Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
11 Maj 2014, 12:17
[MK4] Twardy hamulec.
Autor Wiadomość
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 5 Cze 2013, 12:42   [MK4] Twardy hamulec.

WItam . Wczoraj jadac samochodem przy wcisnieciu pedału hamulca zblokowaly sie szczeki no i oczywiscie musialem jakos powoli dojechac do domu naszczescie bylo blisko . Rozebralem wszystko wyczyscilem odpowietrzylem poniewaz dlugo stał samochod wszystko okej tylko ze hamulec jest twardy i stop caly czas sie swieci wiec spojrzalem pod pedal a tam pedal strasznie byl luzny nie dochodzil do czujnika stopu nawet dlatego byl caly czas tak jakby wlaczony . Nieweim co teraz robic dalej nie znam sie za bardzo na tym dodam jeszcze ze wymienialem ostatnio przewod od tego powietrza co idzie do serwa . Prosze o pomoc !!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Cze 2013, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Cze 2013, 16:17   

Po pierwsze to istnieje <szukaj> ,a po za tym napisz to tak aby można coś zrozumieć :zalamka: :zalamka: :zalamka:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Kameleon340 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Świecie
Wysłany: 5 Cze 2013, 16:51   

Tak jakby podciśnienia nie było..
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Cze 2013, 16:55   

adriansjk napisał/a:
dodam jeszcze ze wymienialem ostatnio przewod od tego powietrza co idzie do serw


sprawdz czy drożny jest bo

Kameleon340 napisał/a:
Tak jakby podciśnienia nie było..


:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Cze 2013, 19:36   

adriansjk napisał/a:
pedal strasznie byl luzny nie dochodzil do czujnika stopu nawet dlatego byl caly czas tak jakby wlaczon
Wiec pewnie nie hamulce a sam pedał się rypną, np. spadł ze swojej oski,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 6 Cze 2013, 20:27   

Jesli chodzi o pompke ktora zasysa powietrze i w ogole to wszystko co dochodzi do serwa jest okej . Pedał jest nadal twardy hamulce sie nie zaciskaja . A gdyby to sam hamulec sie zepsuł to chociaz by miał wspomaganie z tego co mi wiadomo . Tak jakby ten bolec co jest na pedale nie wychodził do konca . Mechanik powiedział zebym wyjął pompę hamulcową wyszycscił itp . Niewiem czy to cokolwiek da . CZekam na wasze propozycje. Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2013, 21:10   

Odkręć pompę od serwa - to nic nie boli, nie cieknie itp... i zobacz jak pedał pracuje bez pompy,,, bo mnie śmierdzi to że pisałeś że się rusza i nie wraca na swoje położenie spoczynkowe
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Cze 2013, 21:20   

albo wina serwa albo vacum pompa nie daje właściwej próżni. Diagnozować można jedynie podączając manometr. Pompę hamulcowa raczej bym zostawił w spokoju bo to raczej nie jej wina.
 
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 8 Cze 2013, 21:21   

rozebralem pompe byl olej na serwie tam gdzie ten bolec wychodzi niewiem czy to dobze czy nie . serwo kupilem nowe i wymienilem poniewaz sie rozwaaliło bylo uderzone mocno i bolec polamal sie od strony pedalu hamulca niestety.. wszystko juz bylo okej . ale rzejechalem troche wiecej kilometrow oczywiscie odpowietrzlismy wszytsko itp bylo dobrzer przez chwile tylko najgorsze jest to ze dalej nie ma tego wspomagania !!! nowe serwo nowy przewod od pomy do serwa pompa na sto proceent dobra zostaje tylko i wylacznie pompa :( a moze cos z klockami i tymi tloczkami niewiem nie mam pojecia .. prosze o pomoc bo do dziewczyny nawet pojechac nie moge ;))
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Cze 2013, 21:27   

