Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kody błędów i co dalej ?
Autor Wiadomość
mojaniunia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 97
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: radom
Wysłany: 28 Cze 2013, 16:06   [MK3] Kody błędów i co dalej ?

Witam.
Wczoraj padła mi moja fiestka. 94 rok 1,3i kat, endura , jednopunkt.

Od razu wiedziałem ze to coś z elektryką I UKŁ ZASILANIA bo już z dwa lata wykazywała objawy że albo coś z silnikiem krokowym nie tak albo czujnik otwarcia przepustnicy. tzn falowanie obrotów na biegu jałowym, problemy ze schodzeniem z wysokich obr przy zatrzymywaniu sie na skrzyżowaniach, a ostatnio ciemny dym z rury wydechowej i przy gazowaniu ślady sadzy na podłożu pochodzące z rury wydechowej.
Wczoraj zanim definitywnie padła - również problemy z uruchomieniem i meeega duże zużycie w przeciągu kilkuminutowej pracy na wysokich obrotach (na wolnych gasła - na średnich nawet). Tak jakby ją zalewało.


Wspomnę że silnik jest po małym zarżnięciu kilka miesięcy temu (tzn wybuch chłodnicy połączony z ucieczką chłodziwa co zaowocowało obłokami białego dymu i kiedy tak jeszcze pracował 2-3 min na najwyższych obrotach - doznał oczyszczenia z wszelkiego syfu jaki zalegał na głowicy w okolicach pokrywy zaworów i świec). jednak po wymianie alternatora (bo też sie spalił), chłodnicy, czujki temp od zegara-wskaźnika i czujki-włącznika wentylatora chłodnicy (bo sie spaliły) wszystko w miarę grało włącznie ze zużyciem paliwa bo tylko nieznacznie wzrosło o jakis litr/póltora na 100 km i mieściło sie w 9 po mieście (choćaz przypuszczam że komp pracował w trybie awaryjnym ale głowy nie dam)

No ale dość tych dyrdymałów
Podłączyłem wczoraj brzęczyk pod złącze diagnostyczne, zmostkowałem co trzeba i zczytałem kody 27 i 37 twarde a po kodzie separacji "20" miękkie - również 27 i 37. Zafundowałem jeszcze komputerkowi reset i zapadł zmrok :)

Rano -tzn rano - o 12stej ! podłączam akumularor i ku memu zdziwieniu jest coś takiego:
11 11 20 11 11 - czyli wzorcowo - siadać i jechać by sie wydawało.
Kierowany poczuciem że kolejny reset nie zaszkodzi - podownie zwarłem klemy plus i minus na jakieś 2 min. podłączam AKU, brzęczyk, mostkuje co trzeba , włączam zapłon - i jest 11 11 20 37 37 ??? o co kaman ? skąd te 37 ? z wczoraj ?? :)

Ponowny reset i jest jeszcze ciekawiej:
48 37 48 37 20 37 37

Tu ponowny reset i teraz to już słodko:
48 15 37 48 15 37 20 37 37


KOLEJNE TRESET JUŻ NIC NIE WNIOSŁY - 48 15 37 ZOSTAŁO


zdesperowany i z trzęsącymi się rękoma próbowałem go odpalić (choćaz instrukcja zakazuje w takim wypadku uruchamiania). Strzelił raz w kolektor bo filtr zdjęty i sobie tak bym mógł jeszcze długo kręcić.


Ponowny reset i Dalej mam 48 15 37 i więcej juz mieć nie chcę

NO I TUTAJ PYTANIE - OD CZEGO W OGÓLE ZACZĄĆ ?????


