Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
20 Maj 2014, 12:37
[MK3] Nie chce zapalić
Autor Wiadomość
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:16   

no wiem że on podwyższa trochę obroty przy dojeździe do krzyżówki na wciśniętym sprzęgle, ale czy może powodować gaśnięcie silnika po zatrzymaniu i świrowanie stycznika obr. jałowych?

[ Dodano: Wto Maj 20, 2014 17:55 ]
edit;

teraz z kolei wyszło ze jakaś 2 zwora korektora liczby oktanowej jest zwarta.
Przy zapalaniu silnik wchodzi na 3.5 tys. obr i zwalnia do 2000 a przy jeździe na samym sprzęgle ciągle ciągnie na 1500 obrotów nie wiem już czy to jednak stycznik obrotów jałowych czy jak... Już nie mam do niej siły, a szkoda mi jej złomować bo ma ładną blachę... A może ktoś z Was chciałby ją kupić na projekt? Bo mnie już witki opadają do tego samochodu ;-(
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez brewa7 21 Maj 2014, 15:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Maj 2014, 17:19   

odłącz VSS, albo wiazka silnikowa zdechła
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 20 Maj 2014, 18:24   

VSS był odłączony i było to samo. Nie wiem ten styczniki jałowych coś świruje mola w trampkach. Już zastanawiałem się żeby odłączyć stycznik i ustawić obroty na sztywno.

Edit:


Auto oddałem siostrze, ale mam pytanie.
Czy nic mu się nie stanie jak ustawiłem obroty na sztywno?
Znaczy złapałem moment gdzie silnik miał obroty jałowe i odłączyłem krokowca. :bezradny:
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2014, 20:01   

to jest tylko chwilowe, a moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21 Maj 2014, 20:37   

tzn? w jakim sensie zaszkodzić? Więcej zacznie palić? Sterownik powinien jakieś uśrednione dane fabryczne trzymać dla niego. Spróbuję jeszcze go podmienić, ale nie wiem czy to coś da. Czy w ogóle jest w nim jakaś elektronika, która mogła paść??Bo gdzieś czytałem, że czasem ale bardo rzadko bywa, że paść może elektronika.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2014, 22:01   

kuba87 napisał/a:
moze zaszkodzić bardziej poniewaz nie usunałes problemu
Ustawienie obrotów na sztywno silnikowi nie zaszkodzi,,, usterka która powoduje że silniczek się chowa juz może,,, na 95% będzie to czujnik połozniea przepustnicy, bo silniczek w 1,1 nie jest krokowy, i nie potrafi sie ustawić w konkretnej pozycji na zadanie, musi go przestawić komputer, a to w jakim silniczek jest położeniu wie z CPP oraz krańcówki na silniczku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21 Maj 2014, 22:17   

czyli nie powinno to zaszkodzić silnikowi?? bo TPS kupiłem mu nowy za 154zł a teraz obrotów jałowych nie może złapać. Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika?? bo takto silnik normalnie się wkręca na obroty? Może wzrosnąć spalanie?
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Maj 2014, 06:31   

brewa7 napisał/a:
Czy w tym silniczku jest jakaś elektronika?
Nie ma,,, silniczek ma 4 kable, znajdź 2 na których nie ma / jest przejście kiedy naciskasz na końcówkę trzpienia - to krańcówka, pozostałe 2 to silniczek, podłącz pod akumulator - wysunie się na maxa i zatrzyma (lub wsunie), odwróć plus z minusem, wsunie się do końca i zatrzyma (lub odwrotnie) - jeśli ruch jest płynny i krańcówka działa - to silniczek jest OK. W krańcowych położeniach na MAX silniczek nie poobiera prądu
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22 Maj 2014, 14:00   

A czy przez luzy na TPSie mozna mieć z obrotami problem?tzn ori nie mial żadnego luzu w krancowym polozeniu zamknięcia przepustnicy a nowy ma i nie wiem czy tam sprężyna jest za krótka czy jak. Bo zauważylem też że jak dopchnę trochę TPS do ramienia przepustnicy to te obroty spadają. Tylo nie mogę tego sprawdzić w czasie jazdy...musiałbym jakoś zdrutować tps do przepustnicy na stałe.Tylko nie wiem kiedy bym mógł to sprawdzić bo aktualnie(od wczoraj) siostra jeździ autem. Może będę próbował w sobotę to rozkminić. Bo nie daje mi to spać,a chciałem zrobić autko siostrze tak żeby tylko lała bene i jeździła bez problemów. Co prawda sprzęcicho ma już swoje 22 lata i wszystko może tu nawalić, ale to o czym wiem że jest niesprawne chcę naprawić żeby mi nie mówiła potem że kupiła ode mnie złom.

