[MK3] Zbyt duze spalanie? |
Autor |
Wiadomość |
sushirs
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 1 Skąd: działdowo
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:13 [MK3] Zbyt duze spalanie?
|
|
|
witam.
wzorujac sie na danych z spalania w serwisie autocentrum.pl moja fiestka powinna palic w granicach 9l~. nie katowalem silnika, jazda nie na zbyt wysokich obrotach, normalna jazda 80-90kmh max, jazda bardziej w trasie, mało po miescie, a spalanie wyniosło mi 10,5l. Czy to normalne czy raczej powinienem sie udac do kogos kto wyreguluje mi gaz albo cos ? |
_________________ suchy |
|
|
|
|
Cielak
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 12 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:24
|
|
|
Jak dla mnie to albo jest źle wyregulowany gaz, albo masz jakieś problemy z silnikiem. Może spróbowałbyś samemu delikatnie przykręcić gaz i wtedy sprawdzić ile Ci spali? A jak nie to pierwsze co mi przychodzi do głowy to może masz coś z sondą lamda? Ale chyba wtedy miałbyś jeszcze większe spalanie |
_________________ |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 09:00
|
|
|
gaz ma w miare wyregulowany skoro tyle pali, zakrec duza srube od gazu jesli nie masz silnika krokowego na przewodzie gazowym. o 1/5 lub 1/4 tak jak wskazowki zegara... i napisz ile masz obrotow pod odpaleniu jak auto popracuje z 5minut, albo zakrec sobie srube glowna od gazu az obroty silnika zaczna spadac i odkrec o 1 obrót i tak zostaw, na spalanie ma wplyw dawka gazu ustawiania srubą głowna, no chyba ze ktos na maksa odkrecil na parowniku, najpierw ustaw duza a potem skoryguj mniejsza na parowniku w prawo obroty spadaja a w lewo rosna (do pewnego momentu...), od duzej zalezy przyspieszanie pod obciazeniem...najlepiej skrecic i pobrobowac, ale jak krecisz jedna to zostaw drugą..., najpierw duza ustaw potem mala przykrec zeby dobrze palil, lepiej jak na jalowych silnik ma w miare ubogo a w miare otwierania przepustnicy bogato, bedzie lepiej wchodzil na obroty
jesli po ustawieniu czujesz gdzies gaz to wiedz ze jest zle... - nie przepala
jak mialem zle ustawiony w 1.4 to spalilo z 15 litrow, a po poprawnym ustawieniu 8,5-8,8 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
szuwar
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 15:26
|
|
|
mam jakas srube na przewodzie od instalacji gazowej do wrysku.. nią regulowac dawke gazu? na odpalonym czy wylaczonym silniku? u mnie spalanie tez w granicach 9-10 litrów na silniku 1.1 |
|
|
|
|
pikaj [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2011, 19:40
|
|
|
szuwar: A może na początek "Pakiet Standard", czyli regulacja zaworów, wymiana filtra powietrza i dopiero kręcenie pokrętłami "od gazu"?
Trzeba też pamiętać, że spalanie gazu może być większe o 20, 25% niż spalanie benzyny; no i silniczek "zadyszkowy" nieco... |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 16:54
|
|
|
Kolego u mnie był taki problem odnośnie spalania właśnie paliła mi 11l - w trybie mieszanym;)
Pierwsze pytanie posiadasz instalacje pierwszej czy drugiej generacji:)? Pewnie większość osób będzie mówić że to oczywiste że drugiej:) ale np. dla mojego gazownika to nie było "normalne" i miałam pierwszej:D wtedy paliła mi 11l w trybie mieszanym...
W razie nudy polecam poczytać mój post... miałam kiedyś też problem z dużym spalaniem:)
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
pikaj [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:05
|
|
|
diablusia: A obecnie po przebojach u gazownika i przeróbkach do prawidłowej II-giej gen - ile teraz Ci spala? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:06
|
|
|
Pierwsza a druga generacja to równica taka tylko ze 1 generacja ma śrubę regulacyjną, a druga generacja ma silnik krokowy i sterowanie na podstawie sondy lambda,,, i tak samo jak w przypadku zasilnia silników paliwem, I generacja lepciejsza od II (gaźnik lepciejszy od mono) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:13
|
|
|
diablusia napisał/a: | Kolego u mnie był taki problem odnośnie spalania właśnie paliła mi 11l - w trybie mieszanym;) | jak ktos tlenu do spalania nie daje tylko gaz przykreca potem przylepia na tasme odwrocone rurki od odkurzacza do kolektora, to sie nie dziwie
zeby malo palilo musi byc doprowadzone powietrze lewe w odpowiedniej dawce i odpowiednio skrecona instalacja, jak nie da sie tlenu nie zubozy mieszanki to bedzie ssalo gazu sporo, problem jest taki ze gaz ma byc ustawiony w taki sposob zeby cisnienie bylo wysokie a tlen ma go roznosic- rozpylac, a jak sie skreci gaz to obroty spadaja ale jak wcisniesz buta i puszczasz to silnik lapie fazy sa gasniecia, falowania po odpaleniu...i przylepianie na plaster odwroconych rurek mody z kosmosu - rzeźbiarstwo lpg wujka zenka, wazne jest poprawne ustawienie gaznika rowniez skladu spalin ze wgledu na to lewe powietrze ktore trafia bokiem piszemy o roznych silnikach |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:33
