Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
3 Maj 2006, 17:53
Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Maj 2005, 15:56   Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM

hej wam :) jestem nowym klubowiczem :) ostatnio kupilem druga fieste :D mk3 1.8 105KM. zastanawia mnie jakie sa roznice pomiedzy silnikeim 105 a 130 koni o tej samej pojemnosci pomóżcie !!!!!!! poprzednia fiesta to mk3 futurka :D jezdzi ojcic:D
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 6 Maj 2005, 17:22   

Napisze Ci nowy klubowiczu bo mieszkamy obok siebie ;-) ale pamietaj o opcji ,,szukaj" na forum bo na ten temat bylo juz troche postow...

Roznice silnikow to:

- inne walki rozrzadu,
- inna przepustnica (130PS ma szersza)
- inny sterownik
- wersje 130PS wyposazony byly w chlodzenie tlokow od dolu - dodatkowy natrysk oleju...

Pozdrawiam
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 6 Maj 2005, 18:47   

hehee powodzenia !!mam to za sobą -znalezienie czegokolwiek z wyzej wymienionych czesci graniczy z cudem. Ja bliski byłem kupienia drugiego silnika :D żeby wymontowac z niego te 4 czesci potrzebne do 130KM. Aha szykuj kase :lol: 1tys może być mało. Tyle kosztuje 25KM :D
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 6 Maj 2005, 23:59   

generalnie szukaj części z silników ZETEC (ale Ci genialnie podpowiedziałem :D :D)
Wałki w 1,8 130 KM są takie same jak w mondeo 2,0 130KM.
Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2005, 12:06   

Rycho napisał/a:

Wałki w 1,8 130 KM są takie same jak w mondeo 2,0 130KM.
Rycho


:ra: Rycho sprawdzalem te walki i ona sa na 100% inne.

:ra: Daras co do czesci z Escorta to tez tylko szukaj z XR3 (130PS) zwykle byly 105, a po 1997 roku 115 konne.

Pozdro
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Maj 2005, 13:14   

NIE NIE!!!! UWAGA escorty XR3 mk6 miały moc zmniejszoną do 105KM.
Istny bałagan! Ale mk5 miały napewno 130KM mk7 to niewiem. Sprzedawcy czasem z niewiedzy a czasem specjalnie będą próbować wcisnąc ci kompa od jakiegokolwiek 1800 :yes: Musisz usmiechnąc się di kogoś kto sprawdzi tobie numery czesci.
Szukaj i daj znać jak ci poszło
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2005, 13:58   

Nie do konca LOY mk5 to napewno byly tylko i wylacznie 130konne wersje i tu sie zgadzamy. W mk6 baza Xr3 byla tez wersja 130 konna, ale powstawalo tez dosc duzo Xr 105 KM ktore byly identyczne jak 130 z zewnatrz (zderzaki, czerwone wskazowki, fotele itd ... ale np nie mialy z tylu tarcz tylko bebenki...

W mk7 tylko Cabrio mialo 130 konikow ... teoretycznie byly wersje Xr chodz tak juz ich nie nazywano ( ja mam na tabliczce pod maska np wbite XR 8) ) i mam juz tylko 115PS - wszystko przez wprowadzenie norm spalin :-/

Pozdro
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 9 Maj 2005, 12:09   

to dlaczego w microcacie mają ten sam finis ?? Zgłupłem teraz 8|
Rycho

:edit: Nie będę więcej podważał opini Mellowa, Nie będę więcej podważał opini Mellowa, Nie będę więcej podważał opini Mellowa, Nie będę więcej ... :D

Przyjżałem się dokładniej zagadnieniu i sprawa jest rzeczywiście trochę zamotana, bo jeden wałek zgodny z ze 130 KM był montowany od 08.93 do 08.96 a drugi od 08.96 do 05.98 czyli bezpośrednio nie da się z jednej głowicy wyciągnąć kompletu na 130 KM. Dodatkowo odkryłem :) że kolektory wydechowe w 130 i 105 też mają różne oznaczenia.
Z microcata wynika, że 105 też miały chłodzenie tłoka ale kody w przypadku obu wersji są różne. Jeśli kiedyś ściągnę michę w swoim zetecu to będę wiedział, czy je założyli :D (znaczy się chłodzenie)
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
Ostatnio zmieniony przez Rycho 10 Maj 2005, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.