Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
5 Lut 2013, 15:00
[MK6] Po przełączeniu na gaz, brak mocy na zimnym silniku
Autor Wiadomość
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 12:04   [MK6] Po przełączeniu na gaz, brak mocy na zimnym silniku

Witam, posiadam w swojej MK6 gaz i mam pewne problemy, mianowicie, o ile na benzynie auto przyspiesza normalnie, całkiem żwawo reaguje na pedał gazu w każdej temperaturze( o ile przy silniku 1.3 można mówić o żwawej reakcji) to w momencie przełączania na gaz silnik(zimny) na biegu jałowym pracuje równomiernie, ale jak chcę przyspieszyć to reakcja na pedał gazu następuje ok sekundę po wciśnięciu pedału - jest po prostu chwila zamulenia i wkręcenie na obroty. Dopóki silnik nie osiągnie normalnej temperatury, podczas ruszania trzeba trzymać go na obrotach ok 2000 - bo może zdechnąć.

Silnik mam 1.3, gaz sekwencyjny, w trasie mniej jak 8l nie spali, żeby się jak nie starać...
Czy koledzy wiedzą, w czym może tkwić problem?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Lut 2013, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2013, 12:20   

Temat bardziej do działu LPG. Specem od gazu nie jestem ale problem tkwi raczej w reduktorze(parowniku). Układ szczelny czy ostatnio czuć gazem bardziej?
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 12:33   

układ szczelny, gazu nie czuć...Problem występuje na zimnym silniku, jak się rozgrzeje( na gazie)to już w miarę normalnie jeździ...I co ciekawe, jak silnik rozgrzewam na benzynie to po przełączeniu na gaz problem występuje nadal, tak jakby się i na gazie musiał rozgrzewać...
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 5 Lut 2013, 12:41   

Moim zdaniem to sonda lambda . musisz pod kompa podłączyć to ci wyskoczą błędy i bedziesz wstepnie wiedział co i jak
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2013, 13:48   

Wisni@, Może się mylę ale on pisze że ma sekwencje i problem na gazie .Gdyby to była lambda to problem występowałby na PB i LPG bo sekwencja sterowana jest ze sterownika zapłonu a problem jest tylko na LPG. Nie zmienia to faktu że diagnostyka i kalibracja ale najpierw gazu mile widziana.
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 14:17   

Kalibracja była robiona i ciśnienie podnoszone na reduktorze(dla dysz Hana 2000)ale problem dalej występuje...
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2013, 14:49   

To napisz wszystko do początku bo tak po dwa słowa będę od Ciebie wyciągać. Od kiedy to się dzieje,ile lat ma gaz i gdzie robiłeś kalibracje - sam czy u gazownika czy auto się dobrze nagrzewa itd.
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lut 2013, 14:58   

Więc: instalacja ma ok. roku, poprawki były - m. in regulacje spalania etc. u gazownika, który montował sprzęt, potem u starego mechanika-gazownika u mnie w mieście, nie jeżdżę do gościa który zakładał gaz bo daleko teraz mam a gość szczerze mówiąc niezbyt starannie wykonuje instalacje i jeśli będę musiał to tylko aby go wymontował. Stąd prośba o sugestie... Auto się rozgrzewa bardzo dobrze, jest zadbane. Te niedomagania występują od września jakoś ubiegłego roku, nie jeżdżę po mieście to nie przeszkadza, ale jak trzeba wyjechać do domu(trasa) to wkurzają mnie te gazowe niedomagania..
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2013, 15:16   

knapers85 napisał/a:
a gość szczerze mówiąc niezbyt starannie wykonuje instalacje
to pewnie też nieudolnie dobiera podzespoły do montażu i jeszcze kiepskiej jakości . Rok czasu instalacja ,pół roku dobrze a teraz d..a no ja bym gościowi nie odpuścił za spartoloną robotę.Jest coś co się nazywa gwarancja. Sprawdź węże przy reduktorze może jest po prostu zapowietrzony albo już go zmęczenie chińskiej gumy dopadło? Pewnie zaraz chłopaki co mają LPG się pojawią i coś konkretniej podpowiedzą.
 
 
wojtek_10101 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 5 Lut 2013, 20:01   

Ile przejechałeś na instalacji?
Kiedy były wymieniane FFL FFC??
Co z układem WN? Kiedy wymieniane przewody, świece, cewka?

