Naprawa i konserwacja podwozia. |
Autor |
Wiadomość |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2013, 22:20
|
|
|
Wyciągnąć stanowczo, jedynie z tylu jest pod zaślepka śruba
By dobrze zrobić wnętrze należny wymontować fotele, kanapę i całe boczki zanim wyciągniesz obie wykładziny |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 15 Lip 2013, 06:51
|
|
|
Wiem jak wyciągnąć fotele boczki i tą konsole na której są biegi, postanowiłem odpuścić blacharza i zrobić to sam pożyczyłem tiga, podłużnice wyczyszczę tam gdzie jest blacha pordzewiała wytnę kątówką i wspawam nowy kawałek później pasta do spawów zabezpieczenie antykorozyjne i git będzie. A co do konserwacji starą powłokę muszę wyczyścić do golutkiej blachy czy tylko oczyścić odtłuścić i położyć nową warstwę ??? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2013, 17:24
|
|
|
A umiesz spawać Tigiem ? bo do pordzewiałej blachy to słaby pomysł, raczej Mig !a nawet wyłącznie Mig bo wypalisz dziury a nie pospawasz solidnie, no chyba że na co dzień spawasz tą metoda zwykłą stal.
Ja bym się nie odważył, a spawam wszystkimi metodami... na co dzień |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 15 Lip 2013, 21:12
|
|
|
Może dam komuś do pospawania w sumie nie wiem jeszcze. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Kameleon340
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 103 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 16 Lip 2013, 13:10
|
|
|
Migomatem to tak |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 16 Lip 2013, 14:54
|
|
|
A wie ktoś jakiej grubości blachę wspawać ?? Bo nie mam jak zmierzyć suwmiarką tej blachy na podłodze, blacha z karoserii innego auta może być będzie się nadawać?? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lip 2013, 15:47
|
|
|
Wszystkie blachy poszycia to 0,7 mm, wzmocnienia 2 mm, a podłożnice są z 3 mm blachy.
Lepiej zastosować czysta blachę ocynk, bo jest pewność ze nie ma korozji i nie trzeba czyścić do pospawania, tylko pamiętać należny o dobrej wentylacji bo cynk jest bardzo szkodliwy |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 17 Lip 2013, 15:20
|
|
|
Po co mi ocynk we fieście ???? Zwykłą blachę ze drzwi wytnę na złomie i też będzie grać, ocynk też się ciężko spawa. ElGrey a powiedz mi czy ja muszę całe podwozie wyczyścić do gołej blachy czy tylko tam gdzie rdza i tam gdzie odpada bitex ?? |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2013, 17:15
|
|
|
Może dlatego że cala fiesta jest ocynkowana
Tam gdzie to jest konieczne, tam czyścisz, jeśli był użyty bitex to już tego gówna nie szczycisz |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 17 Lip 2013, 20:37
|
|
|
MK4 jest ocynkowana ??? ciekawe w którym miejscu chyba na kołpakach XD |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
Hans
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 17 Lip 2013, 21:02
|
|
|
Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ? |
_________________ "Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości" |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 18 Lip 2013, 14:26
|
|
|
Ja chcę zrobić porządnie to raz, dwa że mam dziury tylko w miejscu nóg pasażera bo lała się woda z podszybia, trzy chcę za rok sprzedać fiestę i nie chce żeby ktoś później gadał na mnie że sprzedałem bubel. Z żywicy i włókna możesz sobie odtworzyć np zderzak albo inne elementy plastikowe a nie blachę (ludzie tak robią ale to na długo nie starcza) |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2013, 18:29
|
|
|
Hans napisał/a: | Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ? |
Taniej zrobić spawarko, niż paprać się z żywicami
Nie będę tu walił całego wykładu o laminowaniu, oczywiście laminować się da, ale trzeba posiadać umiejętności dobry dostęp do otworu z obu stron i należny użyć poza żywicom (i nie epoksydową) jeszcze kilku środków które sprawdzają się lepiej na łodziach. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Lip 2013, 21:37
|
|
|
ElGrey, a przy spawaniu na zakładkę, jakim środkiem zabezpieczyć miejsca, gdzie blacha nachodzi na drugą? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lip 2013, 13:24
|
|
|
Jak nie jest to na wierzchu (patrz progi zewnętrzne) to pasta na spawy i naprzód na to jeśli od spodu jeszcze farba nawierzchniowa, jeśli na facjacie jest to standardowo wytrawianie, podkład, szpachla, podkład i farba a w progi duża ilość preparatu do profili zamkniętych |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|