Edit:

Mierzyłem dziś ori potencjometr przepustnicy między zielonym i czerwonym przewodem wymierzyłem oporności w zakresie(zamknięta przepustnica) 5,22kΩ do(otwarta przepustnica) 1,03kΩ. Wartości przechodziły liniowo w zależności od kąta wychylenia palca potencjometru. Pytanie tylko czy rzeczą normalną jest brak oporu i obwodu między przewodami: żółty-zielony, żółty-czerwony.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Maj 2014, 21:33   

CPP to dwa opory (2 przewody), połączone razem (jeden wspólny),,, czyli razem są 3 przewody, między dwoma jest opór stały, bez względy na położne suwaka, między wspólnym a tym od suwaka jest zmienny, czyli niema możliwości by między jakimiś przodami nie było oporu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 23 Maj 2014, 21:39   

no właśnie na jednej parze przewodów nie mam żadnego oporu a na drugim mam zmienny

[ Dodano: Pią Maj 23, 2014 22:44 ]
mam tylko opór i obwód między zielonym i czerwonym, a miedzy nimi a żółtym nie mam nic. CPP do kosza chyba. a czy przez luzy na TPS mogę mieć problem z obrotami?
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Maj 2014, 21:44   

Czyli CPP walnięty,,, dokładnie to jest tak, jak masz wspólny przewód to na jednym wolnym jest stały opór,,, (dokładnie to zmienny w zależności od temperatury i tak dalej - jest to punkt odniesienia dla komputera) na drugim wolnym jest zmienny w zależności od położenia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 23 Maj 2014, 21:49   

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Cepp jest dobre tylko zapomniałem przesunąć pokrętła na multimetrze. Między żółtym a pozostałymi kablami mam 36,...MΩ

[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 15:25 ]
No to ja już nie wiem...CPP jest wporządku, "krokowy" jest wporzo pracuje w obie strony i krańcówka też działa, a silnik startuje jak rakieta.
Czy Edis4 ma w sobie jakąś elektronike?W instrukcji na str 228-229 chyba to było, że ten "krokowy" w tym silniku nie jest do niczego potrzebny, bo nie zbiera on żadnych info dla kompa. Więc w sumie jak go odłączę to to nie zrobi to silnikowi żadnej różnicy. Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody to startuje jak rakieta(wysuwa się cały palec krokowca i potem chowa) a za innym razem jak coś się tam ruszy to nie chce z kolei zapalić(palec krokowca wsuwa się cały). Czy po kolizji może tak być że coś się mu w łebku znaczy ECU poprzestawiało?
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Maj 2014, 20:31   

brewa7 napisał/a:
Bo problem jest taki że jak raz ruszą się przewody
No to masz rozwiązanie, coś gdzieś nie łączy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 24 Maj 2014, 20:47   

jeśli już to pewnie na skrzynce połączeń w silniku. Tylko kto ma teraz schematy połączeń ECU->Skrzynka połączeń->czujniki
Jakbym miał takie coś to może wtedy udało by mi się nawet pociągnąć nową instalkę od ECU pomijając po prostu skrzyknę w silniku i zrobił bym obejście na tych przynajmniej 2 kablach. No chyba że musiałbym ciągnąć wszystko do krokowca od samego sterownika.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 24 Maj 2014, 21:34   

Jak kupiłeś walnięty cpp to oddaj na gwarancji i podmień .
Nie wiem dlaczego ale nawet cpp pokazujące podobne wartości mają całkowicie odmienne przełożenie na pracę silnika .
Dzisiaj rozebrałem vss i z moich o obserwacji wynika , że jak nie poprzecierały się przewody , lub nie ma za dużych luzów , to nie ma możliwości aby się popsuł.
Urządzenie jest niezwykle proste .

Pozdrawiam.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 24 Maj 2014, 23:23   

limus,

Swoją wypowiedzią zachęciłeś mnie do sprawdzenia nowego CPP i z moich pomiarów wynika, że jest jakiś na lewo robiony, bo między:
zielony-czerwony: 9,68 i nie zmienia się w zależności od wychylenia dźwigni.
zielony-żółty: 8,39.
czerwony-żółty: 8,39

Chciałem zaznaczyć że Ori Webera ma wartości:
zielony-czerwony: 5,22(zamknięta przepustnica)- 1.03(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: 36,5
czerwony - żółty: 36,5

Czytając ten post chciałbym zwrócić uwagę na rzędy wielkości wyników pomiarów.

Mam nadzieję, że komuś się te wyniki jeszcze przydadzą.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Maj 2014, 23:38   

będę w pl za parę dnito Ci mogę sprzedać sprawny ori używany cpp, albo cały wtrysk(kompletny)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 24 Maj 2014, 23:56   

Nie no jakoś zreanimowałem swój ori i zmontowałem. Wszystko niby gra tylko jak zapala(puki co, bo nie wiem jak długo jeszcze w ogóle będzie zapalać) to jak rakieta 3,5tys obr. na zimno i potem schodzi do 1000rpm. Może się jeszcze nauczy i będzie zapalał normalnie. Diagnostyka też nic mi nie pokazuje.

Tak jak mi JoeMix pisał: "Gdzieś nie łączy."
Tylko gdzie, bo jak sprawdzałem dziś multimetrem to pokazuje zasilanie silniczka na wtyczce 9V.
I teraz się zastanawiam,czy wiązka gdzieś pod maską się rypła, czy od sterownika, czy może sam sterownik, bo miałem kolizję.
No i najbardziej absurdalne wytłumaczenie jej niemocy to: Fiesta nie lubi/boi się mojej siostry i nie chce z nią współpracować.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Maj 2014, 00:37   

sprawdz dokładnie cała wiazke silnika pod katem uszkodzeń mechanicznych, i kolektor ssacy pod katem szczelnosci
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.