Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 15:20
[MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach
Autor Wiadomość
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:01   [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach

Jak demontujecie beben zazwyczaj? Odkrecacie od przodu nakretke na łozysku i rozbieracie całość, czy moze odkrecacie te 4 sruby od tylu, nie sciagając bebna z piasty?

Ja to jak robilem, to odkreciłem łożysko i sciągnąlem przez przód. Ale ostatnio wyczytałem ze mozna odkrecic własnie całosc od tylu i tak sie zastanawiam ktora metoda szybsza i zarazem lepsza. Bebna i łozyska nie planuje wymieniac jakby ktos chciał zapytac, bo to wiadomo ze rozbieram od przodu :P

plusem odkrecania od tylu jest nie ruszanie łożyska, ale minusem wiem ze te sruby lubia sie urwać... I taki dylemat mam ktore zło lepiej wybrac? :P :bezradny:
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Mar 2013, 20:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:09   

FiFa, jeśli chcesz wymienić szczęki, to bęben musisz ściągnąć od przodu, od tyłu szczęk nie wymienisz, poza tym od przodu masz 1 nakrętkę a od tyłu 4... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:26   

Parzych, ale czy od przodu czy od tylu beben sciagne i moge szczeki wymienic. Tylko roznica polega na tym ze od przodu odkrecam łozysko i scigam z piasty, a od tylu odkrecam odrazu piaste z łozyskiem i bebnem(zaleta tej metody jest ze nie musze wyciagac łozyska). W "sam naprawiam" polecaja własnie rozebrac od tylu, ja zawsze robilem to od przodu :-P (tylko nie kojarzyc z niczym innym :P )
Przez to pytam innych co moze robili taka metoda i taka, ktora uwazaja za lepsza ;)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 11 Mar 2013, 10:40   

ja robiłem ostatnio metodą "od tyłu" jedyny problem ze wszystko potem wisi na przewodzie hamulcowym i moze strzelic z starosci jak u mnie...

Zeby szybko to skręcic warto sobie obciac główki w dwóch srubach (bodajrze m10) wkręcic to delikatnie w bęben z obudową i wtedy przylozyć do mocowań w belce, przykręcic dwie z orginalnych srub w pozostałe miejsca, wykręcic te obcięte i wkręcic reszte orginalnych.

Troche zawiłe ale próbujać trafic srubą orginalna odrazu przez belke, osłone i w bęben jest troche zabawy samemu zeby spasowac a sposobem wyzej opisanym zajmuje skręcenie pare min
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Mar 2013, 11:04   

Ja wole łożysko odkręcić,
jak masz wytarte bębny i duży rant to nie ma jak ramienia zrobić żeby wsadzić łychę i ciągnąć :P
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 11 Mar 2013, 13:42   

taki troche offtop... łozysko z tylu jest wprasowywane czy tylko wkladane i przykrecane?
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Mar 2013, 14:05   

wkładane i przykręcane
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 11 Mar 2013, 14:06   

ale zewnętrzne szalki trzeba wpasować w bęben :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 12 Mar 2013, 17:27   

Powie mi ktos czym sie roznia hamulce w futurze, od tych z escorta (203mm) Chce kupic cały zestaw na tył (szczeki, regulator, sprezyny, cylinderki). I niestety nie moge tego dostac, do escorta sa wydaja sie takie same. Ale jak szukaja do mnie po VINie to twierdza ze sie roznia i nie ma takich w sprzedazy?Niech mnie ktos olsni z tymi szczekami, gdzie sa roznice!? Nie miałem ich na stole aby porownac, a niechce wydac kasy na złe. W dwoch hurtowniach (m.in. hart gdzie maja duzy wybor) u mnie jak pytałem to tez mnie odesłali z kwitkiem.
Moze to jest to samo co w escorcie, tylko moze po VINie nie moga zczytac zamiennikow?
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 12 Mar 2013, 20:20   

w escorcie inna jest tarcza kotwiczna tj inaczej wygląda otwór na cylinderek ja wsadziłem hebelki na tył z escorta 180 ale na tłoczku 22,5mm :P (musiałem przełożyć całość wraz z tarczami kotwicznymi, szczęki bębny łożyska trzpień to samo
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Mar 2013, 21:01   

Najlepiej od przodu wymieniać od eskorta szczeki nie pasują. W krakowie bez problemu kopiłem szczeki sprężynki i resztę.

