Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 16:20
[MK3] sworzeń nie chce wejść na swoje miejsce
Autor Wiadomość
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Mar 2013, 00:46   [MK3] sworzeń nie chce wejść na swoje miejsce

Witam zamówiłem do mojej fiesty nowe wahacze na allegro, dziś zabrałem się za wymianę, no i szło w miarę dobrze do póki nie zacząłem montować nowego wahacza. sworzeń od nowego wahacza nie chce wejść do tego otworu, znaczy wchodzi trochę no ale tak na oko jeszcze z 5, 6 mm mu brakuje. Macie może jakiś pomysły jak by to było można dopchać ??
Profil Facebook
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Mar 2013, 03:36   

Stukanie gumowym młotkiem nie pomaga :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
dipsy007 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 53
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Mar 2013, 05:36   

Sprawdź średnicę sworznia. Są dwa rodzaje. Miałem to samo, zamówiłem w/g rocznika i zonk- w Fieście miałem inny rozmiar.
 
 
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Mar 2013, 07:18   

Niestety gumowy młotek też nie pomaga :| już mi brakuje pomysłów. Może faktycznie inny rozmiar.

A to jeśli jest inny rozmiar, nic się już nie zrobi?? trzeba zamawiać nowe sworznie ??
Profil Facebook
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Mar 2013, 09:23   

Porównaj sworznie w nowym i starym wahaczu. Różnice widać gołym okiem. Te większe 17mm są "proste" a te mniejsze 16,5mm to lekki stożek. Dlatego kawałek wchodzą, a potem zonk.
Mógł ktoś kiedyś zmieniać zawieszenie, a poza tym pamiętaj, że to ford jest - zależy co było pod ręką i kto był akurat na zmianie :hahaha:
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 10 Mar 2013, 09:42   

Hysek napisał/a:
trzeba zamawiać nowe sworznie ??
no taniej ci wyjdzie niż nowe wahacze.. tych nie oddasz - mają ślady montażu. :sad:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 10 Mar 2013, 10:22   

Hysek pociesze cie, miałem to samo, kup nowe sworznie wedlug rozmiaru starych a nie rocznika i po problemie
 
 
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Mar 2013, 10:34   

Heh no dzięki wszystkim za pomoc, a jeszcze jedno idzie samemu te sworznie wymienic czy lepiej podjechać gdzieś z nimi ??
Profil Facebook
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Mar 2013, 14:16   

Sworznie najczęściej są nitowane .Rozwiercić lub zeszlifować a nowe przykręcić na oryginalne śruby do sworzni,koszt kilka złotych.
 
 
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10 Mar 2013, 16:17   

a jest może możliwość, np. wsadzenia w tą szparkę jakiś śrubokręt i lekko rozciągnąć tak jak to mi podpowiedział kamilocha1 czy jest to zbyt niebezpieczne później w stabilności auta żeby takie coś robić ??
Profil Facebook
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 10 Mar 2013, 18:39   

oczywiście jeśli wymiana sworznia ani wahacza nie wchodzi w grę :)
_________________
cyyyklon

 
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 10 Mar 2013, 19:01   

ja moje sworznie delikatnie potraktowałem młotkiem i bez problemu poszło, nie musiałem nic rozginac
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Mar 2013, 19:06   

Hysek, jeżeli ten patent nie zadziała, to lądujesz na drzewie/latarni. Lepiej (bezpieczniej) zaopatrzyć się w inny sworzeń :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Mar 2013, 20:09   

Najbezpieczniej to iść na zakupy ze starym sworzniem i pomierzyć w sklepie.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 11 Mar 2013, 09:39   

Hysek, Czego nie wykombinujesz to i tak w końcu sworzeń rozbije Ci otwór w zwrotnicy. Wbijanie na siłę nie ma sensu, wszelakie próby powiększania otworu też. Uwierz mi, że z jajkiem zamiast otworu nie jeździ się przyjemnie.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Mar 2013, 09:53   

No okay w końcu 50 zl to nie dużo na nowe sworznie a jednak bezpieczenstwo najważniejsze
Profil Facebook
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 11 Mar 2013, 10:43   

a ja zle zrozumialem, myslalem ze kolega chce srubokret wciskac w wachacz zeby wyjac caly sworzen a nie rozginac zwrotnice.... mi wlasnie chodzilo o wybijanie sworznia z wachacza :)
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Mar 2013, 21:35   

Witam. W sobotę wymieniałem sworznie w wahaczach oraz gałeczki. W Krakowie u Stachury za 4 sworznie oraz 2 gałeczki zapłaciłem 54 zł. Od razu mowie, że za wymianę sworzni nie ma co się brać bez praski:)

Jak masz cały wahacz z gałeczka, to zrób tak. Wsadź wahacz w kołyskę mocującą lub zwrotnice, jak kto woli tyle ile da radę, potem wsadź gałkę i lekko skręć.Teraz pod gałkę podłóż podnośnik i lekko podnieś całą kolumnę do góry, aż wahacz wskoczy . Wkładamy śrubki i skręcamy:)
Zalecam kupić nowe śruby oraz nakrętki z teflonem żeby się nie odkręciły ja płaciłem 14 zł za komplet.


szynszyl napisał/a:
trochę poprawiłem tekst
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 12 Mar 2013, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 12 Mar 2013, 22:54   

chyba ci sie kolego pomyliło sworzen z tulejami wachacza, do wymiany sworznia prasa jest zupelnie nie potrzebna a tuleji bez niej lepiej nie macac :)
 
 
Hysek 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Mar 2013, 00:17   

noo nowe sworznie już zamówione mam nadzieje ze przypasują bez problemu.

bo z tego co się dowiedziałem z tego tematu to tylko 2 rodzaje były 16,5mm i 17mm ??

teraz zamówiłem te 16,5mm skoro te nie chciały wejść..
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: Baza noclegowa - rezerwacja miejsce
JAK DOJECHAĆ NA ZLOT.... STRONA 1
trzeci IX Wiosenny Zlot / 01-03.05.2013 / Tor Kielce 123 29 Kwi 2013, 22:46
Obywatelka Higienistka
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.