Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Autor Wiadomość
zuziu 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Lip 2013, 09:48   [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

Witam.
Przeczytałem wątki o instalacjach lpg w fieście MK7 jednak nie znalazłem informacji które potrzebuję. Przymierzam się do zakupu 4-letniej fiesty. Od razu po zakupie zamierzam założyć instalację LPG, a z fiesty korzystać przez wiele lat. Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe.
rozważam dwa silniki: 1.4 96 KM, oraz 1.6 120 KM. Rzecz jasna- im mocniejszy tym lepiej.
Ale- czy technologia Ti-VCT w silniku 1.6 ma wypływ na awaryjność tego silnika? Czy przez Ti-VCT nie psuje się on częściej (i jest droższy w naprawach) aniżeli silnik 1.4?
Czy silnik 1.6 (przez owe Ti-VCT) nie będzie gorzej znosił instalacji LPG od silnia 1.4?
Ostatnie pytanie- może jednak, mimo wszystko tańszym w utrzymaniu i serwisowaniu będzie diesel 1.6 bez DPF, niż silnik benzynowy z instalacją LPG?
Z góry dzięki za rozwiani moich wątpliwości!
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Lip 2013, 09:54   

zuziu napisał/a:
jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe

1.4 na 14", golas :rotfl:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Lip 2013, 10:55   

Jesli masz zamiar jezdzic wiele lat to raczej diesel nie bedzie tanszy, biorac pod uwage ewentualne naprawy ktore w dieslu sa znacznie drozsze.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
maciek127 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 26
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Lip 2013, 18:59   

Ford w Niemczech oferował fabryczny gaz do 1,4
_________________

Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253
 
 
zuziu 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lip 2013, 20:49   

No dobra- sam sobie odpowiem :P . Dostałem odpowiedź na portalu autocentrum, może komuś się przyda:

Ekspert: Tomasz Piasek
Witam,
Sugeruję wybrać starą, sprawdzoną konstrukcję, czyli silnik 1.4, a przy montowaniu instalacji LPG dodać zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych.
Wiek samochodu nie ma znaczenia. W naszym warsztacie wielokrotnie montowaliśmy instalacje gazowe w samochodach 1-2-3-letnich, kilkumiesięcznych, a także w fabrycznie nowych z zerowym przebiegiem - wszystkie sprawują się świetnie. Ważne jest dobranie odpowiedniej instalacji i prawidłowe jej wyregulowanie po montażu, a później dbanie o regularny serwis i konserwację.

W kilkuletnim Fordzie Fiesta założyłbym instalację STAG-300-4 Premium z reduktorem AC R01-150 i wtryskiwaczami HANA H2000-C (czarne). Do tego zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 25 Lip 2013, 21:30   

taaa, szczegolnie lubryfikacja :)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 26 Lip 2013, 16:45   

Hehehe o lubryfikacji zapomnij, zestaw proponowany calkiem niezly, jedynie nie pamietam oznaczen wtryskow ale czarne byly chyba najmniejsze a potem czerwone. Jesli mam racje to na bank wlozylbym czerwone.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
wojtek_10101 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26 Lip 2013, 20:23   

zuziu napisał/a:
Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe.


Jeśli tak podchodzisz do sprawy to weź 1.4 96KM.

maciek127 napisał/a:
Ford w Niemczech oferował fabryczny gaz do 1,4


Zgadza się! Interwał regulacji luzu zaworowego skrócono z 160 kkm do 60 kkm. (jeśli dobrze pamiętam, ale to można sprawdzić w Etisie)

Ja mam zamontowaną instalację BRC SQ 24, jestem bardzo zadowolony spalanie ok. 7.5litra gazu. Przejechałem od montażu 15 tysięcy kilometrów - zero problemów, zero błędów silnika, żadnego falowania obrotów.

Reasumując:
1. Kup auto z silnikiem 1.4
2. Załóż gaz.
3. Za zaoszczędzone pieniądze wybierz się do baru z kolegami :)

Odnośnie lubryfikacji to proponuje żebyś sobie wyobraził olej kapiący w kolektor dolotowy i jego "zbawienne" efekty !!

