Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 20:11
[MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika
Autor Wiadomość
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 11 Sie 2013, 10:44   [MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika

Witajcie , mam problem z moją "Czarną Perłą" .Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach ( a i wkręcić się na obroty ma kłopot) jak jest silnik rozgrzany to odpala i rusza dobrze. Jak jadę to mam wrażenie że auto średnio się zbiera jak by mu mocy brakowało, wolno się rozpędza , szczególnie w niższym zakresie obrotów. Jak stoję na światłach to obroty czasem falują, częściej jak klimę włączę ale nie tylko . Jazda na klimie to jakby na ręcznym ha ha ha..muł bagienny..ha ha ha.... Nie wiem czemu ale jak stoję to w aucie czuć lekko spalinami , ale dla mnie auto specjalnie auto nie jest głośniejsze , choć żona mówi że jest (ale może jestem już głuchy bo mój drugi Saab 95 Aero ma sportowy wydech i cała reszta jest dla mnie ciszą ha ha ha)
Teraz napiszę co do tej pory zrobiłem ...
-kilka razy wymieniałem krokowca
-wymiana przepływomierza
-czujnik temperatury
-świece wymieniłem jakiś czas temu (ale przed i po wymianie obiawy miałem nadal)

Powiem wam już sam nie wiem co dalej , czy iść tropem tego zapachu spalin (nic nie sugeruję) czy coś innego ...wielkie dzięki z góry za pomoc.

Auto ma LPG dobrą sekwencję nigdy mnie nie zawiodła , załącza się po jakimś czasie standardowo , efekty są jażdżąc na benzynie jak i na LPG....więc myślę że to nie ten trop , ale.....
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Sie 2013, 10:50   

Cewkę podmień.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sie 2013, 20:27   

i jak efekty?
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 12 Sie 2013, 20:43   

Siemka , Perłę do warsztatu wstawiłem i chłopaki szukają nieszczelności wydechu bo śmierdzi w aucie spalinami , oprócz tego co mechanik dzwonił to przy okazji grzebania w aucie znależli jakieś podciśnienia po urywane i mają je wymienić na nowe i podłączyć . Myślę że moje kłopoty pewnie były spowodowane tymi podciśnieniami ale jutro chyba auto będzie do odebrania więc wyjdzie w praniu i napiszę jakie efekty :)
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 12 Sie 2013, 21:21   

Roni71 Gdzie jakie podciśnienia ?? W układzie dolotowym ?? Jak chcesz to mam namiary na kompletny wydech do Twojej czy mojej fiesty za 220 zł nowy ...
Ostatnio zmieniony przez Grax 13 Sie 2013, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 12 Sie 2013, 21:27   

dzięki za info , powiem Ci szczerze że nie wiem co za rurki podciśnienia .Zostawiłem auto w warsztacie i mechaniorek zadzwonił do mnie że przy robocie zauważyli jakiś podciśnienia urwane/odczepione i że będą je przy okazji robić .Nie zagłębiałem się jakie i co , powiedziałem żeby zrobili co trzeba i tyle . Jak bedę auto odbierał to się podpytam co konkretnie .....
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 2 Wrz 2013, 18:10   

I powiem wam że po tych robotach mechaników nic się nie zmieniło ,obroty jak się wahają tak się wahają (na postoju-skrzyżowaniu-biegu jałowym) i powiem więcej czym się robi na dworze zimniej tym obroty zimnego silnika są nierówne i bardziej wahają .Po rozgrzaniu silnika wahania są sporo mniejsze.Ale jest taka prawidłowość gdy były upały było lepiej jak jest zimno objawy się pogłębiają ......co robić ? Auto jak już jedzie to jedzie płynnie , nic nie szarpie wiadomo że ma już 18 lat więc szatanem nie jest :devil: dość wolno się rozpędza,na 1 i 2 wkręca się w obroty szybko ale następne biegi to wolne wkręcanie się w obroty...usnąć można haha ha....
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Wrz 2013, 19:34   

Zmienić auto na nowsze, sprawniejsze :devil:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 2 Wrz 2013, 20:24   

:) to by było za proste ha ha ha...... starszy samochód również może i powinien jeździć dobrze jeśli wszystko jest w porządku .....u mnie nie jest ...tylko co ?? :-P
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 6 Wrz 2013, 08:01   

witam
podępnę się do tematu mam też Fieste 1.25 16V 97 r. i mam tak samo jak napisałeś
Kod:
.Jak jest zimny silnik(po np. nocy) to obroty są nie równe i ciężko jest ruszyć płynnie a wręcz trzeba na pół sprzęgle i na większych obrotach


co może być przyczyną ?
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Wrz 2013, 16:24   

ja właśnie wczoraj odebrałem, zamontowałem i już dzisiaj wiem, że pomógł mi nowy krokowy http://www.ford-esklep.pl...w-FO-17213/1940 oraz uszczelka pod niego :)
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 11 Wrz 2013, 16:46   

