|
Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 13:17 |
[MK3] Losowe opory na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 17:34 [MK3] Losowe opory na kierownicy
|
|
|
Tak jak w temacie. Od kilku dni mam problem z kręceniem kierownicą. Co jakiś czas, nawet przy delikatnym skręcie, czuć opór na kierownicy. Nie jakiś mocny, czy uciążliwy, ale odczuwalny i psuje radochę z jazdy Wrażenie jest takie jakby się coś przycinało albo zapierało. W pierwszej chwili obstawiałbym krzyżak, ale wymieniałem go z rok temu, może trochę więcej i objawy wtedy były inne, po prostu miał luzy. Jaka jest szansa, że maglownica dokonuje żywota? Bez wspomagania. Zawieszenie jest sztywne, sprawdzone na stacji diagnostycznej. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Sie 2013, 20:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 17:51
|
|
|
Jeśli magiel się kończy to:
-przy podjeżdżaniu pod krawężniki/progi zwalniające może być słychać stuki
-przy kręceniu kierownicą może być słychać stuki (ale to też może się brać z krzyżaka - trzeba wyczaić)
-auto traci precyzję prowadzenia - może nie dzieje się od razu to, co w Autosanach, że koła reagują na skręt po połowie obrotu, ale zdecydowanie masz luz na kierownicy, podobnie jak przy wybitych końcówkach drążków (możesz tego nie zauważyć, bo zmiana nie jest skokowa, degradacja następuje powoli)
Jeśli masz opory na kierze, to normalnie reguluje się to na maglu (ale jak masz wspomę, a Ty takowej nie posiadasz, więc nie wiem czy procedura jest taka sama...)
Dobrze byłoby spytać speca co to może być i czy ma związek z uszczelnieniami/regulacją magla. Jeśli tak, to warto się rozejrzeć za gotowcem regenerowanym (ale z gwarancją minimum roczną), bo oddając magla do regenu zapłacisz podobną kasę (chyba, że wymienią tylko uszczelniacze...), a regen sam w sobie trwa
Inna rzecz, że im sztywniejszy zawias, tym magiel bardziej dostaje w dupę - ale to chyba "oczywista oczywistość" |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 18:11
|
|
|
Czyli raczej magiel, bo nie zawsze, ale zdarza się, że jak najadę na krawężnik, czy coś innego podobnego, to stuknie tak jakby koło miało odpaść. Tylko ciekawe, że głównie z prawej strony. Ale w sumie bardziej skręcam w prawo niż w lewo
Co do specjalisty to właśnie diagnosta zasugerował, że może być magiel, bo żadnych luzów nie widać.
Edit:
Tragedii nie ma, na allegro nowa kosztuję ok. 200zł Myślałem, że bliżej 600zł.
Edit2:
W sumie to nie wiem, czy lepiej kupić nowy zamiennik, czy szukać regenerowanego oryginału? |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 18:27
|
|
|
a ja bym sprawdził krzyżak bo mój jak się sypał to się blokował i nie szło skręcić albo wyprostować |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sie 2013, 18:58
|
|
|
blood_brother napisał/a: | W sumie to nie wiem, czy lepiej kupić nowy zamiennik, czy szukać regenerowanego oryginału? |
Dowiedz się ile kosztuje regen - czasem za dostarczenie "na stół" ktoś weźmie czteropak i Ci powie co jest do wymiany i ile to może kosztować Jeśli padły tylko uszczelniacze, to koszt nie będzie duży (<100zł), a będziesz miał swój magiel. Oczywiście po wymianie magla warto się zastanowić czy nie trzeba dać nowych końcówek drążka (warto). A jeśli nie, to i tak trzeba machnąć zbieżność |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Sie 2013, 22:08
|
|
|
Nik tu nie wspomina o tym że bardzo podobne objawy dają sypiące się łożyska na kolumnie amortyzatora. W zeszłym roku tęż tak miałem i też mi waliło z prawej strony na dużych dziurach. Przyczyna zatarte łożysko a waliła spręzyna bo sie skręcala lub odwrotnie podczas kręcenia kierownicą. |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 9 Sie 2013, 02:00
|
|
|
Do walniętego łożyska brakuje charakterystycznego stuknięcia przy skręcaniu w miejscu, ale nie wykluczone, że trzeba tam zajrzeć. |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26 Sie 2013, 13:26
|
|
|
Takie mam pytanie, czy krzyżak kolumny od strony kabiny jest dostępny luzem, czy muszę szukać całej kolumny? I jeszcze, czy ewentualnie kolumna z mk4 pasuje do mk3? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|