Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Naprawa i konserwacja podwozia.
Autor Wiadomość
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2013, 22:20   

Wyciągnąć stanowczo, jedynie z tylu jest pod zaślepka śruba :ok:
By dobrze zrobić wnętrze należny wymontować fotele, kanapę i całe boczki zanim wyciągniesz obie wykładziny :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 15 Lip 2013, 06:51   

Wiem jak wyciągnąć fotele boczki i tą konsole na której są biegi, postanowiłem odpuścić blacharza i zrobić to sam pożyczyłem tiga, podłużnice wyczyszczę tam gdzie jest blacha pordzewiała wytnę kątówką i wspawam nowy kawałek później pasta do spawów zabezpieczenie antykorozyjne i git będzie. A co do konserwacji starą powłokę muszę wyczyścić do golutkiej blachy czy tylko oczyścić odtłuścić i położyć nową warstwę ???
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2013, 17:24   

A umiesz spawać Tigiem ? bo do pordzewiałej blachy to słaby pomysł, raczej Mig !a nawet wyłącznie Mig bo wypalisz dziury a nie pospawasz solidnie, no chyba że na co dzień spawasz tą metoda zwykłą stal.
Ja bym się nie odważył, a spawam wszystkimi metodami... na co dzień
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 15 Lip 2013, 21:12   

Może dam komuś do pospawania w sumie nie wiem jeszcze.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Kameleon340 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Świecie
Wysłany: 16 Lip 2013, 13:10   

Migomatem to tak :)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 16 Lip 2013, 14:54   

A wie ktoś jakiej grubości blachę wspawać ?? Bo nie mam jak zmierzyć suwmiarką tej blachy na podłodze, blacha z karoserii innego auta może być będzie się nadawać??
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2013, 15:47   

Wszystkie blachy poszycia to 0,7 mm, wzmocnienia 2 mm, a podłożnice są z 3 mm blachy.
Lepiej zastosować czysta blachę ocynk, bo jest pewność ze nie ma korozji i nie trzeba czyścić do pospawania, tylko pamiętać należny o dobrej wentylacji bo cynk jest bardzo szkodliwy :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 17 Lip 2013, 15:20   

Po co mi ocynk we fieście ???? Zwykłą blachę ze drzwi wytnę na złomie i też będzie grać, ocynk też się ciężko spawa. ElGrey a powiedz mi czy ja muszę całe podwozie wyczyścić do gołej blachy czy tylko tam gdzie rdza i tam gdzie odpada bitex ??
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lip 2013, 17:15   

Może dlatego że cala fiesta jest ocynkowana :ok:
Tam gdzie to jest konieczne, tam czyścisz, jeśli był użyty bitex to już tego gówna nie szczycisz :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 17 Lip 2013, 20:37   

MK4 jest ocynkowana ??? ciekawe w którym miejscu chyba na kołpakach XD
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Hans 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 17 Lip 2013, 21:02   

Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ?
_________________
"Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości"
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 18 Lip 2013, 14:26   

Ja chcę zrobić porządnie to raz, dwa że mam dziury tylko w miejscu nóg pasażera bo lała się woda z podszybia, trzy chcę za rok sprzedać fiestę i nie chce żeby ktoś później gadał na mnie że sprzedałem bubel. Z żywicy i włókna możesz sobie odtworzyć np zderzak albo inne elementy plastikowe a nie blachę (ludzie tak robią ale to na długo nie starcza)
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lip 2013, 18:29   

Hans napisał/a:
Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ?

Taniej zrobić spawarko, niż paprać się z żywicami :ok:
Nie będę tu walił całego wykładu o laminowaniu, :-P oczywiście laminować się da, ale trzeba posiadać umiejętności dobry dostęp do otworu z obu stron i należny użyć poza żywicom (i nie epoksydową) jeszcze kilku środków które sprawdzają się lepiej na łodziach.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lip 2013, 21:37   

ElGrey, a przy spawaniu na zakładkę, jakim środkiem zabezpieczyć miejsca, gdzie blacha nachodzi na drugą?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lip 2013, 13:24   

Jak nie jest to na wierzchu (patrz progi zewnętrzne) to pasta na spawy i naprzód :) na to jeśli od spodu jeszcze farba nawierzchniowa, jeśli na facjacie jest to standardowo wytrawianie, podkład, szpachla, podkład i farba :ok: a w progi duża ilość preparatu do profili zamkniętych :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.