jest dość cicho .
W moim aucie jak jadę np. 90 km/h jest cichutko , na zewnątrz z kolei słychać klekot .
Jeżeli chcesz aby silnik pracował tak , że na zewnątrz klekotu nie słychać , to moim zdaniem zmień samochód.
To taka konstrukcja po prostu , klekocze mocniej niż stary motor w pf 125 p.

Pozdrawiam.
 
 
zyga 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Wawa
Wysłany: 28 Sie 2013, 01:28   

Szkoda, że nie ma jakiegoś nagrania z wzorcowym "klegotem: old :gitarzysta:
 
 
kondeusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiu.
Wiek: 76
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 28 Sie 2013, 15:32   

zyga: wyobraź sobie, że masz dobrze działającego diesla... :driver:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.