GDZIEŚ NA FORUM ZNALAZŁEM OPIS TYCH KODÓW

15 Czujnik położenia przepustnicy.
SPRAWDZIŁEM POŁĄCZENIA STYKÓW BO CO WIĘCEJ, KABLE BEZ IZOLACJI BO SPARCIAŁA TO TYLKO SPR BY SIE NIE STYKAŁY Z NICZYM

48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy. (RBJ TO SILNIK KROKOWY -DOBRZE ROZUMIEM ???? TO ALBO RBJ ALBO CPP - DOBRZE KMINIĘ ???? CO OZNACZA TAKIE TŁUMACZENIE TEGO KODU - PRZECIEŻ TO DWA ODDZIELNE URZĄDZENIA)

37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie. ( CZY TO CZASEM NIE PADNIĘTY KOMPUTER? CO W TAKIEJ SYTUACJI ZROBIĆ ? SPRAWDZIŁEM WSUWKI I DROŻNOŚĆ RURKI OD KOLEKTORA I CO WIĘCEJ. PRÓBOWAŁEM ODPALIĆ Z ODŁĄCZONYM MAP SENSOREM - TEŻ KICHA. DA SIE TAK ODPALIĆ? JAKIŚ MĄDRY PISAŁ NA FORUM ŻE BEZ TEGO JEŹDZI)


JEST SENS ROBIĆ TEST ZE ZDJĘTYM FILTREM POWIETRZA??? TAM JEST TAKA MAŁA RURKA KTÓRA U MNIE OD DWÓCH LAT JEST ODŁĄCZONA I ZATKANA KORKIEM SPRAWDZAŁEM DZISIAJ I NIE JEST TO OD CZUJNIKA MAP BO TEN MA RURKE PRZY KOLEKT DOL 4 CYL. NO ALE FINAŁ JEST TAKI ŻE ZAMIAST PODCIŚNIENIA PANUJĄCEGO W KOLEKTORZE JA MAM TAM JEŚLI DOBRZE ROZUMUJĘ CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE. TYLE ŻE OD OK DWÓCH LAT TAK JEŹDZIŁEM I W NICZYM TO NIE PRZESZKADZAŁO.

PS - TE OBJAWY O KTÓRYCH PISAŁEM WCZEŚNIEJ CZYLI FALOWANIE OBR I NIESCHODZENIE Z WYS OBR POJAWIAŁY SIĘ NIESPODZIEWANIE I SAMOISTNIE USTĘPOWAŁY.

PONAWIAM PYTANIE - PANOWIE - W CO TU RĘCE WSADZIĆ ?????? ?

Kod:
Po pierwsze, nie krzyczymy (nie używamy CapsLocka), po drugie, po to jest opcja wyboru modelu, żeby z niej korzystać... Parzych.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Cze 2013, 19:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 30 Cze 2013, 15:27   

Co do CPP, to sprawdź oporność, o ile dobrze pamiętam, przesuwając dźwigienkę. Co do CPP i krokowca, jedną oznaką, że CPP nie działa, to to, że krokowiec się nie rusza. Zdejmij filtr powietrza, odpal, jeżeli się da, i przyciskaj na dźwignię przepustnicy, albo niech ktoś gaz wciska, patrz na krokowca, jak działa to dobrze, jak nie to CPP walnięty albo/też krokowiec. Ja tak sprawdzałem i sprawdzało się.
I pytanie, zmieniałeś ostatnio kable zapłonowe/wys. napięcia, lub odłączałeś? Jeżeli tak to sprawdź podłączenie, bo przy zamienionych kablach potrafi strzelać w kolektor(ssący)
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Cze 2013, 22:20   

CCP sprawdza się czy jest płynny odczyt. Jeśli jest skokowy to CCP do wymiany.

PS. nie pisz z CAPSLOCKIEM
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mojaniunia81 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 97
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: radom
Wysłany: 1 Lip 2013, 12:48   

Sprawdziłem CPP. Walnięty.
Na widmie rezystancji w funkcji kąta obrotu - widoczne dwie wyrwy. Pierwsza w okolicy 1,5 zakresu kąta obrotu, druga w okolicy 4/5 kąta obrotu. W obydwu tych przypadkach rezystancja była gdzieś poza zakresem 20 kOhm. Reszta widma raczej prawidłowo z zakresu pomiędzy swoim min a max.