Pozdrawiam,
_________________
Ford Fiesta
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Mar 2014, 12:24   

Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...

Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Mar 2014, 12:52   

zamiast lubryfikacji lepiej instalke, która na wyższych obrotach podlewa częściowo PB...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 23 Mar 2014, 13:31   

porosty napisał/a:
Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...

Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty?

tak z czystej ciekawości.Czy możesz montować instalacje LPG do nówki na gwarancji?Chyba ,ze robi bo ASO.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Mar 2014, 15:09   

Niby nie mogę... stracę gwarancję na silnik i elementy elektryki ale...
Zawsze jest ale i tu wygląda ono tak: jeśli coś się stanie to mechanik najpierw musi sprawdzić czy problem leży po stronie silnika/elektryki czy jest spowodowany ingerencją poprzez założenie lpg. Jeśli powstał przez założenie lpg to lipa ale jeśli nie to robią swoje.

Tak na marginesie- jakich spalań powinienem się spodziewać w 1,4 96km i jak w ogóle o niego dbać - nie miałem jeszcze forda a tym bardziej nowego samochodu...
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Mar 2014, 01:38   

poczekaj z instalka chociaz pierwszy rok albo z 20tys. km - po instalacji zapomnij o gwarancji - a drobiazgi na poczatku potrafia wyskoczyc...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Mar 2014, 14:34   

Dzięki za rade. Mógłbyś napisać jak dbać o mk7? Jak docierać na co zwracać uwagę itp? Do tej pory miałem lagune 1 1.6 gaz i to używana więc zupełnie inny samochód. Czy jest dla mk7 dostępna instrukcja obsługi albo coś takiego jak ''sam naprawiam"?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Mar 2014, 15:09   

jest "sam naprawiam", na allegro pewnie mozna zamowic...
co do eksploatacji - jezdzic normalnie i przestrzegac terminow i zakresu serwisowania, najlepiej stosujac pelnego syntetyka (millers, motul i tym podobne) i porzadne czesci, bedzie dobrze

PS. docieranie? daj spokoj - po prostu jezdzij nie przeciezajac silnika, ale w pelnym zakresie (niskie obroty to zlo, wysokie przez dluzszy czas tez zlo)...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Mar 2014, 15:16   

Wielkie dzięki. Czyli stosować się do wskazań komputera dot zmiany biegów i bedzie ok :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1928
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Mar 2014, 16:12   

nie sadze :) jezdzij po prostu dynamicznie, ale bez przeciazania - swiatelka swiatelkami, ale chyba jako kierowca sam najlepiej czujesz kiedy auto idzie gladko, a kiedy sie meczy
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
porosty 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Mar 2014, 16:26   

Dzięki za rady

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 12:46 ]
Firma z Krakowa zaproponowała mi do MK7 1,4 96km taką instalację:

Sterownik: stag Premium
wtryskiwacze: ac w-01
reduktor: ac r-01
gwarancja: ogólnopolska 2 lata
zbiornik: w miejscu koła zapasowego 42l ( 600x190) lub wystaje ponad linię podłogi 1cm 44l ( 600x200)

cena 2800zł brutto

Co o tym sądzicie? Wystarczy czy lepiej dołożyć parę złotych do czegoś lepszego - i czego?
 
 
armo 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Sanok
Wysłany: 27 Lip 2014, 11:04   Regulacja luzów zaworowych

Witam od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MK7 2009 rok 1.4 96KM i zastanawiam się nad założeniem lpg, ale panowie w ASO powiedzieli, że co prawda można założyć, ale później ewentualna regulacja luzów zaworowych to koszt aż 2tys zł!!!!!, za bardzo niechce mi się w to wierzyć, czy ktoś już robił regulację i ile to kosztowało? z góry dzięki za odpowiedz
_________________
Armo
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Lip 2014, 17:45   

słuchaj gości z ASO, tam często pracują "najtańsi" mechanicy z łapanki :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.