Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
20 Lip 2014, 22:59
[MK4] Przeraźliwe tłuczenie podczas przyśpieszania
Autor Wiadomość
Piter93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 21 Kwi 2013, 18:01   [MK4] Przeraźliwe tłuczenie podczas przyśpieszania

Witam potrzebuje waszej pomocy z moją fiestą (MK4 1.4 16v 97r) od dłuższego czasu występuje przeraźliwe tłuczenie podczas przyśpieszania (auto kosmicznie drży tłucze i wali całą budą). Czytałem wiele tematów na ten problem szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Na pewno powiecie że to przeguby wewnętrzne ale były one sprawdzane 2 wymieniłem jeden wewn i jeden zewn 2 zostały stare ale nie mają takich luzów żeby wywołało to taki przeraźliwy stukot podczas przyśpieszania.Częstotliwość pukania jest proporcjonalna do obrotów (wyższe wali szybciej, niższe wolniej) po dodaniu gazu do dechy jest uczucie jakby miało się coś zaraz urwać a z lewarka po puszczeniu na biegu nic nie widać... Proszę was o pomoc już nie wiem co mam z nim zrobić :sad: wymieniłem te przeguby i nic się nie poprawiło.Po wymianie amorków i sprężyn (obie połamane) auto stało wyżej i tłuczenie się nasiliło dosyć mocno wcześniej było tylko drżenie. wygląda to na przegub ale one na 90% są zdrowe wymieniając prawy wewnętrzny przegub zauważyłem małe wgłębienia na kielichu w środku (tam gdzie siedzi przegub) ale wątpię żeby to było przyczyną zresztą nigdzie tego nie można kupić tylko na złomie.Załączam 2 filmiki które może pomogą w znalezieniu przyczyny proszę piszcie wszystkie sugestie będę wszystko po kolei sprawdzał jak przyjdzie potrzeba oto filmiki
http://www.youtube.com/watch?v=A5rk6aUG9Fo <w 0,47sekundzie w miarę słychać to walenie
http://www.youtube.com/watch?v=8adYu1-rsUQ <luz nie występuje na przegubach tylko gdzieś w skrzyni
Proszę Pomóżcie znaleźć przyczynę nie chce tak jeździć dopóki się coś nie rozsypie.
Dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i fanów fieścinek :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2013, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Kwi 2013, 20:34   

W jakim stanie masz poduszki pod skrzynią biegów i mocowania silnika ? Sprawdzałeś poduchy testem na ręcznym hamulcu ?
 
 
Piter93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 21 Kwi 2013, 21:33   

Tak byłem to sprawdzić u diagnosty na ręcznym szarpałem z jedynki a on patrzył na poduchy silnika skrzyni nie noszą śladów zużycia i zachowują się przyzwoicie nie miota silnikiem :) .Możliwe jest w ogóle żeby mechanizm różnicowy się rozsypał albo coś w skrzyni? na zawieszeniu i półośkach się w miarę znam ale skrzynia i komponenty to dla mnie nowość. Łożysko na długiej półosi ma lekkie zgrzyty to znaczy słychać kulki podczas pracy ale luz jest nieduży (za mały żeby powodować taki skutek) jakby ktoś pięcio kilowym młotem sadził w podłogę samochodu. :sad:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Kwi 2013, 22:58   

Z tego filmu mało co wiem, ale jeśli dobrze widzę/słyszę, to wali w miarę wzrostu obrotów, a nie prędkości... Jeśli tak jest w istocie, to masz problem ze skrzynką.

Co konkretnie może się sypać, to nie powiem (zresztą to i tak bez znaczenia, skrzyń się nie opłaca naprawiać...), ale jeśli to przekładnia i coś się sypnie, to módl się, żeby nie zrobiło w środku mielonki gdzieś przy różnicówce, bo możesz mieć niespodziankę potem na drodze jak nagle Ci koła zablokuje, mimo że hamulca nie dotykałeś...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Piter93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 22 Kwi 2013, 00:06   

Tak myślałem że podłoże całego problemu może leżeć tam ;-( ...ale trochę szkoda mi tej skrzyni bo biegi wchodzą jak masełko sprzęgło chodzi idealnie muszę z tym jechać do ogarniętego mechanika żeby mieć 100% pewności może da się to zrobić bez wymiany skrzyni a tak na przyszłość może się ktoś orientuje ile skrzynia może kosztować i czy pasowałaby z silnika 1,25? bo tą z 1.4 raczej ciężko mi będzie znaleźć ;/

Dzięki za uwagę z tymi kołami ograniczę jazdę samochodem a jak już to powoli.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2013, 00:44   

Używkę da się znaleźć na Allegro. Ceny różne. Skrzynia po pełnym regenie to wydatek rzędu 600-700zł. Jak się ma kasę i ciężką nogę, to warto zainwestować, bo oszczędność walnie po plecach jeśli coś się będzie działo z używaną skrzynką z niepewnego źródła (montaż/demontaż... trochę sobie za to mechanicy liczą, do tego jeszcze olej...).

Jeśli mowa o pasowaniu... możliwe. Były ponoć 2 warianty tych skrzynek - jedne kopiuj-wklej z 1.4, drugie z minimalnie dłuższymi przełożeniami 2 i 3 biegu (różnice są jednak symboliczne).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Piter93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 22 Kwi 2013, 11:31   

No to pozostaje mi zbierać na skrzynie ostatnio autko daje mi popalić. :(
Mógłbym już ją oddać na złom bo jest dużo do zrobienia ale szkoda mi tego autka bo na prawdę miło mi się nim jeździ i mocy też nie brakuje.
Mam ją już ponad rok nic nie było robione oprócz blachy i auto bez słowa znosiło trudy naszych kochanych polskich dróg ;)
Dzięki za obiektywne zbadanie sprawy przynajmniej wiem mniej więcej na czym stoję.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Kwi 2013, 09:47   

Piter93, Miałem podobne objawy i u mnie rozsypała się jedna z satelit w mechanizmie różnicowym-wymiana skrzyni i spokój. :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] dziwny dzwięk podczas przyśpieszania
Gość Mechanika 2 19 Lis 2009, 19:04
kuba87
Brak nowych postów [Mk7] drgania podczas przyśpieszania
drgania podczas przyśpieszania w zakresie prędkości 80-120km/h silnik benzynowy 1.25
marzar Mechanika ogólna 4 26 Cze 2014, 08:26
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.