Reanimacja w postaci nawiercenia dwóch otworów, przepłukania wnętrza czujnika CPP alkoholem i zabezpieczenia otworów po nawiertach plasteliną - przyniosła oczekiwany rezultat w postaci skorygowania widma. Rezystancja min 1,7=kOhm, rezystancja max=6,2 kOhm. Wyraźnie widoczna każda dziesiętna część kOhm`a na wyświetlaczu miernika - od zakresu min do max. Pomiar pomiędzy kolorem czerw a zielonym. pomiędzy żółtym a którymś z nich odwrotnie się zmieniała. w jeszcze innej kombinachi była cały cas stała (tak jak ktoś już tutaj na forum to pisał).
Kanały po nawiertach zabezpieczone plasteliną.
Wykonałem zabezpieczenia rdzeni 3 przewodów czujnika CPP (każdy 90% utraty powierzchni izolacji) - w celu zabezpieczenia przed złamaniem w miejscu łączenia z hermetyczną obudową czujnika (spiętrzenie naprężeń zginających włókna rdzeni przewodów wykonanych wszakże ze stopu miedzi). Przedtem jednak zabezpieczyłem je przed dalszą korozją smarując olejem. Zapobiegawczo ocechowałem każdy przewód kolorystycznie. Reszta rdzeni pozostała odsłonięta.

Krokusa rozebrałem i wyczyściłem "tłoczysko" (bolec który porusza dźwigienką od przepustnicy). Styki krańcowe okazały się w dobrym stanie- poprawnie wypełniały swoją funkcję (pomiar miernikiem). Samo rozebranie przebiegło bez większych trudności. śruby odkręciły się bez trudności.

Na więcej danego dnia nie miałem czasu...

W następnym dniu przed zamontowaniem Cpp i krokowego - profilaktycznie pomierzyłem widmo rezystancji w funkcji obrotu i tu lipa. Dalej jakies wariacje.
Możliwe że powinienem był użyć tego czegoś do potencjometrów.

Przepłukałem wnętrze CPP raz jeszcze. Kilkukrotnie. Objawy ustąpiły i widmo dalej bez zakłóceń.
Zabezpieczyłem więc otwory po nawiertach plasteliną jak poprzednio i całość zamontowałem w aucie. po podpięciu akumulatora i przekręceniu kluczyka krokus prawidlwo wuszukał dźwigienki przepustnicy jednak wysunął się dość znacznie i otworzył ja prawie na maksa.
Próba uruchomienia silnika nic nie dała.....
Zresertowałem kompa ponownie - zwierając klemy na kilka minut. podłączyłem i objaw dokładnie taki sam. nie chce zapalić.


Wyprowadziłem rozruch na zewnątrz tak aby podczas próby urucomienia silnika móc swobodnie pbserwować co się dzieje przy silniku. Zaobserwowałem znaczne ilości benzyny - dawkowane podczas próby rozruchu - czyżby go znowi zalewało ?????

I pytanie, zmieniałeś ostatnio kable zapłonowe/wys. napięcia, lub odłączałeś? Jeżeli tak to sprawdź podłączenie, bo przy zamienionych kablach potrafi strzelać w kolektor(ssący)
a może przydałoby się odkręcic i sprawdzić świece ?????


-Tak zdejmowiałem kable bo czyściłem syf wokoło śiwec - nosze sie z zamiarem ich wykręcenia i spraedzenia o co chodzi bo iskra jest, paliwo też jest.




Nie wiem co dalej z tym zrobić...
Ktoś ma jakieś sugestie ????
jest sens sie w tym gównie babrać ????
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 1 Lip 2013, 21:23   

mojaniunia81 napisał/a:
I pytanie, zmieniałeś ostatnio kable zapłonowe/wys. napięcia, lub odłączałeś? Jeżeli tak to sprawdź podłączenie, bo przy zamienionych kablach potrafi strzelać w kolektor(ssący)
a może przydałoby się odkręcic i sprawdzić świece ?????

Świece też możesz sprawdzić, bo jak zamulone to nie odpali, wiadome. Wcześniej pisałeś, że strzelało w kolektor, mi strzelało w kolektor jak miałem niby prawidłowo(książkowo) podłączone kable, ale zmieniłem na inny układ to było ok. Dalej strzela w kolektor czy już przestało?
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.