Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
Autor Wiadomość
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Mar 2013, 19:19   

bo np rury nie sa giete, wzdłuż słupków, cos mi sie wydaje ze nawet nie ma postawek,
rury pewnie nei sa atestowane,

http://aukcjusz.pl/aukcja...95,7335116.html
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 17 Mar 2013, 19:49   

Starałem sie ja robic wg załacznika. jedynie co sie rożni to wzmocnienia drzwi ale uważam , że wszytsko jest dosc wytrzymałe. rury bezszfowe fi 50 i 42 bo tylko do takich miałem dostep. Rury były giete : pałak główny i 2 pałaki boczne.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Mar 2013, 08:16   

CO do klatki to na oko ciezko powiedziec. Na pewno na zadnym BK gdzie sedziowie beda sie znali okreslenie - rury sa takie bo tylko do takicyh mialem dostep nie przejdzie.
Rory na klatke sa scisle okreslone w zalaczniku J - odpowiednia srednica na palaki glowne i odpowiednia na palaki dodatkowe.
Oprocz tego rury maja byc bezszwowe, ciagnione na zimno, o odpowiedniej zawartosci wegla.
Na pierwszy rzut oka, gdzies tam sie sugerowales zalacznikiem J ale pomyliles chyba troche palaki dodatkowe bo widze ze wiele zastrzalow robiles z tej wiekszej srednicy...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Mar 2013, 08:43   

Ze zdjęci, które dałeś, jedyne co widzę, to że półpałąki przednie oraz poprzeczka nad przednią szybą za bardzo wchodzą w światło przedniej szyby. (obejżyj mój temat - też miałem ten problem i musiałem przerabiać klatkę)

Co do reszty- tak jak pisze Qzyn rury mają ściśle określoną charakterystykę.
W Twoim przypadku ratować się można tym, że podane są wartości minimalne (minimalna średnica, grubość ścianki itd) ale robienie konstrukcji z rur fi 50 powoduje, że auto będzie ważyło ze dwa razy tyle ile powinno. (Ja robiłem klatkę gdzie pałąk główny i półpałąki boczne były z rur 42 - pierwszy z calowaych wymiarów rur bezszfowych zimnociągnionych dostępnych na rynku o wystarczającej charakterystyce i klatka wyszła pancerna, u Ciebie to musi na żywo robić naprawdę duże wrażenie.

Zrób foty punktów mocowania klatki do budy i ogólnie więcej fot klatki w środku, a damy Ci znak, czy cała klatka jest do poprawy, czy, tak jak Ci pisałem tylko jej przednia część. (Pomoże Ci to uniknąć rozczarowań i bezsensownej roboty)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 19 Mar 2013, 22:34   

fotki jutro zrobie :) ale chyba klatka na kjs nie musi byc zgodna z załacznikiem J co ?
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 19 Mar 2013, 23:51   

baikerboys, Musi i często jest to konkretnie sprawdzane
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Mar 2013, 08:06   

baikerboys napisał/a:
fotki jutro zrobie ale chyba klatka na kjs nie musi byc zgodna z załacznikiem J co ?

A przeczytales chociaz regulamin ramowy KJS????
Kazda przerobka samochodu wzgledem serii musi byc wykonana zgodnie z zalacznikiem J...
CO w przypadku klatki akurat jest wg mnie bardzo sensowna sprawa.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 20 Mar 2013, 18:36   

http://www.fotosik.pl/pok...3ac6462d48.html
http://www.fotosik.pl/pok...4bc3345792.html
http://www.fotosik.pl/pok...c22086dd82.html
http://www.fotosik.pl/pok...c96316163e.html
http://www.fotosik.pl/pok...729b36dc76.html
http://www.fotosik.pl/pok...4e80e31d3a.html
http://www.fotosik.pl/pok...77890c6357.html
http://www.fotosik.pl/pok...76acfcf5a2.html
http://www.fotosik.pl/pok...765fff474d.html
http://www.fotosik.pl/pok...65eb0220f9.html
http://www.fotosik.pl/pok...d7f55f63ad.html
http://www.fotosik.pl/pok...60da171302.html
http://www.fotosik.pl/pok...eac01f190a.html


Rury fi50x2 oraz fi 42x 2,4.. Ja u nas na rajdach widziałem jak śmigali za niezałacznikową klatka i to nie raz.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Mar 2013, 19:50   

1. Nie ma stóp w miejscu mocowania końców rur do nadwozia (tylne zastrzały) .
2. W świetle przedniej szyby jest za duzo rur.

