Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 16:40
[MK6] Nie odpala - a właściwie, odpala i nagle gaśnie.
Autor Wiadomość
piotrgro 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Leszno
Wysłany: 1 Mar 2013, 22:00   [MK6] Nie odpala - a właściwie, odpala i nagle gaśnie.

Witam.
Pierwsza usterka w mojej fieście. Model MK6 z 2002 roku TDCi 1.4.
Auto prywatne do użytku służbowego. Jak dotąd niezawodne. Auto mam od 3 lat, 50 tyś ze mną, 180 tyś od wyjazdu z fabryki.
Od kilku dni zdarza się, że nie mogę odpalić auta. W ciągu 3 lat zdarzyło mi się to 2 razy. Problem nasila się - w tym tygodniu już 3 razy.
Objawy – kręci silnik, ale odpalić nie chce. Niby zaskoczy od razu, ale po sekundzie gaśnie i już nie chce odpalić.
Mój wniosek – brak paliwa w silniku.
Wystarczyło podpompować ręczną pompką i odpalał bez problemów. Do dziś ;-|
Dziś rano OK, ale po pracy po 16 – już nie. Pompowałem ręczną pompką chyba z 10 razy i nic. Paliwo słychać jak się przelewa a odpalić nie chce. Akumulator w końcu padł i autko stoi teraz samo, w nocy, w parku :sad: . Liczę, że jutro odpali, jak nie to hol.
Zastanawiam się czy wymiana filtra paliwa może pomóc (wymieniony 3 lata temu – 50 tyś km), ale gdyby filtr był zapchany to pewnie podczas jazdy też byłyby problemy. A silnik chodzi normalnie. Nie krztusi się, jest moc.
Problem występuje głównie przy zimnym silniku, choć raz na ciepłym też zastrajkował.
Szukałem na forum, ale takiego przypadku nie znalazłem.
Proszę o poradę. Może macie takie doświadczenia lub jakieś pomysły.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Mar 2013, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Mar 2013, 15:17   

filtr zmienić obowiązkowo- chociaż raz w roku i nie na jakiś zamiennik filtronowy za jakieś kosmiczne kwoty a oryginalny motorcrafta. Poza tym wodę z filtra należy spuścić od czasu do czasu tak profilaktycznie.
Auto nie zostawia plam pod sobą? Zobacz bo może jakiś plastikowy przewód paliwowy pękał pękał aż się dopękał.
 
 
piotrgro 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Leszno
Wysłany: 3 Mar 2013, 12:19   

Auto odpaliło z pomocą szwagra. Ja uruchamiałem auto on pompował ręczną pompką. Za pierwszym razem zaskoczył. Na ciepłym silniku wszystko dobrze.
Filtr paliwa już kupiłem, w czwartek mam już mechanika umówionego. Filtr sam bym wymienił, ale niech go sprawdzi, czy ogólnie reszta OK.
Po wymianie filtra napiszę jeszcze, czy pomogło.
Misiak, dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Mar 2013, 20:10   

tak mi się przypomniało- w zeszłym roku jesienią późną miałem taki problemik- niby słabiej odpala. Aż w końcu stop i ani kaszlnie silnik. Ja pod maskę a tu pękł przewód plastikowy. Miałem akurat pod ręką oplowski przewód paliwowy fi 8 wzmacniany, 20 minut roboty i było po problemie. Niech sprawdzi również wszystkie przewody plastikowe w okolicach pompki ręcznej.
 
 
kejt_btv 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36
Dołączyła: 01 Paź 2011
Posty: 50
Skąd: Bytów
Wysłany: 5 Mar 2013, 10:47   

3 tygodnie temu miałam podobną usterkę, identyczne objawy jak opisujesz w pierwszym poście. Dodatkowo było czuć zapach paliwa pod maską i w kabinie jak włączane było ogrzewanie. Pierwsze co zauważyłam to w przewodzie paliwowym tym zaraz pod pompką zaraz po zgaszeniu silnia pojawiały się bąbelki powietrza. Sama sprawdzałam czy wszystkie przewody są całe, ale to nie był problem. Auto poszło do mechanika i ten ustalił, że poszła uszczelka pod wtryskiwaczem (z tego co zrozumiałam jego tłumaczenie). Na odpalonym silniku ciśnienie wywalało ropę, na zgaszonym zaciągało powietrze.
_________________
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Mar 2013, 19:58   

