Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] swap xr2i cvh -> rs1800
Autor Wiadomość
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 5 Cze 2013, 20:19   [MK3] swap xr2i cvh -> rs1800

Witam. Ze wzgledu na obróconą panewkę, a potem dziurę w bloku planuję zrobić swapa z silnika 1.6 cvh na 1.8 zetec 130KM. Silnik mam, ale zanim zaczne się zabierać za całą operację i zablokuje garaż to chciałbym się dowiedzieć jakie części konkretnie potrzebuję i czy powinienem liczyć sie z jakimiś przeszkodami, związanymi z przeróbką czegoś. Generalnie wiem, że skrzynia z poprzedniego motoru będzie pasować, dlatego też nie została wyjęta. Czy będzie jakiś problem z mocowaniem silnika z prawej strony? Jeśli to ma jakieś znaczenie, to silnik ten pochodzi z escorta.
Pozdrawiam.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 5 Cze 2013, 20:48   

Tylną łape silnika możesz zostawić z CVH trzeba ją delikatnie przerobić i będzie pasowała.
Przednią łapę najlepiej jak byś miał z fiesty ale można dorobić drążek stabilizujący (patrz temat Peedro). Chłodnica z CVH będzie OK ale będziesz musiał dać przewód górny (termostat-chłodnica) z escorta aby mieć włącznik wentylatora. Dolny wąż to albo rzeźba albo zakup ori z fiesty zetec. Wiązkę z kompem można zostawić z escorta ale trzeba trochę porzeźbić lepiej dać ori z fiesty. reszta przewodów wodnych również wymaga modyfikacji.
Układ wydechowy: portki z escorta pasują ale trzeba uciąć mniej więcej pod miską oklejową i dorobić do środkowego.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 6 Sie 2013, 14:15   

Podkleje się do tematu aby nie tworzyć nowego.

Czy plastikowy kolektor ssący z Zeteca 2.0 Mondeo będzie ok czy jest za duży i szukać tego z RKC? Chodzi mi głównie o to czy Mondeowy mieści się między blokiem a grodzią i jest miejsce na prace silnika czy tez nie.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 6 Sie 2013, 14:16   

odpowiedź TU
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 6 Sie 2013, 14:19   

Oki tak też myślałem, że trzeba szukać z Eśka.
Pytanie nr 2 - plastik z Eśka 1.6 ma mniejsze kanały? Ktoś kojarzy może?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sie 2013, 15:13   

Właśnie, ze nie, sam obaliłem własną teorię i kolek z 2.0 idzie wsadzić, ale trzeba troszke pokombinować. :2xf: Co do nr 2 to tak są mniejsze przeloty
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Sie 2013, 17:01   

Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 6 Sie 2013, 21:04   

vegetagt napisał/a:
Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło :)


:yes:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
NOMICHALEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 76
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 6 Sie 2013, 23:39   

Podkleje sie dokładnie trzeba skrócic króce od nagrzewnicy i bedzie ok a obejmy do skrecania wezy od nagrzewnicy mam w srodku skrecone nie w komorze silnika i jest ok.
_________________

 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Sie 2013, 17:29   

U siebie mam kolektor z 1.8 escort i nic nie musiałem skracać, nawet troszkę luzu zostało.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Sie 2013, 18:05   

blood_brother napisał/a:
U siebie mam kolektor z 1.8 escort i nic nie musiałem skracać, nawet troszkę luzu zostało.


Jeśli masz plastik z 1.8 Escorta to tylko RKC :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 11 Sie 2013, 22:42   

Kolejne pytanko/prośba:
- możecie wrzucić foto przedniej łapy a dokładniej części przykręcanej do bloku dla wersji z wspomaganiem i bez? Bede wdzięczny :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Sie 2013, 09:21   

tu masz pi razy oko dwie fotki, dokładniejszych nie znajdę, to chyba bez wspomy.

_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Sie 2013, 09:02   

Kolejne pytania :)

- Altek z XR2i CVH podejdzie mi pod łape z Zeteca?
- pompa paliwa CVH ogarnie Zetora?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 13 Sie 2013, 09:03   

-tak jedynie koło paskowe 6pk musisz załozyć
-z efi tak
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 9 Paź 2013, 20:19   

Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?
- miska olejowa (+smok, pompa, bagnet)
- kolektory
- koło zamachowe, sprzęgło
- pompa wody
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Paź 2013, 20:22   

miska tak
kolektory pasują, tyle ze mają różne przepływowości
koło zamachowe inne było w 1.8 130 z chyba escorta (bo tam mtx siedział?), ale komplet można przełożyć (o ile skrzynia będzie ib5/bc)
pompa wody pasuje.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2013, 09:24   

acti357 napisał/a:
Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?


Wszystko pasuje. RS1800 miała zwykłą skrzynię B5/IB5, zamach i sprzęgło takie same, kolektory też tyle, że różne pojemności dolou i wydechu. Łapy i cały osprzęt P&P o ile rozmawiamy o swapie fiesta -> fiesta bo jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 10 Paź 2013, 16:35   

BuMeL napisał/a:
jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik.

Jak rozumiem chodzi o umiejscowienie rozrusznika przód/tył
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Paź 2013, 16:40   

a czemu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.