Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:48
[MK4] Nadal wysokie sprzęgło po wymianie
Autor Wiadomość
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Cze 2013, 15:24   [MK4] Nadal wysokie sprzęgło po wymianie

Witam, mam problem ze sprzęgłem. Było one wymieniane jakieś troche ponad 1tyś km temu. Cały komplet. Tracza, docisk itd. Widać różnicę, bo nie wchodzi w wysokie obroty tak szybko jak przedtem. Problem polega jednak na czym innym. Sprzęgło łapie bardzo wysoko. Prawie że przy samej górze już. Uważam że tak jest źle i negatywnie może to wpływać na fieste. Co może być przyczyną i jak to naprawić? Z góry dzięki.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Cze 2013, 22:10   

Rocznik 96, więc możesz mieć sprzęgło na linkę - jeśli tak jest, to tu może leżeć problem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 05:21   

Pufcio napisał/a:
Rocznik 96, więc możesz mieć sprzęgło na linkę - jeśli tak jest, to tu może leżeć problem :)

aha. mogę jeszcze dodać że mam hydrauliczne.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Cze 2013, 05:36   

Błędem możne być nie wymienienie wysprzęglika, bo sprzęgło + wysprzęglik to jest komplet do wymiany, regulacja wysokości jest realizowana właśnie poprzez ten element i jest automatyczna (sprzęgło po wymianie i po mniej więcej 100 km ustawia się w pozycji optymalnej i ręcznie się nie reguluje)
No chyba że coś jest źle poskładane, ale w to raczej wątpię.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 05:51   

a kwestia jakiegoś zapowietrzenia nie wchodzi w grę?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 11:17   

HP.Baxxter napisał/a:
aha. mogę jeszcze dodać że mam hydrauliczne.

No to jak masz wysprzęglik (różnie bywało w tych autach), to nie ma zasadniczo powodu do obaw.
Jeśli wysprzęglik szwankuje, to sprzęgło wpada w podłogę - a u Ciebie jest zupełnie odwrotnie :)
Gdyby układ wysprzęglika się zapowietrzał, to też traciłbyś sprzęgło, ale ze względu na to, że płyn dostawałby się na okładziny sprzęgła. W tym momencie wpadający padał to najmniejszy problem...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:17   

to co może być powodem wysoko lapiacego sprzęgła? nie ma to na nic wpływu jeżeli tak będę jeździł?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:27   

Pojęcie względne. Łapie 0,5cm od góry czy "nie przy samej podłodze" ?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:49   

łapie jakieś 2-3cm od góry.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 12:51   

Sprzęgło w klekotach nigdy nisko nie łapie (chyba, że od razu po wymianie - ale z czasem łapie coraz wyżej). Jeśli potrafisz zamielić kołami, to nie widzę powodów do obaw.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:07   

zawsze nie. zamieli. musi być troche nagrzany i też zależy ile osób jedzie. jeździłem taką fiesta w benzynie i stąd moje obawy takie
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:27   

W benzynie zawsze niżej łapie. Czym to idzie... nie wiem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:03   

A w twojej jak sprawa wygląda? Na jakiej wysokości łapie?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:17   

Nie mierzyłem :) Po wymianie sprzęgła nisko, ale do dwóch tygodni czasu wróciło do położenia jak sprzed wymiany.
A wymiana obejmowała sprzęgło z dociskiem i wysprzęglik (czyli wszystko).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:23   

Czyli wychodzi na to że gościu wymienił mi sam komplet sprzęgła bez wysprzęglika... Pewnie wymiana jego byłaby tak samo skomplikowana i długa jak samego sprzęgła? I czy przy takiej jeździe na powiedzmy padniętym wysprzęgliku może spowodować uszkodzenie sprzęgła? Czy czegokolwiek?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 14:31   

Jak wymieniasz sprzęgło, to wymiana wysprzęglika to 5 minut więcej... albo i mniej :)

Natomiast jeśli chcesz wymienić sam wysprzęglik, to masz taką samą robotę jak z wymianą sprzęgła - dlatego opłaca się wymieniać te rzeczy razem, jeśli masz na liczniku 160-200 tysięcy.

Jeśli padnie wysprzęglik, to nie jesteś w stanie rozłączyć napędu - zupełnie jakby pedał wpadał w podłogę. Poza tą niedogodnością nic złego się nie dzieje.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Cze 2013, 15:04   

No ale pedał mi nie wpada. Jest jakiś tam opór przy wciskaniu sprzęgła, tyle że wysoko łapie. Więc tak nagle raczej nie wieci do środka myślę... Jeżeli już to powoli będzie się robił coraz miękciejszy i bezoporowy? :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Cze 2013, 16:31   

Nie martw się na zapas, tylko jeździj :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2013, 20:11   

Jeśli jest coś nie tak z wysprzęglikiem, lub tłoczkiem przy dźwigni sprzęgła, to powinieneś zaobserwować ubywanie płynu hamulcowego, jeśli nie ubywa to wszystko gra :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Cze 2013, 13:50   

Sprawdziłem dzisiaj stan płynu hamulcowego. No niestety był ledwo na równi z minimum. Ostatnio sprawdzałem pod koniec ubiegłego roku i było pomiędzy min/max. Uzupełniłem ubytek płynem DOT-4. Po uzupełnieniu, wszystko jest bez zmian.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Po wymianie Sondy Lambdy nadal występuje błąd P0171
Luk45z Mechanika silnika 3 25 Cze 2014, 00:53
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
mayday
Tommy Mechanika 17 29 Maj 2010, 13:40
TSRules


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.