Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: rs1800, zetec

[MK3] RS1800 Zetec - problem z wiązką silnika
Autor Wiadomość
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:10   [MK3] RS1800 Zetec - problem z wiązką silnika

Szybkie pytanko mam:
Otóż podłączyliśmy dzisiaj z bobson-em moją Fieste pod komputer.
(jak da rade wrzuci wyniki :)
Wszytko jest oki poza:
-średnio działającą lambdą tzn działa wskazuje ok ale strasznie wolno...
- drugim tematem była przepływka a w zasadzie jej brak, tzn fizycznie jest podłączona ale przy włączonym zapłonie brak napięcia, natomiast po odpaleniu pojawiało sie napięcie rzędu 0,2v, zdecydowanie za mało.
Jako że przy swapie budowałem kawałki wiązki od nowa mogłem się chybnąć.
Poniżej schemat teoretycznie od zeteca pytanie czy piny oznaczone na rysunku nr 31, 86, 9, 50 właśnie przepływka??
Jeżeli tak wystarczy że sprawdzę przejścia między wtyczką a kompem (analogicznie te piny odpowiadają pinami w kompie?)
dodam że nie mam problemu z spalaniem szarpaniem etc...
Dał by rade sprawdzić ktoś jakie napięcia/masy powinny być prawidłowe na wtyczce i na którym pinie one wystepują :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lut 2013, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:43   

na tym kompie nie mam programów :/

ale powiem Ci że u brata mieliśmy taki przypadek :) okazało sie że były zamienione kable w wiązce (na odwrót te do przepływki) tylko nie pamiętam dokładnie które piny ale napewno tylko 2 kable

na dodatek dodam że wiązka była z futury a komp z 2.0
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:45   

wiązke mam od was i to jest wiązka z rs1800, komp ALSO z zewnętrznym edisem:)
kabel od przepływki był ucięty wiem dorobiłem wzorując sie kolorami i wiązką z escorta...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lut 2013, 22:01   

ja miałem taki sam myk, walnąłem się i kable przy przepływce te dwa brązowo czerwone zamienione były między sobą

według książki haynes na schemacie dohc 16v
BN/R ->9 pin kompa
BN/R -> 50 pin
Bn -> masa, punkt zbiorczy, 40pin kompa
Bk -> 12v, punkt zbiorczy, 37,57

Ja tak miałem podłączone
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Lut 2013, 22:51   

Chyba mam odpowiedź :)
Cytat:

Pin 1 w przepływce - pin 50 w ECU
Pin 2 w przepływce - pin 9 w ECU
I to są przewody sygnałowe między którymi powinno się zmieniać napięcie podczas zmiany ilości zasysanego powietrza.

Pin 3 w przepływce - pin 31 w ECU(to jest taka ogólna masa dla czujników itd.)
Pin 4 w przepływce- wolny
Pin 5 w przepływce - pin 37/57 w ECU (to wspólny +)

czyli przy prawidłowej pracy i podłączeniu przepływki napięcie powinno oscylować między pinem 1 i 2 na wolnych 0,8 - 0,9V, a maksymalnie powinno mieć 5V o ile dobrze pamiętam.

luk-90, dzięki za info <8>
bidżej, Krzychu szykujcie hale na weekend :hahaha:

Więc tak mam filmik:
http://www.youtube.com/wa...d&v=De-78LHaB08
Problem z MAFem i prawdopodobnie coś z EDISem / czujnikiem wałka rozrząd
jak sprawdzić czujnik położenia wałka i Edis można wsadzić z cvh efi? czy mysi być tylko z zeteca?
Wiązkę postaram się przelecieć w weekend
Może mi ktoś powiedzieć które piny w komputerze odpowiadają na czujnik położenia wałka
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 25 Lut 2013, 22:36   

jakieś podpowiedzi gdzie i co szukać??
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:07   

nie grzebałem w wiązkach zetecowych ale na początku sprawdziłbym całą wiązke wg schematu , skoro ją naprawiałeś sprawdziłbym nawet piny do podłączenia ecu włącznie jeżeli kabelki się zgadzają i jest ciągłość przewodów (sprawdzić miernikiem) to wiązka powinna być na moje oko ok i trzeba problemu szukać gdzie indziej, w czujnikach czy edisie.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:19   

edisy raczej są takie same, bo mam od zeteca i od cvh, nawet od hcsa jeszcze leży
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:20   

W weekend zjadę do Zakopca to wytargam wiązkę i zobaczymy co się będzie działo.
Ma ktoś dokładną rozpiskę który pin za którą czujkę odpowiada?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:25   

luki, poszukaj tu http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:42   

sprawdzaj z wiązką oryginalną a nie jakąś narysowaną przez jakiegoś szpeca, pin w pin z oryginałem
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Lut 2013, 00:01   

W angielskim Haynesie o mk3 jest rozpiska pinów z ECU.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Lut 2013, 00:21   

blood_brother2 napisał/a:
W angielskim Haynesie o mk3 jest rozpiska pinów z ECU.

To je chyba to:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26 Lut 2013, 02:44   

luki, przypomnij sie na gada jutro jak bede. Jesli mi to jeszcze dziala to mam autodate wedlug ktorej ja lecialem swoja wiazke
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Lut 2013, 17:18   

http://chomikuj.pl/Cichy_1986
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Lut 2013, 17:19   

tu masz rozpiske pinów do rs1800

a komp ALSO to w czym szedł i jakie roczniki?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26 Lut 2013, 18:08   

zeby odpalic autodate potrzebuje serial do vmware workstation 7.1. Niestety te co ma oraz te co wpisalem z neta nie chodza :/
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Lut 2013, 18:21   

na tym moim chomiku dorzuciłem jeszcze jeden plik z schematami z innego programu opisałem że do rs
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.