Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 15:02
[MK3] Wymiana silnika = problem
Autor Wiadomość
Bartolomeo 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Mar 2013, 21:24   [MK3] Wymiana silnika = problem

Jestem tu nowy choć dosyć często odwiedzałem to forum.
Mój problem dotyczy wymiany silnika w fordzie fiesta 1.1. Stary silnik jest na wykończeniu a udało mi się nabyć używany za przystępną cenę, również 1.1 choć wydaje mi się że wersje 55 konną a nie jak poprzednio miałem 50 konną. Problem mój nie tkwi w samej wymianie silnika tylko w pompce paliwa. Wiele postów przeczytałem i tu nasuwa mi się pierwsze pytanie.
Czy w fodach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ?
Bo ten "nowy silnik" wydaje mi się na 99 % że ma mechaniczną pompę paliwa a ja w starym silniku takowej nie miałem, także tu się rodzi drugie pytanie.
Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieje, że napisałem to dosyć zrozumiale.
Pozdrawiam
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 13 Mar 2013, 22:43   Wymiana silnika = problem

Bartolomeo napisał/a:
Czy w fordach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ?
Tak w wersji 55 konnej jest mechaniczna a w 50 elektryczna (w zbiorniku paliwa)

Bartolomeo napisał/a:
Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki.
jak najbardziej myślę że tak może być choć niech ktoś dla pewności się wypowie co ma wersje 55 konną :-P
_________________

 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 13 Mar 2013, 22:50   

Po prostu kolega Bartolomeo, kupił silnik na gaźniku, skoro ma mechaniczną pompkę...
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Bartolomeo 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:00   

Czyli na jedno pytanie znam już odpowiedź, za co serdecznie dziękuje.
A skoro mechaniczna pompka jest w silniku z gaźnikiem to w takim razie co jest w silniku 50 konnym ? Bo szczerze wydaje mi się że też gaźnik tam był a mimo tego pompka nie była mechaniczna. A może po prostu źle zinterpretowałem odpowiedź ;/
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:07   

Drugi typ to wtrysk-monowtrysk! :-) ogolnie jeszcze mozesz miec problem z elektryka, bo silnik nie bedzie p&p. Z tego co wychodzi Ty tez miałes wtrysk, to ja bym na Twoim miejscu szukał 1.3 juz lepsza dynamika niz 1.1, i bedzie bez problemu podłaczyc! :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:11   

a nie było przypadkiem gaźnika na elektrycznej pompie? :myśli:

Chociaż faktycznie, monowtrysk jest bardziej prawdopodobną opcją
 
 
Bartolomeo 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Mar 2013, 23:31   

No szczerze mi się wydaję, choć nie znam się za dobrze że jednak w tym starym silniku był gaźnik. Bo z tego co widziałem jak jest ten wtrysk to w silniku są jeszcze ( tak na chłopski rozum ) takie cienkie rureczki biegnące tu i ówdzie. W moim silniku starym tego nie ma. Po za tym ten silnik już kupiłem bo miałem okazję się nim przejechać, wypróbować itp itd. Zresztą jak silnik mam już w garażu to wizualnych różnic nie ma żadnych ( oprócz tej pompy paliwa ). Co prawda jest jeszcze jedna różnica po tym jak zdejmie się tą obudowę filtra z góry to tam to inaczej wygląda.

23:36
Aaaaaa rzeczywiście popatrzałem jak napisałem post i rzeczywiście tam w starym silniku był ten monowtrysk, tak przynajmniej ze zdjęć wywnioskowałem.
Czyli widocznie będę miał problemy z elektroniką. A może ktoś to już tak przemieniał i coś może mi doradzić ? No i oczywiście pozostaje jeszcze pozostaje to pytanie na temat pompy paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Mar 2013, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tevenet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Mar 2013, 06:44   

Zaślepisz miejsce po mechanicznej pompce, zakładasz swój kolektor z monowtryskiem i wszystko pasuje. Gdzie Wy tutaj widzicie jakieś problemy z elektryką? Nawet 1,4 by do tego zmontował po małych przeróbkach.
_________________
Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4
 
 
Bartolomeo 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14 Mar 2013, 13:39   

No i tak chyba zrobię.
A takie pytanie czy jak założę swój stary kolektor to rozumiem że pozostanę przy wersji wówczas 50 konnej ? Wiecie te 5 koni w Fiestolince to potęga :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.