http://www.fotosik.pl/pok...59de879f629.htm


 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 12 Mar 2013, 23:35   

a moglby ktos podac numery pomocnicze tych czesci, moze jakos łatwiej znajde potrzebne czesci.
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 13 Mar 2013, 10:01   

Fifa jak masz to samo co na zdjeciu Andrzeja to szczęki/cylinderki/spręzynki dostaniesz np w focie / inter carsie... Jedyny problem jest taki ze jeden element samoregulatora (ten mniejszy) prawie zawsze jest w zestawie z szczękami a drugi znalazlem jedynie w orginale (okolo 350zl) u mnie wystarczyło wymienić ten mniejszy co był w zestawie i hula :)
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 13 Mar 2013, 17:24   

360Andrzej, a jakie Ty masz hamulce, 203mm? bo u mnie szczeki bardzo podobnie wygladaja, lecz sie roznia-mocowania sprezyn, grubosc blach no i wydaje mi sie ze mam inny cylinderek. ALe juz mniejsza o to bo chyba juz znalazłem zestaw pasujacy do mnie na allegro! :)

Co do bebna ja sciagnałem go od przodu, bo sruby z tylu byly bardzo zapieczone. Tarcze kotwiczna-piaste i tak musiałem pozniej odkrecic (przy pomocy palnika), aby zdemontowac cylinderki. I teraz zadbam o to aby te sruby sie nie zapiekly i nastepny raz rozbieram od tylu-zdecydownia mniej kombinowania i nie ma wtedy problemu z łozyskiem. A co do wiszenia na przewodzie jak pisał Markz, nie powinno tak byc, bo tarcza kotwiczna dodatkowo byla zanitowana-odkreciłem piaste a tarcza kotwiczna i tak pozostała :)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 13 Mar 2013, 17:42   

czyli u mnie którys z poprzednich wlascicieli "zepsuł" nity :P
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Mar 2013, 11:38   

Raz tylko popełniłem błąd i odkręcałem te 4 śruby z tyłu.. Jedna mi się urwała i miałem roboty co nie miara żeby ją wydostać. Lepiej odkręcić centralną nakrętkę, zawsze warto przy okazji smaru dołożyć do łożyska :yes:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Mar 2013, 09:13   

Marcinowaty, Smaru się nie dokłada-smar się wymienia(nie wiesz nigdy jak jest już zużyty) ;-(
Myjesz łożysko i NOWY SMAR aplikujesz old
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16 Mar 2013, 16:47   

To właśnie miałem na myśli :ok:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 16 Mar 2013, 18:32   

teoretycznie łozysko po rozebraniu, powinno sie wymienic bezwglednie na nowe!!! Ale wiadomo jak to jest w polskich realiach.

Co do szczek tak na przyszłosc jakby ktos szukal, to szczeki 203x39 pasuja te z wersji z ABSm-tutaj nie ma problemu, problem jest z cylinderkiem dla wersji bez ABS, bo tłoczysko powinno byc 19mm, a nie 22 jak w ABS. Ogolnie w katalogach nie ma wiadomosci co do cylinderkow do 203 bez ABSu - katalogi tylko podaja 180, albo 203 z ABS. Zazwyczaj kodami dochodza do cylinderkow z 180 (tłoczysko 19mm), ale one sa za krótkie i trzeba tutaj uwazac. Bo ktos w mojej fiescie wczesniej włozył własnie takiego i po pewnym czasie cylinderek wyskoczył przez co plyn uciekał. Przypadkiem trafiłem na minimalnie dłuższe, ktore byly własnie do tego modelu. Ale sam nie wiem z czego to bylo, jak cos moge podac nr cylinderka. W IC czestochowa dorwałem dwa ostatnie takie cylinderki.
Tutaj roznica w cylinderkach na co zwrocic uwage:


I moje hamulce przed:


po:
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 16 Mar 2013, 19:19   

no też przezyłem mały szok, kupiłem nowe cylinderki, rozbieram hamulce a tu moje stare cylinderki (poprzedni wlasciciel widocznie zalozyl) o jakies 0,5cm krotsze niz te co kupilem

Fifa w jakim ty to katalogu sprawdzales? mi bez problemu koles w sklepie zamowil i mial w katalogu jakies hurtowni 19mm pod szczęki 203 bez abs. Były dostępne z dwóch firm TRW i METELLI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.