Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nietypowy problem z elektryką
Autor Wiadomość
koza9494 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 24 Cze 2013, 20:19   [MK3] Nietypowy problem z elektryką

Witam!

Na wstepie powiem ze nie znam sie na elektronice prawie wogóle, więc proszę o wyrozumiałość. mam nietypowy problem z moim autem. a mianowicie. poszedł mi alternator (a przynajmniej tak myślałem) gdy zaprowadziłem auto do mechanika, sprawdził wszystko, wymienił diody(chyba cały regulator) i niby jest ok. Ale gdy przekręcam kluczuk w pozycje zapłonu nie zapalają sie żadne kotrolki (a powinna od aku i oleju, nie ?) gdy odpale nadal to samo i ładowania brak, ale gdy dodam gazu tak na około 3,5 - 4,5 tys, obrotów to zapala się kontrolka od akumulatora i pojawia się ładowanie i jest juz dobrze nawet jak spuszcze z gazu. Kontrolka nadal świeci i co mnie najbardziej dziwi gdy wcisne hamulec, to kontrolka swieci mocniej. proszę o szybką odp. bo autu potrzebuje do pracy, a nie chce jej tak wstawiać na zimnym silniku, zeby sie nie zatarła

Pozdro i z góry dzieki :joint:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Cze 2013, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2013, 21:34   

Brakuje zasilania zegarów. Kontrolka zachowuje się normalnie jak na to uszkodzenie .
 
 
 
koza9494 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 24 Cze 2013, 21:55   

Dzięki za szybką odpowiedz :)

A czym to moze być spowodowane ? i czy można to naprawić we własnym garażu ? jeśli mógł bym prosić o jakieś wskazówki co do naprawy, to było by elegancko.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2013, 22:06   

najpierw sprawdź bezpieczniki wszystkie.
Następnie wymontuj zegary i zobacz optycznie czy nie ma uszkodzeń ścieżek na folii .
 
 
 
koza9494 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 26 Cze 2013, 21:37   

Dzięki :ok:

zrobię to jutro i zobaczymy. oby było ok
 
 
koza9494 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 30 Cze 2013, 14:38   

w końcu dzień wolny i mogłem to sprawdzić ;)

no to tak, zrobiłem jak mówiłeś i nie zauważyłem nic podejrzanego poza przepalonym bezpiecznikiem od świateł hamowania, wymieniłem go, włączyłem zapłon i zaświeciły się kontrolki od akumulatora i oleju, ale gdy wcisnąłem hamulec to bezpiecznik sie spalił i znów jest jak było.. sprawdzałem miernikiem i wyszło na zaplonie 12,11v a po wciśnięciu hamulca spadało, a potem znów rosło napięcie, to jest normalne ? czy właśnie to jest powód palenia bezpiecznika ?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Cze 2013, 21:17   

Niby normalne bo załącza się serwo i obciążenie alternatora wzrasta. Napisz jaki to był spadek.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2013, 00:01   

Freeman napisał/a:
Niby normalne bo załącza się serwo i obciążenie alternatora wzrasta. Napisz jaki to był spadek.

Nic podobnego. Serwo napędzane jest podciśnieniem z silnika.
Problem musi być w światłach hamowania.
Musisz szukać w lampach czy są dobrze włożone żarówki. Ewentualnie w wiązce haka jeśli go posiadasz.
 
 
 
koza9494 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 5 Wrz 2013, 18:46   

sorki ze tak długo nie pisałem.
problem rozwiązany, okazało się ze przyczyną było zwarcie świateł przeciwmgielnych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.