Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
31 Maj 2014, 07:09
[MK3] futura 1.6 szarpanie silnika
Autor Wiadomość
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:19   [MK3] futura 1.6 szarpanie silnika

witam. Mam od jakiegoś czasu problem z fiestą. Mianowicie silnik w czasie jazdy niezależnie czy jest zimny czy ciepły szarpie, przerywa jedynie na całkowicie otwartej przepustnicy jedzie normalnie albo po przejechaniu pewnego odcinka ze stałą prędkością przy szarpiacym silniku, wtedy przestaje i wszystko wraca do normy. Problem powtarza się po zgaszeniu silnika. Czasami jak stoi włączony to obroty falują ale po paru minutach przestaje i pracuje płynnie. Proszę o pomoc bo z takim czymś spotykam się pierwszy raz.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:29   

wyczyść przepływomierz.
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 20 Cze 2013, 17:04   

czyszczony i sprawdzony. Ale czy jest podłączony czy nie to tak samo szarpie. Nowa jest sonda bosha, krokowiec hitachi, obstawiam ten potencjometr jeszcze
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Cze 2013, 17:50   

A jak się silnik zachowuje po odpięciu przepływki na pracującym silniku?
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 20 Cze 2013, 18:29   

zwiększają się obroty. Jest słabszy
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Cze 2013, 20:28   

cewka, świece, kable wn
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Cze 2013, 20:30   

Hm, to wymigaj błędy i zobacz co Ci powie :)
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 21 Cze 2013, 05:03   

świece kable są nowe a cewka idealna. Będę musiał zrobić jakoś tą diagnostykę. Dam znać jak dojde do tego.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21 Cze 2013, 06:58   

spox247 napisał/a:
cewka idealna

tzn też nowa?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 21 Cze 2013, 08:07   

ma 2 lata. Motocraft. Ale to napewno nie od tego. Przecież w pewnym momencie wszystko ustępuje i auto jedzie bez najmniejszych szarpnieć. Spalanie w normie jest. Pali od pierwszego. Nie bierze oleju ani nic
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21 Cze 2013, 08:52   

miałem tak, że moja cewka łapała wilgoć, przerywało, ale po zagrzaniu już było ok (po ok 5 minutach).
Wymigaj błędy, a jak nic nie znajdziesz to ja bym się skłaniał właśnie ku cewce
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 22 Cze 2013, 07:57   

w tym jest problem że silnik nawet jak jest gorący to po wyłączeniu i ponownym włączeniu znowu zaczyna dziwnie pracować. Gdy utrzymuje w miarę stabilna prędkość pojazdu przy szarpiacym silniku( auto podskakuje prawie) po ok 2 km szarpanie nagle ustępuje i auto wyrywa do przodu. Jeśli jednak prędkość nie jest stała szarpania nie chcą ustąpić i nawet można zrobić 100km to auto będzie przyspieszać bez szarpania tylko na w pełni otwartej przepustnicy. Nic nie daje odpinanie przepływomierza, sondy, tego potencjometru przy przepustnicy. Może komputer szlag trafił. Dzis zrobię tą diagnostykę może mi się uda coś zdziałać.
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 23 Cze 2013, 13:10   

Witam. Wczoraj zrobiłem diagnostykę i może nie umiem tego czytac bo wychodzą mi śmieszne błędy. Zamieszczę dwa filmy z tej diagnostyki. Może ktoś mi to odczyta:)

bez włączonego silnika:
http://youtu.be/lfmJUYwO7Jw

włączony silnik:
http://youtu.be/o3pAfkg5KNg
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Cze 2013, 00:24   

Wyłączony:
519 - Zasilanie pompy wspomagania brak zasilania podczas autotestu
552 - Elektrozawór wtórnego wtrysku powietrza lub jego obwód
565 - Kontroler systemu regulacji emisji spalin
i na koniec 111 - zakończenie testu.
Czyli nic ciekawego.

Włączony:
116 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - sygnał poza skalą
172 - Sonda lambda "1" - uboga mieszanka
538 - Błąd operatora podczas autolestu
521 - Zasilanie pompy wspomagania - brak zasilania

Błąd 538 nie jest dla mnie jasny, a tak to bym zaczął od wymiany czujnika temperatury dla ecu. Ten duży na górze obudowy termostatu, bo ma wpływ na mieszankę i stąd może być błąd sondy. Ewentualnie sprawdź wiązkę, czy się gdzieś nie przetarła.

http://www.mondeoklubpols...-ZETEC-w-Mondeo
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 24 Cze 2013, 09:21   

dzięki wielkie. Dziś go sprawdze i zobaczymy.
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 24 Cze 2013, 11:36   

Chcąc zagrzac silnik żeby sprawdzic czujnik temperatury przejechałem sie troche samochodem i jak się okazało przestało szarpac:) czy to efekt tej diagnostyki? czytałem że po tym kasuje błędy. Zmierzę jeszcze rezystancję tego czujnika.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Cze 2013, 11:40   

spox247, a po wymianie częsci (lambdy itp) robiłeś reset kompa?
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 24 Cze 2013, 11:49   

zostawiłem samochód na noc bez akumulatora tylko
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Cze 2013, 18:15   

Czyli zresetowałeś kompa. Szkoły resetowania są różne. Od 2 minut do całych nocy z odpiętym akumulatorem. Ja wyznaję 20 minutową szkołę i działa :)
Rozumiem, że resetowałeś kompa jeszcze nie wymieniając czujnika? Istnieje nikła szansa, że komputer zgłupiał i źle interpretował dane z czujnika. Ale zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że w czasie adaptacji jeszcze nie wie, że dostaje złe wartości :) Jeżeli zrobiłeś powyżej 20km od resetu, to zrób jeszcze raz test.
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 26 Cze 2013, 12:23   

witam. Zrobiłem samochodem 100 km i ani razu nie szarpnelo:) po zrobieniu diagnostyki wszystko wróciło do normy ale dla pewności dziś wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej na nowy oryginalny. Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności blood_brother:) życzę wszystkim spokojnej jazdy swoimi fiestami:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.