Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
2 Lip 2017, 19:16
[MK3] Ghia mk3,5
Autor Wiadomość
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Gru 2015, 21:48   [MK3] Ghia mk3,5

Właśnie mnie ten silnik wpuścił w kompleksy :P to teraz to ja już na 100% w obecnym wyglądzie swojego bloku na skrzynię nie wrzucę, hehe ;)
Jeśli można zapytać to czy ten blok to pomalowany czy z jakiegoś innego powodu taki ładny :D
_________________
rst conversion in progress
 
 
krzaq4 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Gru 2015, 21:41   [MK3] Ghia mk3,5

Hej i jak tam? odpaliłeś ? :)
_________________
rst conversion in progress
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 20 Mar 2016, 16:17   [MK3] Ghia mk3,5

Daj wiecej informacji o silniku! Jak tam odpalone i jezdzi?? :-) Co to za kolektor wydechowy? To sa barany z focusa dopasowane pod flansze od turbo? Czy sam cos modziłes? :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Mar 2016, 21:03   [MK3] Ghia mk3,5

Tak odpalone w zeszłym tygodniu, zagadał po dwóch obrotach wału sam nie dowierzałem :luzik:
Docieram motor bez doładowania narazie jeżdżę.
Co do pytania to przerobiony przeze mnie kolektor z focusa 1.8.
Tłoki przerobione na patent który stosuje audi/vw czyli wklęsłe denka.
Seryjne rkc z dołożonym natryskiem na denka, odprężone, głowica po portingu,
odetkany dolot, kółka rozrządu black top, walki przepływka i komputer z rs1800, wydech nierdzewka 2,25"
Nowa ori chłodnica oraz nagrzewnica.
Krzaq4 blok taki bo był wypiaskowany i pomalowany w złoty metalic z palety forda mondeo mk3.
Mega głupotę strzeliłem z tym kolorem bo nie jestem w stanie na tym oleju zobaczyć ale akurat taka baza się trafiła i nie miałem czasu do namysłu :2xf:

edit:

Coś tam cyknąłem w czasie prac :)















Ostatnio zmieniony przez Dual 9 Maj 2017, 22:10, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2016, 16:27   [MK3] Ghia mk3,5

Udało mi się zdobyć takie oto oz 15" 7j et28

Przymierzyłem je już wstępnie i chyba będe musiał założyć 185/45/15.
Wchodzi 195/45/15 do fiesty ?
Jakie powinno być właściwe ET felg do fiesty ?
Mam namiar na komplet nankang'ów NS-2
Jeżdzi ktoś na tym? Dobre to opony są?
Ostatnio zmieniony przez Dual 6 Mar 2017, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 10 Lip 2016, 19:50   [MK3] Ghia mk3,5

Dual napisał/a:
Wchodzi 195/45/15 do fiesty ?


Wchodzi z palcem w D, nawet 195/50/15 wchodzi (były przypadki na forum). Ja miałem 195/45/15 na feldze 6j Et 40 i było ok i na feldze 7j et 37 też było ok.

Dual napisał/a:
Jakie powinno być właściwe ET felg do fiesty ?


Zależy od szerokości felgi. Ale najlepiej siadają jakieś 6j z et 30-40 (np z pumy). Ale j.w 7j też wchodzi ale tu już trzeba patrzeć żeby nie tarło o błotnik lub nadkole. Ja przymierzałem 7j et 35, masz na 2 stronie - czyli może się okazać że z et 28 będzie ciężko z błotnikiem.

Dual napisał/a:
Mam namiar na komplet nankang'ów NS-2
Jeżdzi ktoś na tym? Dobre to opony są?


Kolega miał. Da się turlać, ale szału nie ma, na mokrym średniawka, na suchym zupełnie ok.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 6 Mar 2017, 20:39   

ja miałem 195/15/50 :D
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Maj 2017, 12:30   

kuba87, Obcierało ? Jak szerokość felgi jakie ET?

Policzyłem sobie dzisiaj efektywność swojej T3 50 trim dla silnika 1.8l 16v
Jest to wieksza turbina niż escort rst z tego względu że AR wydechu ma 0.48 nie 0.36 jak Escort.
Strona kompresji też jest większa bo wirnik w rst ma 40,5mm(trim 45) u mnie 42,5mm (trim50).
Co za tym idzie lepsze przepływy tak samo jak i silnik który zamiast 8v ma 16v Więc i wyższe VE.
Bliżej jej do Garetta ze sciery cosworth (TBO384 trim 60 wirnik 46,5) ma tylko częściowo mniejsze koło kompresji ale taką samą cześć gorącą (trim 65)
Pasuje idealnie do nieco mniejszej pojemności tj.1.8. natomiast dalej do 16 zaworów.
Ogólnie rewelacja jak na na turbo z 1987r wygrzebane na złomie :yes:

Mało przejrzyście mi to wyszło ale na szybko liczyłem.
Tak się mniej więcej to kształtuje:
Niebieski zakres przy pracy do 0.5B
Żółty zakres przy pracy do 0,7B
Zielony zakres przy pracy do 1,0B



W najbliższych miesiącach planuje sensownie wystroić silnik, jako że przeżył próbę czasu.
Docelowo 0,5-0,6b powinno dać około 200koni i dużą elastyczność już od okolicy 2,5 tyś obr.
Ostatnio zmieniony przez Dual 18 Maj 2017, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 3 Maj 2017, 11:22   

