Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Autor Wiadomość
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 11:44   

wyobrazam sobie, nawet by nie drgnal...
jedyna opcja to uszkodzic, to umyslna dewastacja :)
mam juz grubo ponad 100 tankowan i zadnego luzu ani pekniec

wieczorem sprobuje podeslac fote :)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 11:47   

Masz zwykły wlew czy taki magiczny z jakimś tam systemem bezzakrętkowym? (ma to zapewne swoją nazwę, wiadomo o co chodzi)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 12:58   

bez korka, zreszta wszystkie Fiesty maja bezzakretkowy z tego co pamietam... mozna oczywiscie dolozyc korek, ale troche mija sie to z celem...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:01   

Robiłeś już może przegląd zaworów? Jak u Ciebie wygląda silnik po jeździe na gazie? Szacuję że masz już około 45 tyś na gazie zrobione, pewne wnioski już się nasunąć powinny. Jak dbasz o silnik zgazowany?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:12   

jezdzi bez zajakniecia, zaworow nie robilem - i szczerze to sam nie wiem czy jest sens, bo w tych silnikach koszt jest zdaje sie spory, wiec niewykluczone ze prosciej wymienic caly slupek w razie czego... zobaczymy co doradzi mechanior przy rozrzadzie

na LPG na razie ~50tys.

co do dbania, to nic nadzwyczajnego (bo i nie ma jak inaczej dbac):
- pelny syntetyk dobrej klasy (ostatnio miller's)
- wlaczony VSR powyzej 3500rpm, czyli podlewanie paliwa w ramach obnizenia temperatury/smarowania (aktualnie 30% bo bena tania, wczesniej 20%)
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:16   

Podoba mi się stwierdzenie:
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel

Też mam ustawiony VSR. Polecasz trzymać się tych 3500rpmów?
Mam mniejszy silnik bo 1,4/96KM zatem przystosowany na inne parametry pracy a czasem po trasie się pociśnie te 140km/h a to już troszkę ponad 3000rpm.

Wiesz... nie chcę wyjść na paranoika ale fajnie byłoby nie zajechać silnika w nowym samochodzie :)

Ps jak u Ciebie ze spalaniem?
U mnie w cylku pozamiejskim wychodzi około 8,2-8,5
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:26   

VSR mam ustawiony zgodnie z przelaczeniem sie zmiennych faz po prostu - w praktyce do 115km/h mam 100%, wszystko szybciej juz idzie mieszanka

spalanie srednie 8.3-8.5 + 0.7l beny (ale to tez uwzglednia momenty jak jechalem na samej benie, np. jak nie chcialo mi sie stawac na tankowanie czy nie bylo stacji z LPG za granica)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:28   

Dzięki za informacje!

Have Fun and Drive!
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:29   

oj nie, na dzisiaj juz wystarczy jazdy - rano traska 500km pękła, jutro powrot
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 13:34   

Spoko, Ja jutro mam w planach jakieś 7 setek :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3554
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2015, 19:32   

ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu :9:

Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio.
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 21:08   

Napiszę Ci troszkę omijająco: miałem w obu poprzednich samochodach wlewy w klapce. W volvo miałem wkręcane a w lagunie stałe. Zero problemów
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 17 Kwi 2015, 07:41   

vegetagt napisał/a:
ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu :9:

Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio.


Pewnie u kolegi bylo cos nie tak - wlew pod klapka to bardzo dobre i estetyczne rozwiazanie, niszczenie zderzaka za 100zl to juz kwestia wyboru, ja bym tak nie zrobil nigdy. Obecny samochod juz kupilem z wlewem w zderzaku i klne bardzo czesto ze sie musze schylac odkrecac usyfiona zakretke itd. W poprzednich dwoch samochodach gdzie sam zakladalem gaz obydwa byly pod klapka, w sumie przejechaly ok 150 tysiecy kilometrow na lpg i nie bylo nigdy problemow.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Kwi 2015, 09:17   

vegetagt napisał/a:
Nie zamarzło wam to w zime?

nie... nie ma takiej mozliwosci - musialaby klapka byc nieszczelna - wtedy wystarczy uszczelka i po sprawie
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3554
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2015, 10:36   

ale coś z tym adapterem bylo nie tak :P Dwa razy pomogło ogrzanie go przy nawiewie. Chociaz to dziwna sprawa, bo przecież przepływający gaz też go mocno oziębia. Może dalej gdzieś zawór się przywiesił i potem odpuścił.
 
 
armo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Sanok
Wysłany: 15 Gru 2015, 22:07   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

Stało się :jupi: i w mojej fieście płynie lpg :) instalacja to lpgtech i jak na razie z pierwszych obliczeń spalanie 7.0l/100km :zwyciężca:
_________________
Armo
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 153
Skąd: KR
Wysłany: 16 Gru 2015, 15:42   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
armo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Sanok
Wysłany: 18 Gru 2015, 12:49   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

wojtekpl napisał/a:
Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze.


Zbiornik mam 44l, a lpg wchodzi 35-36l, wymiary zbiornika to 600x200
_________________
Armo
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 153
Skąd: KR
Wysłany: 23 Sty 2016, 21:03   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

No i stało się: STAG QBOX Plus/ACR01/Barracuda - wkrętki w głowicy/zbiornik jednak 600x200 (choć uważam, że takie 630/200 butem lub/i młotkiem by wepchał)/inne: Tomassetto oraz AC/ przewody Faro/wlew pod klapką.
Póki co chodzi jak na PB, dzisiaj -12, skrobanko szyb i przełączył po niecałym kilometrze ( ogrzewanie na 3/4, ACR01 wpięty równolegle oczywiście) - przełącza jak na wskaźniku temp. pojawi się trzecia belka.
Zużycie - na razie nie powiem, bo do strojenia zatankowano za 50 zł. a w teraz zrobione jest jakieś 150 kilometrów. Muszę wyjeździć do zera, żeby sprawdzić ile faktycznie gazu wchodzi.

Pozdrowienia dla wszystkich zgazowanych.

P.S. W ASO twierdzą, że filtr powietrza wymienia się co 60 000 km/3 lata. Dzisiaj wymieniłem po 32 000/2 lata - syf okrutny. Niby w etis' ie piszą o warunkach zanieczyszczonych, żeby częściej, ale kto w ASO na to patrzy.
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
martiqs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Marcin
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górn.
Wysłany: 6 Lut 2018, 21:28   

@wojtekpl - Czy możesz po tych dwóch latach napisać jak się u Ciebie sprawuje instalacja LPG?

Też będę instalował STAG QBOX stąd ciekaw jestem jak to wygląda:
- czy spalanie utrzymuje się na takim samym poziomie jak na początku,
- czy były jakieś problemy ogólnie z instalacją,
- jaki wychodzi u Ciebie zasięg na pełnym baku,
- inne Twoje uwagi

Z góry dzięki i pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.