[MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki |
Autor |
Wiadomość |
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:08 [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
|
|
|
1. NICK: baikerboys
2. IMIĘ:Patryk
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: ?
5. ROCZNIK: mk3, 1992
6. SILNIK: 1,3
7. A więc, kupiłem fiestę za 900 zł i jest to w 100% zdrowa buda.
Witam. Na forum jestem nowy, troche pojęcia o mechanice mam ale mechanikiem się nie nazywam.
8. W fiescie jest juz wstawiona klatka, kubełkowe fotele, pasy 3 punktowe, sportowa kierownica, rozpórka z tyłu i oczywiście wszytko ze środka wywalone.
9.Teraz czas na silnik i zawieszenie. Kupiłem sportowy zawias od fiesty MK4 jednak okazało sie że nie pasuje i na chcwilę obecną nie mam żadnego i samochód stoi na klockach.
Jak myslicie, jakie zawieszenie tam wstawic(ja osobiscie wolę jakies twardsze).Myslałem jeszcze o płycie pod silnik i rozpórce dolnej... ???
I co dalej robic ? Czytałem o planowaniu głowicy, koła zamachowego, stożku, polerowniu kanałow ma to wgl jakis sens ? Dodam że wydech przelotowy juz mam i to dało troszkę mocy
zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pok...09a6f33c75.html
http://www.fotosik.pl/pok...f03b67c5a4.html
http://www.fotosik.pl/pok...293ad97aa1.html
http://www.fotosik.pl/pok...080bc0da87.html |
Ostatnio zmieniony przez baikerboys 17 Mar 2013, 16:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:13
|
|
|
ZŁY DZIAŁ Skasuj ten i napisz w Nasze Auta a nie Projekty....
A co do Twoich pytań. Zawias to jakiś bilstein o ile Cię stać nie wiadomo jakie fundusze masz. Co do silnika i tego Twojego przelotu i śmiesznego podniesienia mocy to daj spokój. mam przelot w identycznym silniku co Ty i żadnej różnicy niema... Co więcej powiem że teraz bardziej się to dre niż jedzie więc Ty masz tak samo. Chcesz więcej mocy ? Swap silnika masz do wyboru multum silników które możesz do tej budy wpakować ograniczają tylko pieniądze. W Hcs'a nie opłaca się inwestować bo jakbyś oddał głowice do planowania + polerowanie kanałów wymiana uszczelek wymiana szpilek i wszystkich innych rzeczy przy remoncie to w tej samej cenie zeswapujesz silnik o wiele mocniejszy.
Skopiowałem wypowiedź użytkownika Krzysiek, ponieważ miałem temat w złym dziale.
Co do tego wydechu, jak był seryjny to fiesta jechała jakby chciała a nie mogła, wycięłem srodkowy wydech i z tyłu przelot i wg mnie lepiej sie zbiera i drze.
SWAPA nie chce robic ponieważ Fiesta ma stratowac w klasie do pojemnosci 1,3 |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:30
|
|
|
To rób swapa na 1,25 z mk4, więcej mocy a pojemność nie większa niż 1,3 |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:39
|
|
|
naklej naklejki |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 12:54
|
|
|
hmm. Przypuszczam że tam jest juz na wtrysku a tu jest gaźnik wiec troche roboty by było.. Nie da sie jakos podkrecic tego silnika ? tak chociaż na 2/3 rajdy w kjs. |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:05
|
|
|
Hmm masz na gaźniku a są jeszcze 1.3 na monowtrysku ale nie wiem czy to coś polepszy ja bym zrobił tak jak koledzy gadają w miarę nowszy silnik im więcej wykrzesane z niego ps tym lepiej wsadzić go i pokombinować przy nim troszkę jeszcze. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:11
|
|
|
czyli jaki byłby najlepszy silnik ? i zeby az tak duzo przerabiania nie było... |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 13:13
|
|
|
cos zdjecia nie smigaja!! ciekaw jestem tej klatki!!
Zawieszenie szukaj, u nas no forum polecaja np delphi de carbon do tego np eibach czerwony i super zawias na KJS, a nie tylko asfald. Ty masz podstawowa wersje, to pewnie nawet stabilizatora, rozporki nie ma-od tego zaczac, spora roznica w prowadzeniu. Zadbac o tulejena wachaczach, naprawde nie duzy koszt a nowe tuleje usztywnia zawias.
Jaka kase chcesz w to inwestowac?? Silnik 1.3 nie jest zbyt rozwojowy... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 16:09
|
|
|
Żółwik Tuptuś, co Cię powstrzymało od bardziej kąśliwego komentarza?
baikerboys napisał/a: | z checia bym zostawił ten silnik żeby SWAPA nie robic to pewnie jakies problemy beda i wgl.. |
Jak zaczniesz jeździć w kajtkach to też jakieś problemy mogą być i wgl...
Tu szturniesz, tam j**niesz, to urwiesz, a tamto spalisz...
Jak masz jako tako przygotowane auto to może pojeździj na tym co masz. Kilka startów też na pewno coś kosztuje. Obstawiam też, że po pierwszym KJSie wyjdzie co tak naprawdę trzeba poprawić w zawieszeniu. Inaczej wydasz kasę na podniesienie mocy, a fiesta się rozkraczy (czego nie życzę) po pierwszych "rajdowaniach". |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 16:49
|
|
|
Myśle ze jest sens w tym co mówisz. Ale obecnie zawieszenia nie mam żadnego to zaraz sporta wstawie
jeszcze mam pytanie co do tego planowania głowicy. da to cos czy nie ? i lekki zamach. |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:41
|
|
|
baikerboys, Pojedź na kajtka takim autem jak masz teraz. Z HCSem nie masz raczej szans na podium, ale zabawa może być niezła.
Nie wiem jak w Twoich okolicach, ale z takimi lampami (tył) nasz kochany AK Karkonoski nie przepuściłby okazji, żeby uwalić Cię na BK
Jeśli masz już coś modzić to zainwestuj w dobre hamulce (przód/tył z XRki) a pieniądze, które miałeś wydać na "tunnink" wydaj na dobre opony, paliwo i trening, bo to nie są tanie rzeczy |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:45
|
|
|
Bez zawieszenia to raczej sobie nie pojade te hamulce od XRki beda pasowac do mojej ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:48
|
|
|
baikerboys, tak hamulce od xrki na przodzie, z tyłu moga byc te co sa tylko zrobione na tiptop, rozpórka, stabilizator, ta klatka trochę dziwna jest |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 17:54
|
|
|
ta klatka to chyba ma wygladac,bo raczej cie zabije jak ochroni, samoroba straszna, tym bardziej nie przejdzie zadnego BK |
|
|
|
|
baikerboys
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 46 Skąd: chojnice
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:36
|
|
|
dlaczego sadzicie ze dziwna ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:38
|
|
|
baikerboys, sciągnij sobie ze strony PZMotu jak powinna wyglądać klatka według załacznika j |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 18:53
|
|
|
a dlaczego mowicie ze ta klatka na nie? Tył bardzo rozbudowany, ale wyglada dosc solidnie. Szczeze mowiac spodziewałem sie czegos innego. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Mar 2013, 19:14
|
|
|
trzeba by ją przeanalizować pod kątem zał. J miejsca mocowań, pałąk główny, materiał jaki itd |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|