Przesunięty przez: szynszyl 7 Lip 2014, 15:20 |
[MK3] Praca silnika w mokrych warunkach/wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Siesta
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 20 Mar 2013, 15:44 [MK3] Praca silnika w mokrych warunkach/wysokie spalanie
|
|
|
Hej To znowu ja... wraz ze swoim problemem. A właściwie dwoma.
Otóż moja ukochana (Fieścinka ) jak każda inna ma swoje fochy. Ale do rzeczy. Silnik traci moc. Było -15C- nic. Było +30C- nic. Ale kiedy tylko przyjdzie odwilż (gdzieś w okolicach 0-4C), lub gdy wjadę w jakąś kałużę- praca silnika zmienia się diametralnie. To samo jest po umyciu samochodu. Za każdym razem jest problem z utzrymaniem równych obrotów na biegu jałowym. Podczas jazdy na niskich obrotach szarpie i mam odczucie jakbym pod pedałem gazu zamiast benzyną zarządzał... wodą. Muszę wtedy trzymać go na niebezpiecznie wysokich obrotach. Szarpie nawet przy delikatnym dodaniu gazu. Strasznie się przy tym siłuje i męczy. Problem jest bardzo uciążliwy.
Znajomy mówił mi żebym sprawdził świece, kable i kopułkę- podobnie zresztą jak polecono mi to wcześniej na tym forum. Świece były wymieniane (podczas ostatnich problemów), kable są ok. Zauważyłem, że problem pojawia się od "spodu". Jeśli się dobrze orientuję to właśnie od spodu silnika zamontowana jest ta kopułka. Bardzo proszę o podanie przyczyny i rozwiązania tego problemu.
Druga sprawa natomiast tyczy się wysokiego spalania. Podczas ostatniej naprawy był ruszany gaźnik i od tego momentu bierze więcej paliwa (średnio o 2 litry na 100km )
Wiem, że oczywiście w okresie zimowym samochód pali więcej, ale czy jest to możliwe, żeby aż 2 litry!
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
dipsy007
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 53 Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20 Mar 2013, 18:16
|
|
|
Miałem podobny problem- przyczyną była pęknięta obudowa cewki. Silnik przerywał, palił chwilowo na 2 garach. Wymiana cewki rozwiązała problem w 100 procentach. |
|
|
|
|
Siesta
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 04:05
|
|
|
dipsy007
ok, a mógłbyś wyjaśnić krok po kroku jak wymienić tą cewkę (i gdzie się ona w ogóle znajduje ) bo w tych sprawach niestety jestem kompletnym laikiem Czy to jest trudne?
Moje drugie pytanie wciąż pozostaje aktualne. Wiem, że to dość drażliwy temat, wiem, że składa się na to kilka czynników (pogoda, warunki na drodze, gęstość ruchu drogowego, itd.), ale czy to może powodować wzrost spalania paliwa o 2 L na 100km? Przeczytałem na forum, że przyczyną może być majsterkowanie przy gaźniku i stąd moje pytanie: czy da się ustawić gaźnik tak, aby silnik pobierał mniej paliwa? |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 08:40
|
|
|
Cewka lub aparat zapłonowy to urządzenie, z którego wychodzą przewody WN do świec, jeżdżąc autem powinieneś to wiedzieć. Gaźnik da się wyregulować ale daj to komuś, kto się zna. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
dipsy007
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 53 Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21 Mar 2013, 17:21
|
|
|
Cewka jest pod kolektorem dolotowym. Przykręcona na 4 ( chyba ) śruby torx ( nie pamiętam rozmiaru ). Do cewki dochodzą przewody zapłonowe, więc łatwo znaleźć. |
|
|
|
|
Siesta
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 22 Mar 2013, 13:57
|
|
|
ok, dzięki. Postaram się to sam naprawić jak tylko będę miał trochę wolnego czasu. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.