Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
20 Maj 2014, 12:37
[MK3] Nie chce zapalić
Autor Wiadomość
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 17 Maj 2013, 20:36   [MK3] Nie chce zapalić

Witam...
Mam problem z moją ukochaną...
Otóż przed dzisiejszym powrotem z pracy wszystko było ok. Paliła za każdym razem, nawet ostrą zimą.
A dziś pod robotą odpaliłem ją i zauważyłem, że obrotek coś dziwnie wskazuje obroty. Znaczy jak był na jałowym biegu to wskazywał 1000rpm, a jak zapaliłem światła to od razu podskoczy mimo, że silnik nie podniósł obrotów, potem jak zacząłem go trochę wkręcać na obroty to obrotomierz stanął na 2000obr. mimo iż wyraźnie słyszałem pod maską już ze 3000. W czasie jazdy co prawda krótkiej kontrolka nie sygnalizowała uszkodzenia ukł. ładowania ani braku ciśnienia oleju, więc to chyba nie zatarty silnik, a oleju ostatnio ze 3 dni temu dolałem.
Po dojechaniu do domu zgasiłem silnik i chciałem uruchomić ponownie, a tu kicha. Silnik stoi. Po podłączeniu aku do prostownika okazuje się że że ładuje max prądem tak jakby był rozładowany.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Maj 2013, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Maj 2013, 00:39   

Jak włączasz zapłon to świeci Ci się kontrolka ładowania?
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 18 Maj 2013, 10:42   

tak. byłem na teście ukł. ładowania i pokazało 11,95V a kontrolka się nie świeci w czasie jazdy
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Maj 2013, 12:32   

Przy takim ładowaniu obstawiałbym walnięty alternator.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Maj 2013, 12:56   

blood_brother napisał/a:
Przy takim ładowaniu obstawiałbym walnięty alternator.



:yes:


brewa7, to ładowanie to na jałowym biegu mierzone było? Sprawdź jeszcze, czy przy większych obrotach nie wzrośnie. Powinno być w okolicach 14 +-0.3v
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Maj 2013, 13:34   

1. Na wyłączonym zapłonie i niepracujących silniku kontrolna ładowania się świeci?
2. Na pracującym silniku i wyłączonym co się da? (do sprawdzenia po ciemku)
3. Jaki alter - to że się uszkodził mało prawdopodobne
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 18 Maj 2013, 18:35   

Dobra Panowie.
Już bałem się że będę kupował nowy alter, ale sprawa okazała się prozaiczna.
vegetagt, test był wykonany na biegu jałowym i było 11,95V, obecnie jest 13,22V. Może 13,5V to nie jest, ale wychodzę na +.

JoeMix, alter mam boscha
Problemem były utlenione przewody przy rozruszniku. Kupiłem oczko trochę kabelki skróciłem i po podłączeniu śmiga.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2013, 07:34   

Mówiłem że to nie alter, :) 13,22 na jałowym jest akceptowalne, pod warunkiem że nie spadnie,,, włącz w aucie co się da (światła drogowa, przeciwmgielne, dmuchawa na max, tylna szyba itp, - NACIŚNIJ STOP) i wtedy podaj wartość na biegu jałowym, oraz na przy ok. 2200 obr/min.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 19 Maj 2014, 20:46   

Sorki, że odgrzebuje ale pojawił się kolejny problem....

Otóż w sobotę jechałem do szkoły i mówię wezmę ze sobą FoFi... Odpaliłem i jakoś dziwnie zaczął się zachowywać silnik. Najpierw dziwnie skoczył obrotek tak jak miałem wcześniej problem z ładowaniem. Ujechałem dosłownie kawałek i na dojeździe no krzyżówki padła...
Nie mogłem zapalić. Zapaliła dopiero po wciśnięciu gazu i po puszczeniu go natychmiast gasła.
Wczoraj jakoś ją uruchomiłem. Tylko pytanie co jest nie tak.
Odłączyłem CPP/TPS i silnik zapala z samym "krokowcem"
Odłączyłem "krokowca" i silnik zapala na samym CPP/TPS
Podłączę oba czasem zapali czasem nie
Odłączę wszystko znaczy CPP i krokowca i nie zapala <- To akurat normalne

Kupiłem nowy CPP ;-( bo ori mam cały poklejony taśmą izolacyjną i myślałem że to on. :sad:
Zamontowałem nowy i dalej kicha. Nie pokoi mnie jeszcze silniczek krokowy bo raz nawet po wyjęciu kluczyka mam uchyloną przepustnicę i wtedy zapala, ale łapie 3,5k rpm i powoli spada, a raz bolec schowa się całkowicie i nie da rady odpalić bez naciśnięcia gazu.
Czyściłem krokowca, ale nic to nie daje. Co jest nie tak, bo już nie mam pomysłu.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:08   

brewa7, objawy typu "pali i jeździ tylko z wciśniętym gazem"(przynajmniej w moim przypadku przy poprzedniej fieście) były spowodowane klękającą już pompą paliwa. Kody migałeś?
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:12   

nie nie migałem kodów bo prawdę mówiąc nie wiem jak i nie wiem w którą wtyczkę mam włożyć te kabelki bo mam 2 wtyczki przy aku.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:14   

brewa7, łap poradnik od Abli:
http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:19   

tester tu masz, czarna kostka zaślepiona zazwyczaj. Sprawdź pompę paliwa, ewentualnie pożycz od kogoś na podmiankę
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:51   

właśnie sprawdzam ile takie gówienko trzeszczy bo już dziś wydałem 154zł za CPP i jeszcze się chyba szykuje z 50 za krokowca
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:05   

Kurdę, tyle lat i mitu korkowca w 1,1i i 1,3i nie da się obalić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:06   

ja bym tu celował w map sensor - miałem swego czasu podobne cyrki z kosiarką i wymiana pomogła
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:29   

JoeMix napisał/a:
Kurdę, tyle lat i mitu korkowca w 1,1i i 1,3i nie da się obalić,,,


Tak tak wiem nie silniczek krokowy tylko stycznik biegu jałowego.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Maj 2014, 11:19   

to ciekawe co takiego uchyla przepustnicę na wolnych obrotach.... :rotfl:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 20 Maj 2014, 12:41   

No i machnąłem te błędy i mi powiedział komp że 45, czyli VSS,ale co to ma do obrotów jałowych. A po zwarciu tych przewodów we wtyczce to jakos zaczął świrować "krokowy". Pomocy chłopaki bo ja już nie mam siły do niej i chyba ją albo wyzłomuje albo Wam sprzedam pod swap.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Maj 2014, 12:45   

VSS ma sporo do obrotów i bardzo często to on jest za to odpowiedzialny.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.