|
|
|
Hmm nie znam się na tym "technicznie" mówię tylko jak było u mnie - mój "gazor" twierdził że nie da się wyregulowac "idealnie" pierwszej generacji:) - pewnie mu się nie chciało. Oczywiście że jeśli robi się cyrki z doklejaniem jakiś rurek odwróconych... ale jeśli ja się nie znam to wiesz )
Ogólnie teraz na drugiej generacji, pali mi około 9-9,5l - ogólnie to dopiero teraz będę mogła powiedzieć "konkretnie" bo miałam zepsuty termostat i czujnik temp. wody i po wymianie temp. w końcu trzyma mi się na R:) a nie na zero:D he he |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 17:49
|
|
|
powiem tak gaz to ciezki temat do zapalania i zeby malo palilotrzeba stosowac tez odpowiednia cieplote swiec to raz i odpowiednio je ustawiac to dwa i juz spala mniej do tego odpowiednio ustawic bieg jalowy sklad spalin wcale w przypadku prostych silnikow wcale nie trzeba na analizatorze...uzywanie swiec irydowych lub platynowych do lpg obniza spalanie do 9% i to juz przy eletrodzie 0,6mm, a sa jeszcze ciensze 2x wtedy mozna mowic o oszczednosci ja schodze do 8,5 spokojnie przy niezlym palowaniu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 18:11
|
|
|
diablusia napisał/a: | mój "gazor" twierdził że nie da się wyregulowac "idealnie" pierwszej generacji:) | Tak, dlatego powstała 2 potem 3 generacja, tak samo dlatego najpierw gaźnik zastąpiono mono a potem wielopunktem - zawsze jest coś za coś,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diablusia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Lis 2011, 21:59
|
|
|
Tak czy tak jestem szczęśliwą posiadaczką FIESTKI Z LPG i żyć nie umierać średnio tankuję butlę w tygodniu podróżuje do szkoły około 80 km (na trasie) plus DUUUUŻO po mieście:) i jestem happy że tankuje za 2,73 a nie za 5,29:P choć wiadomo benzyny też trzeba na odpalenie itp żeby nie zajechać silnika dziś zatankowałam benzynę kieszeń to boli:)
współczuje posiadaczom DISLA;)
a co do ustawień.... mój gazownik twierdzi że ma auta na pierwszej generacji tzn jego klienci mają i są zadowoleni ale z tym bywa różnie zależy co kto od gazu oczekuje;)
Póki co ja jestem zadowolona i nie żałuje że zainwestowałam w gaz.
Czas pokazuje że nawet w tak "stare" auta warto czasem zainwestowac:D |
|
|
|
|
szuwar
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 23:47
|
|
|
w ciagu ostatnich dwoch tygodni spalanie wynioslo u mnie 13 litrow LPG. Samo miasto oprocz jakis 60km w trasie...
zwazajac na pogode to duzo czy ok? |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 09:18
|
|
|
zle ustawione, tyle to BMW pali 2 litrowe na zwyklej instalacji |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
matrix9pawel
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 14:57
|
|
|
ja ma fieste 1.4 na wielopunktowym wtrysku pali ponad 15l i nie mam na wężu śruby
gdzie przykręcić trochę gaz? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 10:31
|
|
|
Cytat: | ja ma fieste 1.4 na wielopunktowym wtrysku pali ponad 15l i nie mam na wężu śruby
gdzie przykręcić trochę gaz? |
Nie jest istotne w tym momencie jakie masz auto i jaki silnik. Poczytaj sobie wywody na temat regulacji instalacji różnych generacji. Jest tego pełno w necie.
Od siebie poecam 'krótki poemat na gazu temat' http://autogaz.webd.pl/nu...showpage&pid=28 |
|
|
|
|
szuwar
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 15:09
|
|
|
sprawdzilem kolejny raz spalanie. tym razem dystans przejechany to 250km z tego jakies 80-90 w trasie i spalanie wyszlo 9,23... wiec moze musze uspokoic troche jazde w miescie po prostu?
dzisiaj na odpalonym silniku krecilem ta duza sruba w prawo dopoki silnik chodzil potem podczas jazdy okazalo sie ze silnik w ogole nie ma mocy. okrecilem srube do takiego momentu zeby moc byla zadowalajaca. sprawdze spalanie po raz kolejny po 200km w miescie |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:11
|
|
|
szuwar paradoksalnie uważam, że taniej by było wyregulować gaz u gazownika. Zakręciłeś śrubę - zubożyłeś mieszankę. Teraz odkręciłeś, auto odzyskało moc a zapewne λ < 1... |
|
|
|
|
cxz3
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darus
Wiek: 36 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: wa-wa
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 20:16
|
|
|
Nie współczuj posiadaczom diesla ,Mój kumpel ma fiestke na silniku 1,8 d i pali mu po mieście 5 litrów ropy. A do tego leje opał za 2.80 jakiś ukraiński i przelicz sobie ile on płaci za przejechanie 100 po mieście . Inni zaś kupują hurtowo olej do smażenia ( minimum 400 litry można kupić u producenta) i ich jeden litr wynosi w przybliżeniu 2 zł . Tylko że z dieslem na pompowtryskach tak juz nie zrobi :( Ja tam jestem i tak zadowolony z mojej fiestki na gazie 1.3i. Po mieście pali mi 7 przy ciężkiej nodze. |
|
|
|
|
|