Ja więcej problemów nie widzę na ten moment, ale może dojść problem z jakością rur oraz owalizacją w łukach (przy tak dużej średnicy razczej tak będzie)

Tyle ode mnie.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 20 Mar 2013, 20:27   

przy zastrzałach są stopy.. hmm a przednia szyba to tylko te pałąki i poprzeczka. nie widziałem innego rozwiazania na te pałaki zeby nie wyrzucac deski.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 21 Mar 2013, 08:06   

Ogolnie nie wyglada zle ale to co Zolw napisal. Przy tylnych zastrzalach to nie sa stopy. I strasznie posmarkane spawy. Reszta wyglada o niebo lepiej.
Stopa mocowania klatki z nadwoziem musi miec odpowiedznia powierzchnie (bodajze min 120cm2) i byc przyspawana do klatki a w nadwoziu musi byc tez wzmocnienie o tej powierzchni grubosci min 3mm.
Pozatym tragicznie poprowadzone przednie palaki - za daleko od slupka A. Reszta wyglada nawet nawet :)
baikerboys napisał/a:
Rury fi50x2 oraz fi 42x 2,4.. Ja u nas na rajdach widziałem jak śmigali za niezałacznikową klatka i to nie raz.

To nie oznacza ze tez masz z taka jezdzic ;) Przepisy robia sie coraz surowsze i to co pizez oznacza jedynie ze organizatorzy nie przykladaja sie do BK. Kiedys pewnie zaczna...
Ale powodzenia w modach, kazda kolejna rajdowka na forum to dobry znak :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 21 Mar 2013, 18:56   

Ciesza mnie te w miare pozytywne opinie a nie tylko krytyka :)

a Te stopy przy tylnych zastrzałach są ale na zdjeiu tak słabo widac..

jak z modach sie cos ruszy to dam znac :)
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 22 Mar 2013, 17:37   

http://allegro.pl/amortyz...3109310757.html


wypowie sie ktos na ten temat ? dobre to by było czy szukac czegos innego ?
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Mar 2013, 18:03   

to sa zwykle amory :)
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 22 Mar 2013, 18:41   

Nie dosc ze zwykle amory, to nawet nie maja mocowania na stabilizator! :-P
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 22 Mar 2013, 19:56   

to sobie daruje :) kurde ciezko znalesc cos do mk3 ..
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 22 Mar 2013, 20:07   

baikerboys napisał/a:
to sobie daruje :) kurde ciezko znalesc cos do mk3

Wcale nie ciezko. Niestety za dobry zawias trzeba zaplacic ale znalezc zaden problem :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
baikerboys 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 46
Skąd: chojnice
Wysłany: 22 Mar 2013, 23:00   

jakby nie brał pod uwage wgl ceny to na forum znalazłem 2 zawiasy i na tablicy same amorki na przód. Albo poprostu nie ma albo ja źle szukam.
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 22 Mar 2013, 23:47   

tutaj np zawieszenie supersport http://allegro.pl/zawiesz...3072491352.html
Tylko mowisz ze do fiesty potrzebujesz, i chyba bylo o 30 zł drozsze z tego co sie orientowałem! Musisz dokladnie okreslic przedział cenowy. Czasami gwinta mozna spotkac za 600zł ale to trzeba czekac i szukac!
ebay gwint za 140E, dogadac sie przelew zrobic i prosze bardzo. Tylko gwint do mk3.5, nie mk3! http://www.ebay.de/itm/25...&orig_cvip=true
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Mar 2013, 08:16   

Fifa, zaden gwint nie nadaje sie na rajdy, jesli nie mowimy o cenach 4000+
Deplhi de carbon, supersport, Koni, BIlstein B6 - to tak cenowo od dolu do gry w rozsadnyhc cenach :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Homologacja a przygotowanie rajdówki
Qzyn Sport w FKP 59 16 Wrz 2010, 04:52
malp
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.