Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
17 Maj 2014, 08:59
[MK3] Potrzebna fachowa diagnoza
Autor Wiadomość
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:23   [MK3] Potrzebna fachowa diagnoza

Witam serdecznie.
Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty z 1992 roku z nazwijmy to miłym silnikiem 1.8 dohc 105 km i w tym jest teraz problem. Silnik nie ma mocy jaką chociażby można się spodziewać po 20-dziestolatku. Dodam, że znam jego historię: od 2001 w Polsce sprowadzony ze Szwajcarii przez znajoma koleżankę z pracy. Od 2003 ma założony gaz 2 generacji. Świece nowe , filtry powietrza oraz oleju nowe, parownik 2lata temu wymieniony. Silnik gładko pracuje i odpala po dosłownie dotknięciu na benzynie, równa praca na gazie , nie kopci, nie pobiera oleju ale ma co nieco przedmuchów i tłumik jest nieznacznie nieszczelny, jednostka sucha bez wycieków, ogólnie mógłby to być fajny samochodzik za niewielkie pieniądze gdyby nie to, że jest jakoś dziwnie zamulony. Nie wzrasta moc względem obrotów... Ja mu w gaz, a on się rozpędzać bardzo nie chce. Silnik 1.8 105km powinien robić niezła robotę w takiej małej skorupce, a można by rzec, że ledwo daje rade v max 145 na długiej prostej, a tak więcej niż 130 nie daje się rozpędzić. SZUKAM PRZYCZYNY i liczę, że to nie pierścienie.
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:25   

przepływkę odepnij i zobacz czy jedzie.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:32   

Znaczy się przepływomierz ? I co będzie jeśli jedzie albo nie jedzie ?
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:35   

jeśli zacznie jechać to albo uszkodzony, albo zabrudzony, filtr powietrza wymieniłeś mu?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:43   

Filtry wymienione i gdzie jest przepływomierz? :) Po jego odłączeniu jeśli jest dobry to samochód zacznie gorzej pracować tak ? A co jeśli to nie to. Jutro będę sprawdzał więc chce mieć jakąś alternatywne rozwiązanie.
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Cze 2013, 23:51   

przepływomierz jest przy filtrze powietrza, jeśli nic sięnie zmieni po odpięciu, to można założyć że jest ok. Generalnie dobrze gdybyś zczytał błędy z komputera, za pomocą tego tematu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22811
Pytanie, zmieniałeś mu rozrząd? Bo zetec/DOHC ma pływające koła na rozrządzie, i mogłeś przestawić wałki. Wymiana i ustawienie rozrządu: http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=2057
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 7 Cze 2013, 00:06   

Nie zaglądałem jeszcze do rozrządu. A z tymi kodami to trochę czarna magia jak dla mnie :P
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 7 Cze 2013, 00:24   

Już rozkminiłem o co w tym chodzi. Nic trudnego. Jutro sprawdzę
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2013, 07:24   

Na jakim paliwie jest problem, czy po prostu ogólnie jest?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 14 Cze 2013, 13:51   

Witam ogólnie jest problem. Nie ma znaczenia czy LPG czy Benzyna.
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 14 Cze 2013, 20:21   

Po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje bez zmian, wkręca się i w ogóle chodzi tak samo. To dobrze czy raczej źle ?
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Cze 2013, 22:36   

donKudys napisał/a:
Po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje bez zmian, wkręca się i w ogóle chodzi tak samo. To dobrze czy raczej źle ?


Jeśli po odłączeniu pracuje tak samo jak z nią to oznacza, że coś tu jest nie tak.
Na początek proponuję Ci ją rozkręcić i wyczyścić ten drucik który się w niej znajduje.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
donKudys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: lbn
Wysłany: 14 Cze 2013, 23:26   

Siateczka jest czyściutka, sprawdzałem dziś.
_________________
PEACE or GREEN WAR
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15 Cze 2013, 09:44   

donKudys napisał/a:
Siateczka jest czyściutka, sprawdzałem dziś.


Nie siateczka tylko drucik, żeby się do niego dostać musisz odkręcić tą czarną plastikową część do której wchodzi kabel.

Wzoruj się na tym http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=40504
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.