Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK1] Psze państwa, oto TAŚ...
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 25 Wrz 2013, 15:45   

Od spodu nie widać nic. Jest jedna dziura w podłodze gdzieś pod lewą nogą kierowcy i póki co tyle mogę powiedzieć. Oczywiście jak wszędzie w tym aucie, tam też jest lepka smoła :-P



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 21 Paź 2013, 15:35   

Sprawa jest taka. Jakbym chciał kiedyś kupić jeszcze jakąś Fiestę pierwszej generacji - zabijcie mnie, skujcie i wrzućcie do lochu.. A i tak pewnie to zrobię :-P

Ilość blach w tym aucie zaczęła mnie przerażać :|
Ale co tam...

Umyłem komorę. Tylko umyłem. Właściwie to jeszcze nie skończyłem.


Zgniło, to zgniło, na uj drążyć temat :?: Ja trochę podrążyłęm... I myśle...


Pomalutku coś się dzieje...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Paź 2013, 18:15   

rdza... jaka rdza tam nie ma rdzy tylko korniczek jakiś się lekki zadomowił ale chyba szybko zdechł od tych wszystkich specyfików jakimi natarte było nadwozie
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 21 Paź 2013, 18:33   

to i tak niewiele jak na MK1 :-P
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 25 Paź 2013, 22:52   

Żeby było śmiesznie, pokażę dziurę, jak dojdę do 10 polubień :p
https://www.facebook.com/DzidziaGaraz?fref=ts



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 26 Paź 2013, 14:30   

Polubiłem, jestem 10, dawaj tę dziurę :)
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 26 Paź 2013, 22:57   

No to lecim:
Wycięta dziurka.

Zapaćkane

Na pierwszy ogień poszła tablaszka po prawej. Później te po lewej:

Później ta blaszka której tu nie widać i ta, którą widać.

Cóż, bywało lepiej...

Więcej ścisków się nie zmieściło :p

I jeszcze odpływ :)




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Paź 2013, 23:11   

DziDzia, fajna dziura :)
Czemu wszystkie mk1/2 tam rdzewiały? Aż tak buda w tym miejscu pracuje, czy woda się zbiera?
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Paź 2013, 09:08   

teraz na to mastyka :-P
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 27 Paź 2013, 10:28   

vegetagt, po pierwsze pracuje, po drugie tam się łączy milion blach na sobie i po pewnym czasie nie trzyma szczelności. Ponad to, to jest Ford :p
Przed mastyką zaleję jeszcze podkładem, tylko nie wiem jakim (reaktywny?).



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 27 Paź 2013, 18:57   

Następna dziura:

Przy okazji.. Jak DziaDzia robi reperaturkę...:


Zrobiłem tez mały teścik tego srebrnego szitu:
Najpierw przygotowałem dwie blaszki, podobne do tego, co można znaleźć w aucie i je pomalowałem.

Przyłożyłem i przyspawałem:

I oglądam:

Jak widać, farba wypaliła się tam, gdzie musiała, a nie wszędzie na około i jeszcze trochę.
Później rozwierciłem:

Trochę przetarłem, co by było widać farbę (o bydwie widoczne powierzchnie przylegały do siebie):

I ją zmazałem, żeby było widać, ile jej zostało

Podsumowanie:
Farba użyta, żeby zabezpieczyć jak najwięcej blachy. Została wypalona tylko w najbliższej okolicy spawania. Właściwie to stopiła się a nie spaliła.
Właściwie to nie farba, tylko cynk w sprayu:

Pytanie. Czy warto :?: Myślę, że tak, jak się nakłada dwie blachy na siebie. Ale nie zostawię tylko tego. Wszelkie szczeliny zaleję jeszcze podkładam, a na koniec uszczelnię masą uszczelniającą. Myślę, że trochę powinno wytrzymać.

Zacząłem też myśleć, co z tą dziurą na samym dole. Doszedłem do wniosku, że jak przyłożę sobie nowy próg, to będzie mi się łatwiej myślało. Tylko dlaczego, był on na samym dole mojego magazynu części :?: Z godzinę próbowałem się do niego dokopać... hehe



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 27 Paź 2013, 22:03   

pierwsza mk1 z ocynkowaną karoserią bendzie! :9: :-P :ok:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Paź 2013, 22:08   

coś kiedyś czytałem o tym cynku w spreju i podobno nic specjalnego
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Paź 2013, 08:55   

ten cynk na pewno nie zaszkodzi, jeśli dobrze się będzie trzymać to czemu nie do tego jeśli nie wchodzi w reakcję z podkładem czy masą to już zupełnie super
strasznie się pieścisz nad tym Tasiem..........ale to dobrze :-)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 28 Paź 2013, 09:16   

Świetnie czyta się takie temat - jak widzę te gołe blachy to aż nabieram ochoty żeby pogrzebać przy aucie (ale jak będzie cieplej :fox: ).
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 28 Paź 2013, 17:32   

van napisał/a:
ten cynk na pewno nie zaszkodzi, jeśli dobrze się będzie trzymać to czemu nie do tego jeśli nie wchodzi w reakcję z podkładem czy masą to już zupełnie super

Nie zaszkodzi, trzyma się i nie wchodzi w reakcje. Przynajmniej tak zapewnie producent, bo tego nie testowałem.

Co tam dalej...
Ta już dokończona i na miejscu..

A to pod tą widoczną wyżej. Dość spore zaokrąglenie...

I tak to jakoś tam wyszło.. Na dole miałem nie wycinać tej blachy widocznej od frontu, ale tak wyszło, że za bardzo zrudziała...


I doszedłem do progu.
heh

Ta szara blacha na środku to próg wewnętrzny. Do tego dziura w podłodze i ścianie od koła. Zastanawiam się, jak wyciąć próg zewnętrzny, żeby wspawać nowy i mieć łatwy dostęp do wewnętrznego z obydwu stron.. Szczególnie, że tam jest jeszcze jakaś jedna blaszka, która wchodzi pod zewnętrzny..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 28 Paź 2013, 19:14   

Zagadka. Czemu progi są z grubsza zdrowe, nie licząc górnej powierzchni :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Paź 2013, 20:13   

chodzi Ci o powierzchnię pod uszczelką ? czy tą część górną widoczną po otworzeniu drzwi ? Jeśli ta druga to od wsiadania i wysiadania
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 28 Paź 2013, 22:20   

Tak, o tą powierzchnię od wsiadania-wysiadania. Ale to nie dlatego. To dlatego, że cała smoła spłynęła na dół i od góry od wewnątrz nic nie było :p
Zagadka 2:
Ile ton smoły jest w progach :?:

Pośmiać się można, ale chyba zamówię wywrotkę asfaltu :-P



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Paź 2013, 23:24   

DziDzia, u mnie były parchle od rdzy na górnym zagięciu progu, ale to juz na bank od wsiadania i wysiadania. No i centymetr dolnej powierzchni od strony zgrzewów :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.