Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
Autor Wiadomość
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:08   [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki

1. NICK: baikerboys
2. IMIĘ:Patryk
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: ?
5. ROCZNIK: mk3, 1992
6. SILNIK: 1,3
7. A więc, kupiłem fiestę za 900 zł i jest to w 100% zdrowa buda.


Witam. Na forum jestem nowy, troche pojęcia o mechanice mam ale mechanikiem się nie nazywam.






8. W fiescie jest juz wstawiona klatka, kubełkowe fotele, pasy 3 punktowe, sportowa kierownica, rozpórka z tyłu i oczywiście wszytko ze środka wywalone.

9.Teraz czas na silnik i zawieszenie. Kupiłem sportowy zawias od fiesty MK4 jednak okazało sie że nie pasuje i na chcwilę obecną nie mam żadnego i samochód stoi na klockach.
Jak myslicie, jakie zawieszenie tam wstawic(ja osobiscie wolę jakies twardsze).Myslałem jeszcze o płycie pod silnik i rozpórce dolnej... ???

I co dalej robic ? Czytałem o planowaniu głowicy, koła zamachowego, stożku, polerowniu kanałow ma to wgl jakis sens ? Dodam że wydech przelotowy juz mam i to dało troszkę mocy

zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pok...09a6f33c75.html

http://www.fotosik.pl/pok...f03b67c5a4.html

http://www.fotosik.pl/pok...293ad97aa1.html

http://www.fotosik.pl/pok...080bc0da87.html
Ostatnio zmieniony przez baikerboys 17 Mar 2013, 16:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:13   

ZŁY DZIAŁ Skasuj ten i napisz w Nasze Auta a nie Projekty....

A co do Twoich pytań. Zawias to jakiś bilstein o ile Cię stać nie wiadomo jakie fundusze masz. Co do silnika i tego Twojego przelotu i śmiesznego podniesienia mocy to daj spokój. mam przelot w identycznym silniku co Ty i żadnej różnicy niema... Co więcej powiem że teraz bardziej się to dre niż jedzie więc Ty masz tak samo. Chcesz więcej mocy ? Swap silnika masz do wyboru multum silników które możesz do tej budy wpakować ograniczają tylko pieniądze. W Hcs'a nie opłaca się inwestować bo jakbyś oddał głowice do planowania + polerowanie kanałów wymiana uszczelek wymiana szpilek i wszystkich innych rzeczy przy remoncie to w tej samej cenie zeswapujesz silnik o wiele mocniejszy.


Skopiowałem wypowiedź użytkownika Krzysiek, ponieważ miałem temat w złym dziale.




Co do tego wydechu, jak był seryjny to fiesta jechała jakby chciała a nie mogła, wycięłem srodkowy wydech i z tyłu przelot i wg mnie lepiej sie zbiera i drze.

SWAPA nie chce robic ponieważ Fiesta ma stratowac w klasie do pojemnosci 1,3 :)
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:30   

To rób swapa na 1,25 z mk4, więcej mocy a pojemność nie większa niż 1,3
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:39   

naklej naklejki :V:
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:54   

hmm. Przypuszczam że tam jest juz na wtrysku a tu jest gaźnik wiec troche roboty by było.. Nie da sie jakos podkrecic tego silnika ? tak chociaż na 2/3 rajdy w kjs.
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:05   

Hmm masz na gaźniku a są jeszcze 1.3 na monowtrysku ale nie wiem czy to coś polepszy ja bym zrobił tak jak koledzy gadają w miarę nowszy silnik im więcej wykrzesane z niego ps tym lepiej wsadzić go i pokombinować przy nim troszkę jeszcze.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:11   

czyli jaki byłby najlepszy silnik ? i zeby az tak duzo przerabiania nie było...
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:13   

