Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 21:11
[MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika
Autor Wiadomość
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Wrz 2013, 16:46   

LukaszW napisał/a:
jak wlasnie kable sprawdzic

ciemny garaż lub wieczór, odpalasz i patrzysz czy nie ma przebić do metalowych części i między kablami, dodatkowo można zrosić (np. psikacz do szyb) całość wodą - symulujesz wysoką wilgotność, oglądasz przy wolnych obrotach i przy wyższych.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 18 Wrz 2013, 11:06   

Dzieki za info, dzis podjechalem do mechanika, podlaczyli pod komputer, byl tylko jeden blad "uboga mieszanka paliwa", ale zaczeli grzebac przy doplywie powietrza i stwierdzili ze to przeplywka jest uszkodzona, sprawdzali to jak juz w sumie rozgrzany silnik byl wiec kazalem im poczekac z wymiana do momentu jka bedzie zimny silnik i stwierdza to samo. Pytanie do Was, znawcow:) Czy to moze byc rzeczywiscie wina przeplywki? Koszt nowej ok 400zl, a oni stwierdzili ze w 100% pewni nie sa ze to tylko tego wina bedzie.

Jakies propozycje? :)
 
 
Luzak 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 132
Skąd: Miłosław
Wysłany: 18 Wrz 2013, 12:50   

Ja w swoim jak kiedyś zalałem kiepskim paliwem miałem tak samo.
Dolałem jakiegoś uszlachetniacza z Orlenu do paliwa i było ok
Ja przepływki nie mam w swoim, chociaż objawy miałem takie same
Dlatego Nie wydaje mi się, że to wina przepływomierza.
Spróbuj najpierw wyczyścić przepływomierz samodzielnie i zalej auto porządnym paliwem
 
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 18 Wrz 2013, 15:10   

Tankuję na orlenie i na lukoilu od 3 lat praktycznie na tych samych stacjach. Ale zrobie tak jak mowisz, juz widzialem tutaj temat o czyszczeniu przeplywomierza wiec dzis odbiore, sprobuje samemu wyczyscic i dam znac co i jak wyszlo.

edit:

Ok Fiescinka jak nowka sztuka niesmigana:) wpadli na ten sam pomysl i przeczyscili przeplywomierz, dodatkowo zlokalizowali nieszczelnosc w kolektorze i tez naprawili, w tej chwili autko druga mlodosc przezywa:) Dzieki wszystkim za pomoc.
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Wrz 2013, 20:05   

hej, a ta nieszczelność w kolektorze, to gdzie?
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 19 Wrz 2013, 09:00   

Tego Ci juz niestety nie powiem bo przyjechalem do mechanika to juz gotowe bylo. Dzis autko z ranca ladnie sie pokulalo bez rozgrzewania.
 
 
x_alien 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: jawor
Wysłany: 2 Paź 2013, 18:29   Rosnące obroty przy zatrzymywaniu.

Witam.
Mam irytujący problem w mojej mk4. Mianowicie w momencie zatrzymywania się np. skrzyżowanie, zaczynają wzrastać mi obroty do 2-2,5 tys. silnik zaczyna wyć. Po chwili jakichś 10-15 sekundach wszystko wraca do normy. O co tu może chodzić ?
Krokowiec czyszczony, czujnik przepustnicy też , ogólnie wszystko mi znajomy przeczyścił ale nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 13 Paź 2013, 20:28   

Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla :)
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 13 Paź 2013, 20:29   

Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla :)
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:00   

No i sprawa się wyjaśniła (prawie) nie mogą dojść do ładu z tymi obrotami złapałem się ostatniej deski ratunku i oddałem auto do warsztatu na ul.Dobra 32 . Nie zdążyłem daleko odjechać (po zostawieniu auta) telefon , że zrobione ha ha ha. Okazało się że jakaś rurka podciśnienia przy trójniku ma pęknięcie długości z 6 cm !!!!! i jest jakaś przypłaszczona. Do tego podobno kostka od sondy lambdy było tylko lekko wsadzona w nie wpięta (więc pewnie w ogóle nie miałem sondy ha ha ha). Auto śmiga ładnie nie ma kłopotów przy odpalaniu , nie gasnie , nie dławi się ..........
Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina krokowego bo przy moich wcześniejszych poszukiwaniach wymieniałem wiele rzeczy w tym krokowy , raz na inna używkę potem na nowy zamiennik i tu widzę problem..muszę chyba poszukać nowego orginału :) ale po wizycie w warsztacie i tak jestem haapy .
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:03   

Roni71 napisał/a:
Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina


Może po paru(nastu) km komp się ogarnie, bo teraz dostaje zupełnie inne wartości, niz na uszkodzonych podciśnieniach
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:24   

Też mam taką nadzieję , nie dość że dziurawe podciśnienie to nie podpięta sonda .Ale powiem że zupełnie inna jazda :)
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Paź 2013, 18:11   

hej, a gdzie jest ta rurka i jak ją zlokalizować?

dzięki
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 18 Paź 2013, 18:40   

Ja nie mam pojęcia , u mnie mechanik z lokalizował rurki pod cisnienia z jakimś trójnikiem , coś wspominał o odpowietrzeniu wału korbowego czy jak ....ale ja nie wiem nie znam się ha ha ha
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Mati 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Paź 2013, 11:35   

Rurki od podciśnienia... konkretnie chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pod kolektorem dolotowym masz taki trójnik plastikowy z trzema wężami gumowymi, bez żadnych zacisków na końcach ściągasz i sprawdzasz czy masz szczelność.
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Paź 2013, 11:46   

o dzięki, przyda się ta informacja. cichaczem liczyłem, że ktoś będzie wiedział :)
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
mkonst 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 58
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Maj 2014, 09:02   

Odświeżę trochę temat.
Od pewnego czasu moja Fiesta szarpie na niskich obrotach (mniej więcej do 2500). Nie ma znaczenia, który bieg, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
Gdzie szukać przyczyny?
_________________
Pozdrowienia mkonst
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Maj 2014, 21:51   

na początek sprawdzić układ zapłonowy: kable i świece, kiedyś miałem takie objawy jak padł MAP, ale przy okazji paliła jak smok.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.