[MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie? |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 14:52 [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?
|
|
|
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem dla swojej dziewczyny fieścinki z linka poniżej:
fiesta 1,4
Jeździła do tej pory tylko okazyjnie, więc to będzie pierwsze auto na stałe i przeznaczone na dojazdy do pracy. Sam zaczynałem od MK3 i uważam, że wyszło mi to na dobre, dlatego Fiesta będzie dla niej idealna
Zdjęc trochę jest, rzucił mi się w oczy wlew oraz okolice tylnej wycieraczki. Wydaje się, że są już robione, albo lada moment będa tego wymagać
Liczę na waszą pomoc i wyszukanie wszystkiego na co warto rzucić okiem podczas ewentualnego zakupu |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 17:47
|
|
|
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 18:01
|
|
|
Markz napisał/a: | przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Dużo już mu nie zostało?
Ten silnik jest na łańcuchu rozrządu?? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 20:56
|
|
|
1.4 CVH jest silnikiem w układzie OHC z rozrządem napędzanym paskiem.
przebiegiem bym się nie sugerował, jak jeździ, nie kopci, nie stuka, trzyma przyzwoitą kompresję, to brać |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 21:45
|
|
|
Markz napisał/a: | niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Jak był odpowiednio serwisowany to nic mu nie będzie. CVH jest twardy 1,4 do fiesty jest w sam raz - nie za mocne, a i potrafi zaskoczyć
bj - cvh musi klepać jak nie klepie to wiedz że coś się dzieje |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Michaus
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 08:36
|
|
|
Moim pierwszym autkiem była Mk3 1.4 CVH. Nie klepała i nie brała oleju.
To było świetne autko.
Ta z aukcji ma jakieś dziwne spryśniki do lamp dorzucone na przednim zderzaku. Ciekawe, czy nie znajdzie się więcej wynalazków (np z elektryką) - nie wiadomo jak twórczy byli jej poprzedni posiadacze.
Moc silnika chyba z hamowni , bo 1.4 na mono miała 72 koniki.
Sprawdzić, czy ruda od spodu nie zeżarła, poleczyć standardowo wokół korka, przy tylnej wycieraczce i będzie OK. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 13:14
|
|
|
Na zderzakach są albo zwykłe odboje (rogi - były w którejś wersji, sam widziałem) albo spryskiwacze reflektorów od sierry/escorta. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 17:52
|
|
|
takie zderzaki miały np. wczesne S-ki z halogenami mocowanymi do zderzaka - odboje chroniły je przed uszkodzeniem. kiedyś w Hiszpanii widziałem też MK3 ze spryskiwaczami w takich odbojach. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Michaus
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 14 Lut 2013, 17:57
|
|
|
Ja takiej wersji nie znam, ale może masz rację. Przyznasz jednak, że kierownica raczej nie została zamontowana w fabryce... bo pochodzi z ikserki.
Intryguje mnie jeszcze tektura przed chłodnicą, nie musiałem stosować takich "gadżetów". |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:31
|
|
|
W mojej byłej MK3 miałem nowiótki termostat, ale jak robisz bardzo krótkie odcinki np. do pracy to silnik nie ma prawa się zagrzać i tektura dużo pomaga |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:40
|
|
|
I to jest kolejna rzecz, która mnie ciekawi:
Skoro termostat jest zamknięty, to co pomaga tektura zasłaniająca odłączoną z układu chłodnicę? Chyba, że blokada zimnego powietrza wiejącego w silnik tyle daje. |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:40
|
|
|
A jakiego przebiego spodziewacie sie w 20 latni maucie? 300 000 to nie duzo, bo najbardziej realne jest 400 000 |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Lut 2013, 23:36
|
|
|
vegetagt, termostat może się też zaciąć otwarty. albo nie domykać - wtedy tektura "pomaga". a nawet przy sprawnym termostacie mniejsze schłodzenie cieczy w chłodnicy daje Ci cieplejszy nawiew na paszczę |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Lut 2013, 23:40
|
|
|
bidżej, ale post wyżej jest mowa o sprawnym termostacie Ale skoro ten ograniczony pęd zimnego powietrza tyle daje, to ok |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:13
|
|
|
Przeważnie robię krótkie odcinki , mam sprawny termostat i tekturę też stosuję.
Pomaga , ale trzeba pamiętać aby zdjąć to ustrojstwo jak temperatura jest wyższa .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 45 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:36
|
|
|
Markz napisał/a: | niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Prawie dwudziesto letnie auta wszystkie tyle mają tyle że tu nikt nie kręcił licznika |
|
|
|
|
|