Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:53
[MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?
Autor Wiadomość
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 6 Lut 2013, 18:34   [MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?

witam serdecznie
od jakiegoś tyg mam problem z odpaleniem rano samochodu jak silnik jest ciepły to odpala od razu podczas jazdy nic się nie dzieję . podczas odpalania leci czarny dym wcześniej też leciał ale szybciej odpalał np po 8 godzinach stania nawet jak były duże mrozy odpalał za 1 razem a teraz jak jest powyżej 0 to przynajmniej 3 razy muszę kręcić. Wymieniłem filtr paliwa bo myślałem ze jakiś syf w nim był tym bardziej ze przed zima nie zmieniałem ale nic to nie dało :( na warsztacie powiedzieli że możliwe że popa siada ale nikt nawet auta nie oglądał więc moje pytanie czy da się sprawdzić pompę lub co to może być :( silnikt to 1.8 endura diesel 60 km .
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Lut 2013, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 6 Lut 2013, 19:58   

pajaja31 napisał/a:
czy da się sprawdzić pompę
Bez rozebrania pompy wtryskowej nic nie sprawdzisz a to koszt będzie ale sprawdż świece żarowe i wtryski,może kompresja słaba lub zawory.
_________________

 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2013, 20:06   

Pompy paliwa nie sprawdzisz bo jej nie ma. Jest pompa wtryskowa która zasysa paliwo z baku.
Co do kiepskiego odpalania to dużo już było na forum.
Ale tak na szybkiego.
Sprawdzałeś świece żarowe? Czy wogóle grzeją i jak grzeją? Kompresja, może już jest zbyt niska.
Czy od czasu gdy dobrze odpalała było coś robione przy pompie lub rozrządzie?
Może układ paliwowy zapowietrza się.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 6 Lut 2013, 21:31   

świece w listopadzie były zakładane nowe i nie najtańsze w sobotę sprawdzał mi świece i były sprawne , rozrządu nie robiłem , w czerwcu były wymienione oleje płyny i filtry .
kompresji nie sprawdzałem . silnik i pompa są suche wtryski też. jak jest ciepły silnik to po paru godzinach np 2lub3 odpala za 1 razem ale wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lut 2013, 00:11   

Sprawdzić prąd rozruchu. Może rozrusznik umiera i dlatego masz problemy z odpalaniem, zwłaszcza gdy zimno.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 7 Lut 2013, 08:36   

pajaja31 napisał/a:
wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi
Zawory regulowane są podkładkami,sciąg pokrywę i zobacz luzy.
Pufcio napisał/a:
Sprawdzić prąd rozruchu.
Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie.
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lut 2013, 09:44   

Ranid napisał/a:
Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie.

Aku jak aku, raczej chodzi o wyeliminowanie usterki rozrusznika (tulejek). Przy temperaturach minusowych rozrusznik ze zmęczonymi tulejkami potrafi brać 2-3x więcej prądu niż sprawny - a takie obciążenie to już nie lada gratka, nawet dla sprawnego akumulatora i porządnej instalacji.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 7 Lut 2013, 16:01   

auto poszło na warsztat zobaczymy co powiedzą :(
będą sprawdzać, mam nadzieję że to jakaś drobnostka bo nie stać mnie na remont silnika :(
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lut 2013, 17:29   

Byle to był jakiś dobry, najlepiej zaufany, warsztat, bo nawet jak będzie zapchany filtr powietrza, to powiedzą, że trzeba głowicę wymienić :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 7 Lut 2013, 20:13   

już tam parę razy byłem i raczej wszystko dobrze robili i też mało brali kasy więc myślę że aż tak źle nie będzie :) napisze jutro jak mi powiedzą co jest nie tak jak uda im się sprawdzić :)
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 8 Lut 2013, 16:05   

byłem tam dzisiaj i nic nie zrobili jedynie go odpalili i mówił że prawdo podobnie silnik do wymiany :( sprawdzą kompresję itd . mówiłem żeby ustawili kat wtrysku ale miałem wrażenia jak by patrzał się na kretyna i nic mi na to nie odpowiedział . kolega mi mówił żeby uciekać od nich jak tego nie chcą zrobić więc nie wiem czy ma to coś wspólnego z odpalaniem i czy to może być wina .
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 10 Lut 2013, 14:30   

dzwonił do mnie mechanik i powiedział że jest słaba kompresja (około 22,24) i 2 wtryski leją
i mam takie pytanie jak wymieni te wtryski to może lepiej odpalać ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lut 2013, 18:08   

Będzie, ale jak masz słabą komprechę na dwóch garach, to od wiosny do jesieni jakoś przejeździsz... a w zimie i tak potem będzie problem z odpalaniem...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 10 Lut 2013, 20:03   

na wszystkich 4 jest słaba kompresja :(
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lut 2013, 20:11   

Jak na każdym masz niewiele ponad 20, to jeśli chcesz jeździć tym autem dłużej, to masz 3 wyjścia:
-męczyć się i jeździć dalej
-zrobić remont
-poszukać zdrowego motoru (ale wtedy wsadzałbym silnik z mk5 - dynamika jest nieporównywalnie większa)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pajaja31 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: katowice
Wysłany: 12 Lut 2013, 20:29   

odebrałem dzisiaj auto i jak mam być szczery nie jestem zadowolony zobaczę jutro rano bo jak odbierałem to jeszcze gorzej odpalał . Kompresja to 23,24,26,26 .
myślę jeszcze żeby ustawili kąt wtrysku ale żeby to ustawić trzeba pasek zdjąć może jakoś się uszkodzić ten pasek ? bo nie chce robić rozrządu bo mnie na to nie stać tym bardziej jak silnik jest kiepski już nie mam siły do tego auta i tym bardziej kasy . skasowali mnie 500 zł :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Link do strony na której można sprawdzić VIN
Freeman Przed zakupem 0 1 Sie 2014, 19:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.