Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 15:20
[MK3] Praca silnika w mokrych warunkach/wysokie spalanie
Autor Wiadomość
Siesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 20 Mar 2013, 15:44   [MK3] Praca silnika w mokrych warunkach/wysokie spalanie

Hej :-) To znowu ja... wraz ze swoim problemem. :-) A właściwie dwoma.

Otóż moja ukochana (Fieścinka :-P ) jak każda inna ma swoje fochy. Ale do rzeczy. Silnik traci moc. Było -15C- nic. Było +30C- nic. Ale kiedy tylko przyjdzie odwilż (gdzieś w okolicach 0-4C), lub gdy wjadę w jakąś kałużę- praca silnika zmienia się diametralnie. To samo jest po umyciu samochodu. Za każdym razem jest problem z utzrymaniem równych obrotów na biegu jałowym. Podczas jazdy na niskich obrotach szarpie i mam odczucie jakbym pod pedałem gazu zamiast benzyną zarządzał... wodą. :9: Muszę wtedy trzymać go na niebezpiecznie wysokich obrotach. Szarpie nawet przy delikatnym dodaniu gazu. Strasznie się przy tym siłuje i męczy. Problem jest bardzo uciążliwy.
Znajomy mówił mi żebym sprawdził świece, kable i kopułkę- podobnie zresztą jak polecono mi to wcześniej na tym forum. Świece były wymieniane (podczas ostatnich problemów), kable są ok. Zauważyłem, że problem pojawia się od "spodu". Jeśli się dobrze orientuję to właśnie od spodu silnika zamontowana jest ta kopułka. Bardzo proszę o podanie przyczyny i rozwiązania tego problemu.

Druga sprawa natomiast tyczy się wysokiego spalania. Podczas ostatniej naprawy był ruszany gaźnik i od tego momentu bierze więcej paliwa (średnio o 2 litry na 100km :9: )
Wiem, że oczywiście w okresie zimowym samochód pali więcej, ale czy jest to możliwe, żeby aż 2 litry! :9:

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
dipsy007 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 53
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 20 Mar 2013, 18:16   

Miałem podobny problem- przyczyną była pęknięta obudowa cewki. Silnik przerywał, palił chwilowo na 2 garach. Wymiana cewki rozwiązała problem w 100 procentach.
 
 
Siesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 21 Mar 2013, 04:05   

dipsy007
ok, a mógłbyś wyjaśnić krok po kroku jak wymienić tą cewkę (i gdzie się ona w ogóle znajduje ;/ ) bo w tych sprawach niestety jestem kompletnym laikiem :ups: Czy to jest trudne?


Moje drugie pytanie wciąż pozostaje aktualne. Wiem, że to dość drażliwy temat, wiem, że składa się na to kilka czynników (pogoda, warunki na drodze, gęstość ruchu drogowego, itd.), ale czy to może powodować wzrost spalania paliwa o 2 L na 100km? Przeczytałem na forum, że przyczyną może być majsterkowanie przy gaźniku i stąd moje pytanie: czy da się ustawić gaźnik tak, aby silnik pobierał mniej paliwa? ;-|
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Mar 2013, 08:40   

Cewka lub aparat zapłonowy to urządzenie, z którego wychodzą przewody WN do świec, jeżdżąc autem powinieneś to wiedzieć. Gaźnik da się wyregulować ale daj to komuś, kto się zna.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
dipsy007 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 53
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Mar 2013, 17:21   

Cewka jest pod kolektorem dolotowym. Przykręcona na 4 ( chyba ) śruby torx ( nie pamiętam rozmiaru ). Do cewki dochodzą przewody zapłonowe, więc łatwo znaleźć.
 
 
Siesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Laser
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Mar 2013, 13:57   

ok, dzięki. Postaram się to sam naprawić jak tylko będę miał trochę wolnego czasu. <sternik>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.