Ja już kupowałem dwa nowe krokowce i montażu bez zmian.....niby to zamienniki ale oba nowe ...czyżby do bani ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Wrz 2013, 17:18   

nie znam się, informatykiem jestem ;) z bolidem coś robię tylko na podstawie tego forum. Ten co ja kupiłem jest Fordowski ale z wydrapanym logo i numerem co mnie zdziwiło. Napisałem do nich maila i taką odp dostałem:

Cytat:
oznaczenie oryginalne - numer na produkcie oraz logo jest zastrzeżony dla oryginalnych produktów FORDA, takich jak ten za 459 zł:

Silnik krokowy - zawór wolnych obrotów 7117213 FORD
http://www.ford-esklep.pl...117213-FORD/993

Producent tej części usuwa te oznaczenia ponieważ są zastrzeżone ...
i sprzedaje w własnych opakowaniach


tak więc niechcący mam oryginał :)
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 11 Wrz 2013, 18:13   

To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105 :hahaha: na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem :hahaha: przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam.
Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.

Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.

Ktoś może rozwiązał problem?
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 15 Wrz 2013, 20:43   

Niestety czyszczenie silnika krokowego nic nie dało, ktoś ma jakieś dalsze pomysły? Teściu myśli o świecach, ja jeszcze o diagnostyce na komputerze,

Pytanie do poznaniaków, ktoś ma może taki sprzęt? Ewentualnie podjechać i wymienić silnik krokowy na chwilę? Jakiś czteropak by się znalazł :)
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrz 2013, 16:53   

wymiana krokowego na chwilę nic Ci nie da, Twój i mój bolid będzie rozgrzany więc wszystko będzie śmigało jak należy.
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Wrz 2013, 17:11   

może to cewka
_________________

 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Wrz 2013, 18:55   

LukaszW napisał/a:
To chyba jakaś plaga, od tygodnia się męczę z dokładnie takimi samymi objawiami. # lata temu miałem czyszczony krokowy i dozeszlego tygodnia był spokój, zrobiło się chłodniej i po odpaleniu po 10 sek nagle zamuła obroty spadają do 200 i huśtawka, dodam więcej gazu to gaśnie, jak delikatnie to wchodzi ale ciężko, po rozgrzaniu już lepiej ale nadal zamuła po 5 min jazdy ledwo do 85km dojechałem, po 30min leddwo do 105 :hahaha: na 3-pasmowej ledwo tira wyprzedziłem :hahaha: przy okazji akumulator kompeltnie padł, ale miał conajmniej 7 lat więc mógł, ale dziś nówka sztuka nie śmigana i problem z obrotami i mocą ten sam.
Miałem nowy temat zakładać ale widzę, że ktoś czary odprawia, najgorsze, że zima to dopiero idzie więc boje się, że wtedy to nawet rozgrzanie nic nie da.

Wymieniłem też filtr powietrza bo dosyć brudny był, z resztą co Roni to nie robiłem, jeszcze gdzieś wyczytałem, że to może być wina pompy paliwa, czujnik położenia przepustnicy. Tłumik też lekko hałasuje więc nie wiem czy po prostu spaliny nie mają gdzie ulatywać i się dusi.

Ktoś może rozwiązał problem?

cewka jest starego typu więc wątpie, żeby to była ona, na początku sprawdziłbym zapłon: kable i świece. przy niesprawnym krokowym cyrki byłyby na wolnych obrotach, po dodaniu gazu powinna być od razu reakcja, przyspieszać też powinien bez problemu.
jak aku nagle padł to sprawdź przy okazji ładowanie, na wolnych obrotach i przy ponad 3k rpm
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 17 Wrz 2013, 08:13   

Akumulator do wymiany nie trzyma energii więc chodzi na altku a pewnie i ten juz od dawna nie widział mechanika czy nowych szczotek ??
Profil Facebook
 
 
 
LukaszW 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 35
Skąd: Biedrusko
Wysłany: 17 Wrz 2013, 10:56   

Pisalem wczesniej ze nowy aku wstawiony. Dzis zobacze swiece i kable, a jak wlasnie kable sprawdzic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.