cos zdjecia nie smigaja!! ciekaw jestem tej klatki!!
Zawieszenie szukaj, u nas no forum polecaja np delphi de carbon do tego np eibach czerwony i super zawias na KJS, a nie tylko asfald. Ty masz podstawowa wersje, to pewnie nawet stabilizatora, rozporki nie ma-od tego zaczac, spora roznica w prowadzeniu. Zadbac o tulejena wachaczach, naprawde nie duzy koszt a nowe tuleje usztywnia zawias.
Jaka kase chcesz w to inwestowac?? Silnik 1.3 nie jest zbyt rozwojowy...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:36   

a w jakich cenach ten zawias ? no wiesz, z kasa to różnie jak mam to infestuje jak nie mam to czekam wiec cięzko okreslic ile chce wydac.. z checia bym zostawił ten silnik żeby SWAPA nie robic to pewnie jakies problemy beda i wgl..

http://www.fotosik.pl/pok...09a6f33c75.html

http://www.fotosik.pl/pok...f03b67c5a4.html

http://www.fotosik.pl/pok...293ad97aa1.html

http://www.fotosik.pl/pok...080bc0da87.html

mam nadzieje ze te beda działać :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Mar 2013, 15:54   

baikerboys, - przerób pierwszy post zgodnie z poniższymi linkami

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=32152

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=63859
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 17 Mar 2013, 16:09   

Żółwik Tuptuś, co Cię powstrzymało od bardziej kąśliwego komentarza?
baikerboys napisał/a:
z checia bym zostawił ten silnik żeby SWAPA nie robic to pewnie jakies problemy beda i wgl..

Jak zaczniesz jeździć w kajtkach to też jakieś problemy mogą być i wgl...
Tu szturniesz, tam j**niesz, to urwiesz, a tamto spalisz...
Jak masz jako tako przygotowane auto to może pojeździj na tym co masz. Kilka startów też na pewno coś kosztuje. Obstawiam też, że po pierwszym KJSie wyjdzie co tak naprawdę trzeba poprawić w zawieszeniu. Inaczej wydasz kasę na podniesienie mocy, a fiesta się rozkraczy (czego nie życzę) po pierwszych "rajdowaniach".
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 16:49   

Myśle ze jest sens w tym co mówisz. Ale obecnie zawieszenia nie mam żadnego to zaraz sporta wstawie :)

jeszcze mam pytanie co do tego planowania głowicy. da to cos czy nie ? i lekki zamach.
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:41   

baikerboys, Pojedź na kajtka takim autem jak masz teraz. Z HCSem nie masz raczej szans na podium, ale zabawa może być niezła.
Nie wiem jak w Twoich okolicach, ale z takimi lampami (tył) nasz kochany AK Karkonoski nie przepuściłby okazji, żeby uwalić Cię na BK ;)
Jeśli masz już coś modzić to zainwestuj w dobre hamulce (przód/tył z XRki) a pieniądze, które miałeś wydać na "tunnink" wydaj na dobre opony, paliwo i trening, bo to nie są tanie rzeczy :)
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:45   

Bez zawieszenia to raczej sobie nie pojade :P te hamulce od XRki beda pasowac do mojej ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:48   

baikerboys, tak hamulce od xrki na przodzie, z tyłu moga byc te co sa tylko zrobione na tiptop, rozpórka, stabilizator, ta klatka trochę dziwna jest
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:54   

ta klatka to chyba ma wygladac,bo raczej cie zabije jak ochroni, samoroba straszna, tym bardziej nie przejdzie zadnego BK
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:36   

dlaczego sadzicie ze dziwna ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:38   

baikerboys, sciągnij sobie ze strony PZMotu jak powinna wyglądać klatka według załacznika j
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:53   

a dlaczego mowicie ze ta klatka na nie? Tył bardzo rozbudowany, ale wyglada dosc solidnie. Szczeze mowiac spodziewałem sie czegos innego.
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Mar 2013, 19:14   

trzeba by ją przeanalizować pod kątem zał. J miejsca mocowań, pałąk główny, materiał jaki itd
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Homologacja a przygotowanie rajdówki
Qzyn Sport w FKP 59 16 Wrz 2010, 03:52
malp
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.