Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Autor Wiadomość
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:32   

Po dzisiejszej rozmowie u jednego gaziarzy w Krakowie zalecał, żeby było bezpiecznie sprawdzanie/regulacje luzów zaworowych do silnika 1.4 duratec co 30 tyś km. Nadmienił, że klienci gazujący fiesty z tym silnikiem, nie posiadający instalacji z dotryskiem paliwa: w mięście w rzeczywistości będa musieli wyregulowac luzu zaworowe do 50 tysięcy, natomiast Ci co na długich i szybkich trasach to już własnie co 30 tyś km. Natomiast samochody z dotryskiem paliwa na obciążeniach mogę się spodziewać koneiczności regulacji co 60 tyś km. I teraz pytanie do obeznanych Czy wie ktoś czy w nowym silniku 1.4 duratec od 2013 roku są płytki czy "szklanki" i ile mniej więcej kosztowałaby w zakłądzie w rozsądnymi cenami regulacja?
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:44   

Dawid.
Ja nawet nie wiem czy mam 96 czy 90KM.
VIN u forda pokazuje 90KM a samochód mam jak TY - z 2013go roku 1,4l
W PGD powiedzieli mi nawet że mam regulację hydrauliczną - w co nie wierzę :)
Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy.
 
 
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:48   

właśnie czyli do końca nie wiemy być może rzeczywiście mamy regulację hydrauliczną, bo po co mieli by kłamac w PGD? :P To, że unikają tematu gazu to inna sprawa ale celowo mówić klientowi źle? :P
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Mar 2015, 20:51   

porosty napisał/a:
Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy.


a ile tych płytek jest? Nie przypadkiem 16, czyli ~640zł za same płytki?
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 21:00   

Wiesz... MK7 z silnikiem 1,4 w Niemczech była z fabrycznym LPG...
Ale... Nie jestem pewny, ale możliwe że w 2013 roku mogła nastąpić zmiana parametrów silnika i były na rynku dostępne dwa modele silnika : 90 i 96KM. Ojciec w Bmax z 2012 ma identyczny silnik ale 90KM.
Nie wydaje mi się, że w Fordzie mają centralny błąd, ale z ciekawości zadzwoń do PGD algo gdzieś indziej - np do warszawy, podaj VIN i zapytaj jaki masz silnik i regulację. Ja dzwoniłem do Forda na Jasnogórską na dział serwisu na części - oni mieli dostęp do wszystkich danych.

Jak będziesz dzwonił, daj znać czego się dowiedziałeś.

Ps. Ja będę chyba zakładać Staga Qbox plus z podłaczeniem do kompoutera z dotryskiem paliwa na wysokich obrotach i chyba bez lubrykacji ( Mgas - zakopiańska )

Jakbyś gazował- można by udać się razem - może jakiś rabacik się wykręci :)

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:02 ]
vegetagt... masz rację, porypało mi się w rozumowaniu... ale często da się poprzekładać płytki w inne miejsca o podobnym luzie.
 
 
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 21:04   

Okej będe dzwonił po Fordach na dniach i dam znać :D o prosze ja też w Mgas planuje montaż, facet mówił dzisiaj ze taka sama fiesta była przede mną jak dziś tam byłem :-P U mnie jest jeszcze kwestia czy leasingodawca mnie puści z tym gazem :P

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:07 ]
aha i nawet o takim sterowniku myślę i bez lubryfikacji :)
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 22:02   

O popatrz :)

Mnie Mgas proponowali taką instalację:
STAG QBOX PLUS
reduktor i wtryski AC
butla wyjdzie około 35l gazu +- może da się troszkę więcej - będzie wystawać 1cm nad podłogę i "dywanik elegancko leży" - tak mówią zapiski w Mgas.

Jakbyś się kolego zdecydował na 100% to moglibyśmy ponegocjować zakup grupowy :)
Kiedyś mi oferowali zniżki po 100zł przy zrobniu 2 sztuk :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Mar 2015, 22:05   

niewiele wystaje butla 44l i nie trzeba się meczyc z tankowaniem co chwila
druga kwestia - nie oszczędzajcie na wtryskach - ja wiem, ze gaziarze mowia co starczy a co nie, ale kupcie raz a dobrze
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Mar 2015, 23:25   

o tym samym mówicie, po prostu 35 litrów to pojemnośc rzeczywista zbiornika czyli 80 % napełnienia :)
Do MisiekT: Jakie posiadasz wtryski?
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Mar 2015, 23:44   

Keihin'y
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Mar 2015, 18:57   

Z tego co pamiętam to ford po 2001r przechodził ze szklanek z płytkami na pełne szklanki i regulacja była tylko przez ich wymianę, a płytki zawsze można przeszlifować, bo przy gazie przeważnie robi się za ciasno (miałem tak w mazdzie, też regulacja na płytkach).

Na wtryskach nie oszczędzać, bo się to wcześniej lub później może zemścić.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Mar 2015, 19:07   

tak tylko, że ostatnio jest moda przechodzenia spowrotem na płytki :) podzwonie i dam tu odpowiedź jak sprawa wygląda w nowym duratecu :)
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwi 2015, 10:59   

Witam kolegów.

I stało się. od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem LPG w mojej Fieście.

Założyłem zestaw: STAG QBOX Plus + wtryski i reduktor AC.
Dodatkowo poprosiłem do dotrysk paliwa przy wysokich obrotach.

Sumarycznie: Spalanie oscyluje w okolicach od 8l/100 dla jazdy spokojnej poza miastem gdzie nie mogę się rozpędzić, do około 10l/100 po trasie z prędkościami ok 140 oraz około 10l/100 w mieście - mega koras.

Póki co nie mogę podać jakieś znaczącej statystyki ponieważ nie zrobiłem tyle przebiegu.

Butla mieści około 34 litrów paliwa.

Dane pewnie ulegną zmianie wraz ze wzrostem przebiegów i charakterystyki podróży. :)


Polecam Mgas :)
 
 
dawid003 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwi 2015, 22:07   

wlew pod klapką? jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp?
_________________
Ford Fiesta mk7 fl 1.4 duratec
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 16 Kwi 2015, 06:08   

Fabrycznie instalacje mają pod klapką.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 08:31   

Niestety.

Zrezygnowałem z wlewu pod klapką z obawy przed ew uszkodzeniem całego elementu w trakcie eksploatacji np zimowej
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 09:31   

dawid003 napisał/a:
jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp?

normalnie - czysto i wygodnie... siedzi tak mocno, ze nie ma bata tego uszkodzic niechcacy
a jak ktos lubi sie schylac w zime i szykac dziur w zderzakach to szacun :)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 09:33   

He he. Lubi nie lubi. Teraz MUSI :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Kwi 2015, 10:01   

a tam musi... dajesz gaziarzowi rownowartosc 1-2 tankowań i masz pod klapka...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 109
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Kwi 2015, 10:11   

No jasne.
Ja wybrałem klasycznie wlew w zderzaku. Powód: wolę się czasem schylić do zderzaka niż wymienić wkładkę wlewu paliwa. Wyobraź sobie sytuację że masz zimę, lejesz gaz, wąż ciężki, sztywny itp i jakiś pacam przechodzi koło dystrybutora i zawadza nogą o wąż LPG... no dobra to czarnowidztwo, a schylanie aż tak nie boli. Co prawda zawsze niałem wlew pod klapką ale cóż. to była samodzielna decyzja.

Ps mógłbyś wysłać zdjęcie Twojego wlewu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.