Nie wiem czy ją mam tyle pary w nodze, ale bez wspomagania bezproblemowo hamowalem w dozbrojonym mercedesem,,, podcisnienie w ogóle masz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 8 Cze 2013, 21:36   

no dobra ale hamuje hamuje hamuje i zaczyna byc twaardy hamulec i nie odbija i zaciskaja sie hamulce z przodu i koniec jazdy .... jest podcisnienie !
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Cze 2013, 08:15   

no to jak Ci zaciśnięte hamulce zostają,,, to teraz jest do ustalenie czy blikuje się coś mechanicznie,,, czy jednak coś z hamulcami dalej,,, jak pedał w podłodze zostaje to nie pamiętam czy on ma sprężynkę powrotu cz nie, ale łapą na pewno powinno da się go ruszyć,,, dwa jak pisałem, pompa jest (powinna być) szczelna i niepołączana z pedałem na stałe, ten ją tylko popycha,,, odkręć i zobacz jak wszystko jest w normalnym położeniu a potem jak jest zapadnięte,,, i będzie wiadomo czy pompa czy nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 9 Cze 2013, 09:57   

Gdy pompa jest nieszczelna uklad sie bedzie caly czas zapowietrzac ?
Gdy odkrecalem poprzednio pompe to byl płyn w serwie tzn na tej uszczelce i kawalku bolca . Jakim cudem hamulec sie zatrzymuje w polowie jezeli nic go tam nie trzyma jak sam powiedziales on tylko popycha a jednak sie zatrzymał. A .. i dalej nie mam wspomagania mimo ze wszystko jest nowe opro pompy ...
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10 Cze 2013, 10:28   

pomocyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 10 Cze 2013, 11:09   

sprawdź drożnośc gumowych przewodów przy samych zaciskach i cylinderkach. jak parcieją to sie zapychają i mogą przepuszczac ciecz w jedną stronę a w drugą już nie (dzialają jak zawór zwrotny) . Zawsze większa siła jest nacisku niż powrotu. mi sie tak z tyłu blokowały i po wymianie przewodów wszystko gra:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Cze 2013, 14:18   

Masz racje, tylko jak na przewodach się zblokuje to pedał powinien wrócić na swoje miejsce,,,

adriansjk, jak masz twardy pedał i tak dalej - poluzuj odpowietrzniki z przodu,,, - jedyne co ryzykujesz to zapowietrzenie układu, ale zobacz co będzie jak płyn będzie miał dokąd uciekać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 10 Cze 2013, 15:31   

jeśli pedał jest połączony ze serwem to nie wróci. A jeśli tłoczki pompy przejdą poza kanał dolewowy to się zasysają i pedał zostaje. Masz pewność że nie jest połączony? Ja bym jeszcze odkręcił przewody od zacisków i wtedy zaczął naciskac pedał hamulca a potem odłączyłbym przewody i gumowe od sztywnych(mogą być stalowe lub miedziane zależy czy były wymieniane) i znowu bym zrobił test. Ale do tego trzeba wiedzy i dwuch osób:) a i dobry odrdzewiacz
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Cze 2013, 16:42   

Jak że servem to nie jestem pewny, trzpien który z serva wystaje na 100% nie jest połączony z pompą, jedynie naciska na tloczek.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
adriansjk 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Gold
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 15
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10 Cze 2013, 19:29   

Trzpien nie jest polaczony z pompa nie ma nawet jak a jednak zostaje w podlodze pedał poprostu juz nie mam pojecia dlaczego tak jest . Zrobie tak jutro jak mowicie tylko nowa ppompe jutro ogarne moze to tez jest jej wina niewiem musze kombinowac . A tak w ogole mam pytanie czy cylinderek jak jest pusty tzn bez klockow itp jak go wyjołem to powinien duzo wychodzic czy tak malutko ?
 
 
spox247 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Zwardoń
Wysłany: 10 Cze 2013, 19:33   

a da się go podnieść do góry, ten pedał? Cylinderki muszą chodzić luźno i można je wyciągnąć nawet. Są suche? Jeśli nie to zestaw naprawczy sobie kup i po problemie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Po zgaszeniu szybko znika hamulec - 1.3
Gość Mechanika 6 17 Lip 2010, 18:47
Rebel
Brak nowych postów [MK4] Hamulec ręczny trzyma na jedno koło
wwwojtek1 Mechanika 4 10 Lut 2009, 07:06
SpiderMAN


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.