Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:58
[MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM
Autor Wiadomość
atomic99 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: ostrów
Wysłany: 7 Maj 2012, 14:58   [MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM

Witam

Poszukuję opisu (najlepiej ze zdjęciami bo w tej wersji dosyć zabudowany jest ten filtr) w jaki sposób wymienić filtr paliwa żeby nie mieć problemu przy odpalaniu po wymianie.

Filtr taki: http://ford.sklep.pl/pl,p...d,1,6,tdci.html


Czytałem i słyszałem że przy wymianie filtra paliwa w tych silnikach nawet jak się wszystko zrobi tak jak teoretycznie powinno (zalać nowy filtr ON do pełna i podłączyć jak najszybciej przewody paliwa), to i tak często po wymianie jest problem z zapowietrzaniem się układu.

Więc bardzo proszę o opis (najlepiej z foto) jak co po kolei robić.

Z góry dzięki
 
 
atomic99 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: ostrów
Wysłany: 8 Maj 2012, 16:56   ...

Właśnie powymieniałem olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy

Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra

Podpowie ktoś albo zapoda jakiegoś "tutoriala" jak bez późniejszych problemów wymienić ten filtr ?


Jak by tą książkę wytrzaskał to tam jest opisane, ale niestety nie mogę znaleźć pdf`ka
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Maj 2012, 19:56   

atomic99 napisał/a:
Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra

nie trzeba zalewać. odpinasz przewody ze starego, wpinasz do nowego i gotowe
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 8 Maj 2012, 21:53   

Podajesz gotową receptę na zapowietrzenie.Zalewa sie i basta.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
atomic99 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: ostrów
Wysłany: 9 Maj 2012, 06:34   

Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach


artax wiem że się zalewa ja mam Focusa 1.8TDDi, Mondeo 2.0TDCi i, w każdym robiłem wymianę filtrów bez problemów a w tej Fieście 1.6TDCi czytałem na forach że nawet niektórzy mają problem po zalaniu filtra, że trzeba jakieś pompki do wlewu paliwa coś tam wyciągać jakieś bezpieczniki odpalić żeby zgasł i inne dziwne rzeczy, ja w Focusie i Mondeo to po prostu zalewałem na maxa filtr odpinałem stary, jak za dużo wyleciało z przewodów ON to dolewałem strzykawką i podpinałem nowy filtr i wszystko jeździ, a w tej Fieście takie historie piszą i trochę się zastanawiam żeby nie było problemu
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 9 Maj 2012, 08:15   

kup pompke zanim zaczniesz wymieniac... w tym silniku sa czest jaja, a Ford oszczedzil te pare zlotych (w Peugeotach w wiekszosci sa)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 9 Maj 2012, 09:38   

ja daję 40 dychy i chłopaki wymieniają mi w serwisie.Raz w roku przed zima mozna zaszaleć.Po zalaniu używają urządzenia do odpowietrzania.Nawet jak zalejesz to ta reszta powietrza może "korkować".Ja takze mialem Focusa TDDI i tam po zalaniu nie bylo tego problemu.Tutaj zapewne przez CR procedura jest troche inna.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 9 Maj 2012, 18:32   

atomic99 napisał/a:
Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach

jeśli musisz wiedzieć to serwisuje firmową flote w której jeździ ponad 20 samochodów z 1.6 Tdci <zoltakartka>

MisiekT napisał/a:
kup pompke zanim zaczniesz wymieniac...

to akurat dobra rada o której tu zapomniałem... :myśli:
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 9 Maj 2012, 18:41   

To ,ze ktoś serwisuje nie jest jednoznaczne z kompetencją.Sorry kolego ale jesli twierdzisz ,ze nie zalewasz filtra i potem piłujesz auto to nie rob sobie antyreklamy...Ja czasami widze jak ktoś tłucze po zawieszeniu przecinakiem i młotkiem, zamiast użyć ściągacza :ups:
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 9 Maj 2012, 18:48   

dobra artax, . jestem niekompetentnym debilem :-)

atomic99, jak zamontujesz pompke ręczną (tak jak słusznie napisał MisiekT), to nie musisz nic odpowietrzać ani zalewać. wystarczy dobrze podpompować
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 9 Maj 2012, 21:00   

wcale nie uwazam ,ze jesteś debilem.Chodzi o to ,ze pisząc o filtrze wprowadzasz w błąd czytajacych.Juz widze jak czytelnicy forum piłują swoje gabloty po wymianie filtra bez zalewania.Wez pod uwagę ,ze część ludzi jest laikami i to co ktoś napisze, biorą dosłownie.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Maj 2012, 22:16   

Panowie na temat i w temacie, oraz bez osobistych wycieczek...

BTW. sciagacze i to nawet po 300zl szt. polamalem w ciumek np na Hondach... od tego momentu element do wymiany ma przyjemnos zapoznac sie z palnikiem tlen-acetylen :yes:
Szkoda czasu i kasy...

Wymiany filtra w TDCI (w francuskim silniku grupy PSA) jest identyczna po za faktem tego iz francuzy maja "gruszke" do pompowania a Ford nie... wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam... :yes:
_________________

 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 10 Maj 2012, 09:56   

<oki>
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Maj 2012, 10:27   

Fordon napisał/a:
wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam...

na przykladzie blizniaczego 2.0 tdci powiem Ci, ze nie zawsze jest tak pieknie i oszczednosc na pompce nie poplaca
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Maj 2012, 12:45   

Strasznie komplikujecie prosta procedurę :głowąwmur:
Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, przekręcasz kluczyk na pozycje 2 (zapłon) nie uruchamiając silnika, luzujesz odpowietrznik i czekasz aż ropka sobie poleci, kilka kropelek i układ jest odpowietrzony i żadnej papki nie trzeba :ok:
Dodatkowo to ustrojstwo służy do odwadniania filtra i nie trzeba go wymieniać raz w roku, to czysty absurd :krzesłemgo:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
rajnard 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: kozłów
Wysłany: 24 Maj 2012, 20:11   

Witam.Niedawno wymieniałem sam ten filtr w identycznym aucie.A więc nowy filtr trzeba bezwarunkowo zalać ropą i odpalić auto. Układ odpowietrzy się sam. W tym silniku pompa nie "popcha" sama paliwa jak to jeden z kolegów napisał.
_________________

 
 
lukaszs 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 53
Skąd: Gdansk
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:59   

1.6 elegancko po zalaniu odpala, 1.4 juz nie ;(
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21 Maj 2014, 20:02   

Plaka mu :-P
 
 
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 10 Paź 2014, 11:12   

w mondeo trzeba bylo odpowietrzac najlepiej odessac przez powrot, wtedy widzisz ew. babelki powietrza
_________________
Coliniak
failure is not an option
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.