Widać że tu to też się dzieje:-) fajna fiescinka, fajny projekt, oby tak do końca projektu, powodzenia majster. Mam pytanko chłodnice masz z cvh i wentylator ten cienki? Wlazł ci bez problemu z przodu chlodnicy? Bo mnie trzyma kurde ten wspornik od zamka :V:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Maj 2017, 16:46   

czy to moje zgiete z prawej strony omp ? :D
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Maj 2017, 00:49   

Mały, Chłodnicę mam z dizla, nie widziałem nigdy na żywo chłodnicy cvh więc nie umiem Ci powiedzieć.
Wentylator jak widać mieści się wraz ze wspornikiem, drugi tam niebawem dojdzie :hihihi: .
Będe musiał zmienić chłodnice do wspomagania na coś bardziej kompaktowego i upchnąć to gdzie pod prawym błotnikiem z przodu :yes:

Mafios, Ej szczerze powiem nie wiem, kupiłem kiedyś na internetach...
Pasuje ładnie nic nie odstaje ole owszem jest OMP :)

Policzyłem dzisiaj stopień sprężania swojego silnika teoretycznie jeśli się nigdzie nie walnąłem CR powinno wynosić 9,2:1 więc chyba całkiem OK.
Jedyne co może zawieźć to UPG albo sprzęgło.
Dołożyłem też zegary temp. oleju, ciś. oleju i ładowania który niebawem zmienie na boost.
Wrzucę na dniach fotkę jak je fajnie upakowałem :ok:
Pomierzyłem też kompresje:
1>11,5 2>11.4 3>11.5 4>11.5

Początkowo się zmartwiłem ale uznałem że skoro zmniejszyłem CR wraz z nim spadło ciśnienie sprężania i słusznie :ok:
Wzór z jakiego można obliczyć dla każdego silnika nominalną kompresję.

Stopień sprężania x 0.125= ciśnienie w MPa
czyli
9,19 x 0.125=1,14875Mpa czyli 11.48Bara
Znając ciśnienie nominalne i ciśnienie rzeczywiste jesteśmy w stanie wyliczyć zużycie silnika :ok:
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 4 Maj 2017, 06:02   

Majster u mnie Też policzysz stopień sprężania? Hehe (bede wiedzial ile ile mogę dmuchnac).Też chcialem wyliczyć sprężanie u mnie ale nic mi nie chciało wychodzić kurde...a z tych wzorow z neta nic nie wiedzialem:-) wiem ze tam jakies wartości trzeba znac ale nie kumam o co chodzi :V: pisałem tam do Ciebie DUAL na pw nie wiem czy ci wiadomości doszły... <8>
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2017, 18:26   

U Ciebie jest seria tak jak pisałem 8.0:1 ;)

Znów sie parę gratów uzbierało co by odświeżyć wygląd pod maską.
Korki po 9zł. Prawdziwe Aso outlet :D

 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Lip 2017, 19:17   

Witamy w Projektach
Mam tylko prośbę by pierwszy post uaktualnić o wykonane mody i ładną galerię zrobić :)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2017, 22:53   

Dziękuję bardzo za przeniesienie.
Obiecuję do końca tygodnia uzupełnić braki :ok:

Dziś dotarły do mnie opony, jutro zakładam.




Edit:
Jutro trafią na auto, dziś nie mam na to sił.
+ Wymieniłem olej na valvoline 5w50 + filtr oleju Mann.





Edit 2:

Już założone pasują kozacko nic nie trze ale zdjęć nie mam bo mi telefon umarł :ok:
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 13 Lip 2017, 13:04   

Co to masz za oponki?:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13 Lip 2017, 19:08   

Turbo u Ciebie jest chłodzone cieczą?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lip 2017, 21:45   

Mały napisał/a:
Co to masz za oponki?:-)


Nankang 185/45/15

zwardek napisał/a:
Turbo u Ciebie jest chłodzone cieczą?

Tak chłodzone płynem a czemu pytasz ?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Lip 2017, 06:41   

Pytam, bo wtedy auto szybciej się grzeje i wentylator pracuje niemal cały czas (mam tak u siebie z T2, dodatkowo chłodnica w CVH jest mniejsza od tej u Ciebie z diesla). Czytałem, że angole często nie podłączają chłodzenia cieczą i turbo jest chłodzone tylko powietrzem
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lip 2017, 21:32   

zwardek napisał/a:
Pytam, bo wtedy auto szybciej się grzeje i wentylator pracuje niemal cały czas (mam tak u siebie z T2, dodatkowo chłodnica w CVH jest mniejsza od tej u Ciebie z diesla). Czytałem, że angole często nie podłączają chłodzenia cieczą i turbo jest chłodzone tylko powietrzem

No ja początkowo też miałem ominięty obieg turbiny ale poczytałem i zrobiłem :)
U mnie też prawie na okrągło wentylator chodzi.
Docelowo chcę zrobić drugi obieg wodny tylko dla turbiny, by chodził nawet po zgaszeniu auta.
Obecnie szykuję się do wymiany progów, więc narazie odkładam to w czasie.

EDIT:





Edit 11.08.17
Sprzegło zaczeło mi się ślizgać...
Zaczyna mi brakować cierpliwości do tego auta.

Zapomniałem dopisać pierścienie centrujące to kapsle od sprayów :hihihi:

EDIT II:
Pare zdjec w trochę lepszej rozdziałce.










+ nabyłem maske od rst, założyłem fabrycznie nowy podnośnik prawej szyby i
zrobiłem na zamówienie aluminiową obudowę termo-włącznika.
Ostatnio zmieniony przez Dual 30 Wrz 2017, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.