Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Cze 2014, 17:06
Klima - czujnik ciśnienia, schemat
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 18 Cze 2013, 07:42   Klima - czujnik ciśnienia, schemat

Hej. Musze niestety przyznac, ze w sprawach klimy jakos cienki jestem - nigdy nie bylo to wymagane w rajdowce :) A pojawil sie problem i chcialbym Was prosic o pomoc i szybki kurs z klimatyzacji :)
Szukalem na forum tematow w ktorych bylby podiweszony schemat klimy ale we wszystkich konczylo sie na "Ja mam, pisz na priw".
Moze ktos wrzucilby schemat samego ukladu jak i schemat instalacji klimy?
A co do mojego problemu to jest nastepujacy. W hondzie Ani przestala dzialac. Kolega ktory sprawdzal, mowi ze zawor cisnienia nie dziala i jak silnik chodzi na wyzszych obrotach dlugi czas to tam gdzie powinno byc niskie cisnienie rosnie ono za wysoko i moze rozerwac uklad. Jednak dzieki bogu w tym ukladzie jest prawdopodobnie jakis zawor bezpieczenstwa bo jedyne co sie stalo po nabiciu to po jakims czasie pojawil sie dymek z kratek nawiewow a po kilku takich akcjach klima przestala chlodzic. Dzialala coraz slabiej i slabiej az przestala.
No to zaczalem se przypominac co on mi to poakzywal ze to niby ten zawor. W hondzie z tego co pamietam byla to taka mala duperela przy scianie grodziowej a jakos ze mam rozebrana klime ze sporta to chcialem se to z bliska zobaczyc. I co? I nic, nawet nie wiem gdzie tego szukac, taki gupi jestem :) ))
Chcialo by sie komus opisac uklad klimatyzacji? W sensie ze jest kompresor, robi to i to, z niego idzie przwod tam, potem tam itd?
I moglby ktos odpisac co to faktycznie za zawor i gdzie on byl w fiescie i czy moze jest szansa uzyc go w hondzie?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Cze 2013, 09:19   

Na łopatę klima manualna,,, naciskasz guzik, sprzęgło złącza kompresor i ten pompuje,,, jak ciśnienie jest odpowidnie to jest czujnik który go wyłącza,,, jak ciśnienie spadnie to złącza ponownie i tak w koło puki nie wylaczysz klimy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 18 Cze 2013, 10:19   

A gdzie tu te 2 obiegi z wysokim i niskim cisnieniem?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Cze 2013, 15:32   

Obieg wysokiego ciśnienia to od kompresora, przez chłodnicę klimy do zaworu rozprężnego/parownika, a niskiego od zaworu rozprężnego/parownika do kompresora :) To jeden i ten sam obieg tak po prawdzie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Cze 2013, 21:34   

Masz stronę wysoką i niską. Na obu są zawory. Czasami wyróżniali je kolorowymi korkami. Czerwony to wysokie ciśnienie.
Pierwszy temat to czy jak włączałeś klimę to czy startowały wentylatory ? Bo w Hondach często padają wentylatory klimy i to powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w układzie. Robiłem klika civiców z tym problemem, z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak od wentylatora chłodnicy :)
A co do schematu i wszystkiego innego zapraszam na PW :)
Tu masz schemat działania klimy :
http://fxc.com.pl/Serwis/Artykuly2.html
Tu masz linka do wykładów inter cars :
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT42www.pdf
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Cze 2013, 07:55   

Dzieki wieliie Dioda - o to mi chodzilo. CHoc to co ty piszesz ze zawory sa dwa to piszesz o zaworach serwisowych. Wewnatrz ukladu jest jeden tylko zawor rozprezajacy, lub jakas kapilara o ograniczonym przeplywie. Fiesta ma to drugie a honda ma zawor - tyle juz wiem :) Teraz juz tez mniej wiecej znam schemat dzialania i prawdopodobne usterki.
Bede szukal tem mojej :)
Dzieki
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2013, 12:43   

usterkę znajdziesz tylko i wyłącznie napełniając klimę i patrząc na ciśnienia na magistralach niskich i wysokich.
sprawna klima :
temperaturze otoczenia 21 stopni C, niskie ciśnienie: 1,5-2,3, natomiast wysokie ciśnienie: 12,5-17,5. Jak wyłączysz wentylatory to wysokie ciśnienie zaczyna rosnąć. Dlatego pisałem ci o zaworach do napełniania bo to jedyna metoda by zobaczyć co się dzieje. Jak byś teraz nabijał klimę to nie dobijaj oleju. Tylko tyle ile wyjdzie z układu.
Sprawdź wentylatory, zapnij zegary i odpal klimę .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Cze 2013, 14:01   

Ja bylem na urzadzeniu. Nabilismy klime i po wlaczeniu silnika i utrzymaniu go na wysokich obrotach niskie cisnienie zaczelo mocno rosnac. Opinia mechanika jak i manuala naprawczego civica - na 90% zawor rozprężny
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2013, 15:45   

to go wymień. Części używane tańsze od sera ! Pewnie wystarczy wyjąć schowek. Zamontuj nowy osuszasz i heja !
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Cze 2013, 21:40   

No sprobuje :) Teraz juz przynajmniej mniej wiecej wiem jak klima dziala od strony technicznej a nie efektu :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2013, 22:10   

google ma moc !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Czujnik ciśnienia oleju
RiM Elektryka 8 25 Maj 2013, 20:41
JoeMix
Brak nowych postów Czujnik ciśnienia układu wspomagania
Silnik 1.3 / 69KM
tegies Elektryka ogólna 0 6 Lip 2017, 08:34
tegies
Brak nowych postów [MK3] czujnik ciśnienia wspomagania
Arkadius Elektryka 3 17 Cze 2010, 20:30
Arkadius
Brak nowych postów czujnik ciśnienia oleju a kontrolka
kkkttt Elektryka silnika 8 3 Gru 2019, 20:33
kkkttt
Brak nowych postów Czujnik ciśnienia od wspomagania kierownicy
tomwal Elektryka 0 23 Paź 2006, 21:14
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.