Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:53
[MK4] Czujnik wału korbowego
Autor Wiadomość
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 5 Lut 2013, 19:53   [MK4] Czujnik wału korbowego

Witajcie :)

tak jak w temacie co powiecie na taką akcje że czujnik położenia wału korbowego który jest gdzieś w okolicy srzyni biegów nie działa ? Lub lepiej wogóle go nie ma jakie moga być objawy ?
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 21:32   

Jeśli mowa o 1.8D to go nie znajdziesz. Zresztą co on miałby robić w tym silniku?
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 5 Lut 2013, 21:48   

Jest on jednym z najważniejszych czujników sterujących pracą silnika. Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego obliczana jest jego prędkość obrotowa. Dzięki sygnałom z tego czujnika komputer uzyskuje dane na podstawie których steruje kątem zapłonu czy też wtryskiem paliwa. Sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest do stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, usuwania par paliwa ze zbiornika, sterowania działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określania pracy zmiennych faz rozrządu i wielu wielu innych czynności zależnych od położenia wału korbowego.


tak w teori a czujnik już znalazłem wiem gdzie jest i wiem że jest :)
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 22:01   

Zasade działania to ja akurat znam. Ale mowa jest o zwykłym 1.8D gdzie pompa jest mechaniczna. Takie trochę perpetuum mobile dopóki nie zabierzesz napięcia z elektrozaworu na pompie.
No chyba że mowa o mk4 w benzynie.

Skoro znalazłeś to się pochwal w którym miejscu jest i dla próby odłącz od niego wtyczke i zobacz czy odpali.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 5 Lut 2013, 22:28   

A prosze bardzo :) powinieneś zauważyć jest w lewej części nad osią w sumie wystaje tylko śruba ale tam jest czujnik, I skoro jest nie potrzebny to po co jest ?

_________________

Ostatnio zmieniony przez Parzych 5 Lut 2013, 23:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2013, 13:48   

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ten czujnik jest od obrotomierza.
Odepnij i jego wtyczkę. Gdyby był to czujnik położenia wału i miał spełniać swoje typowe zadanie to już byłaby trudność z odpaleniem w każdym innym aucie.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 6 Lut 2013, 16:39   

hehe on nie odpala nawet gdy czujnik jest podłączony , zainteresowałem się tym tematem ponieważ w benzynie miał by on racje bytu ale w dieslu ??No pompie dochodza jakieś kable myśle sobie że ten czujnik daje informacje jak ma być dozowane paliwo
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2013, 19:59   

Ma racje bytu w obu silnikach. Jakby w mk4 był np. silnik TDCI to czujnik by był.
W naszych autach jest prosty silnik z pompą napędzaną paskiem z układu rozrządu dlatego tak ważne jest w nim ustawienie kąta wtrysku.

Te kable na pompie to masz na myśli na samej górze co są? Idą do takiego małego czarnego?

Jeśli tak to jest to potencjometr przepustnicy. W mojej fieście z silnikiem endura-de potencjometr ma dwa zadania. Steruje silniczkiem od podnoszenia obrotów oraz przy klimie przy gwałtownym wciśnięciu gazu odłącza sprężarke.
To właściwie na osobny temat więc sorry za OT.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów czujnik obrotów wału korbowego
Gość Elektryka 7 27 Lis 2005, 11:08
Lokmen
Brak nowych postów Czujnik położenia wału korbowego...
Niunio Elektryka 8 8 Wrz 2005, 19:18
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.