pod wtryskiem to jest podkładka. Jest tylko jedna taka mała niezgodność- co ma podkładka pod wtryskiwaczem do szczelności układu zasilania? W cylindrze następuje spalanie już. Poza tym nie lejesz wężem ogrodowym paliwa do cylindra tylko wtryskiwacz wtryskuje mgiełkę więc paliwo nie będzie tryskać. Poza tym przy nieszczelnościach przy spalaniu są takie rzeczy jak odgłosy dziwne. Przy wtryskiwaczach to mogą lać albo przewody zasilające, albo wycieki z powrotu. Mam 192 tyś. przelotu, a podkładki profilaktycznie chciałem zmienić w czerwcu- były jak nowiuśkie więc żeby podkładki wydmuchać to trzeba konkretnego przebiegu.
 
 
kejt_btv 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36
Dołączyła: 01 Paź 2011
Posty: 50
Skąd: Bytów
Wysłany: 7 Mar 2013, 21:19   

opisuje problem jaki były u mnie a objawy są identyczne. Czy to jest podkładka czy to uszczelka, zwał jak zwał. Przebieg to 136 tyś. po wymianie podkładek, uszczelek objawy zniknęły. Więc najwyraźniej coś tam spowodowało nieszczelność układu.
_________________
 
 
piotrgro 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Leszno
Wysłany: 13 Mar 2013, 22:49   

Witam. Auto dziś wróciło od elektromechanika.
Mieliście rację. Jak się okazało przewody paliwowe były nieszczelne. Wymienił wężyki w okolicach pompki ręcznej i samą pompkę - bo też była nieszczelna. Paliwo powoli schodziło i układ paliwowy się zapowietrzał. Jutro ruszam w autem w teren to go przetestuje. Dzięki za pomoc :) Wasze rady okazały się trafne <oki> Pozdrawiam.
 
 
threadgill 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: 3 Kwi 2013, 09:44   

misiak napisał/a:
Poza tym wodę z filtra należy spuścić od czasu do czasu tak profilaktycznie.


tam jest jakiś zawór pod filtrem? coś na śrube? w skrócie chodzi mi o to jak to zrobić i ile ma zlecieć? mółgbyś krok po kroku to opisać?
 
 
piotrgro 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Leszno
Wysłany: 8 Gru 2013, 19:58   

Witam ponownie.
Jestem zmuszony odświeżyć temat.
Słuchajcie... Powrócił problem z odpalaniem.
Tym razem nie odpalę auta po nocy, jak nie do pompuję paliwa ręczną pomką. Widać w przezroczystym przewodzie paliwowym w pobliżu ręcznej pompki bąbelki powietrza i czuć, że gruszka jest pusta. Kilka ruchów pomką i pali za pierwszym razem. Później cały dzień odpala bez problemu - nawet po 8 godzinach stania na parkingu. Kłopot z odpaleniem mam tylko rano. Auto stoi w garażu. Długie kręcenie silnikiem nie pomaga - tylko pompowanie ręczną pompką. W czasie jazdy OK. Filtr paliwa i przewody były wymieniane przed rokiem. Pod autem nie ma żadnych wycieków, nie czuć paliwa.
Byłem z tym na konsultacji u mechanika. Powiedział, że to zawór zwrotny przepuszcza paliwo do baku. Problem z tym, że zaworu w silniku nie znalazł. Ja szukałem w internecie i też bez rezultatów.
Czy moja fiesta ma w ogóle zawór zwrotny paliwa? Czy mieliście może podobne problemy? Da się z tym jeździć ale codzienne grzebanie w silniku trochę mnie wkurza... Proszę o pomoc.
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 8 Gru 2013, 20:25   

to zainstaluj sobie zaworek zwrotni odpowiedniej średnicy ale tuż przed tym sprawdz czy nie ucieka Ci paliwo w tym miejscu może łapać powietrze tym samym zapowietrzając układ paliwowy.
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
piotrgro 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Leszno
Wysłany: 8 Gru 2013, 23:10   

Dzięki za radę. Jednak wolałbym znaleźć przyczynę problemu i ją usunąć niż przerabiać producenta ;) Nadal nie wiem, czy moja fiesta lub inne MK6, dysponują paliwowym zaworem zwrotnym? :myśli: :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.