U mnie tydzień temu było dość podobnie... Powodem była cewka (MAM Fieste 2006 1.3 51kW z przebiegiem 260tys z fabrycznym DT Gazem)
_________________
Ford Fiesta
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2013, 10:41   

Na gazie nie zrobiłem roku, filtry ok, przewody też, te objawy występują na zimnym silniku...Dziś zrzuciłem pokrywę silnika z filtrem powietrza i zauważyłem dosyć mocno przygnieciony przewodzik od jednego z wtrysków na drodze do kolektora... Przeszlifowałem osłonę(plastikowe żebra) i wieczorem zobaczę czy coś pomogło...Swoją drogą jak patrzę na kolegów spalanie to szkoda się robi...U mnie w trasie mniej jak 8/100 nie zejdzie;/
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lut 2013, 11:49   

knapers85 napisał/a:
zauważyłem dosyć mocno przygnieciony przewodzik od jednego z wtrysków na drodze do kolektora...zobaczę czy coś pomogło..
Cytat:

Jeżeli byłby problem z wtryskiem powinna się zaświecić kontrolka awarii silnika, a więc tylko komputer może wyjaśnić problem, z tego co piszesz możliwe że przechodzi na lpg w zbyt niskiej temperaturze
knapers85 napisał/a:
U mnie w trasie mniej jak 8/100 nie zejdzie;/

Bo nie zejdzie, jeżeli oczywiście piszesz o spalaniu lpg i to jeszcze zimą
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 6 Lut 2013, 11:55   

Knapers, po kolei. Podaj jaka masz instalacje - sterownik, reduktor i wtryski (wiemy ze hana ale jaki kolor)
Potem musisz wiedziec przy jakiej temperaturze masz ustawione przelaczanie na gaz - czasami jest tak ze gazownik ustawi za nisko i do tego w zlym miejscu zamontuje reduktor i raczej nic z tym nie zrobisz - latem problem nie powinien wystepowac.
Druga kwestia to sama regulacja gazu. Jesli masz dobrze ustawiony gaz dla cieplego silnika i auto jezdzi tak jak powinno to pewnie gazownikowi nie chcialo sie bawic koretkami chociazby po temperaturze gazu - nie wszystkie auta tego wymagaja i nie wszyscy gazownicy wiedza jak to robic. A niektorym sie nie chce :)
Wiec po kolei idac - chcac otrzymac zdalna pomoc, musisz sie dowiedziec pare rzeczy o ktore zapytalem a potem mozna isc dalej :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lut 2013, 16:22   

Więc tak:

Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: Tomasetto
Pojemność silnika: 1300
Moc: 75
Temperatura przełączania o ile pamiętam 40 stopni
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lut 2013, 20:05   

knapers85 napisał/a:
Reduktor: Tomasetto
to raczej dolna półka jakościowa i mimo że nie jestem gazownikiem znam przypadki problemów tych reduktorów w niskich temperaturach - problem z odparowaniem butanu .
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 6 Lut 2013, 21:43   

Knapers, instalacja fajna, no moze ten reduktor ale jest prawie nowy wiec wyjdzmy z zalozenia ze jest ok.
Wtryski moga byc ciut duze - do 1,3 czarne by wystarczyly chyba.
Jaki masz cisnienie gazu - 1,2 bara?
Ja ciagle uwazam ze to kwestia wystrojenia.
Trzebaby zrobic kalibracje, porzadnie ustawic mape a potem na zimnym silniku sie pobawic korekta mieszanki po temperaturze gazu.
Jak sie nie uda to dopiero potem bym kombinowal z osprzetem
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lut 2013, 08:12   

Miałem 1,2 bara, ale ostatnio mechanik robił autokorektę i wiem że podkręcał na reduktorze ciśnienie...Jako że nic to nie dało temat jest ciągle żywy...
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Lut 2013, 10:06   

Knapers, ja ci napisalem krok po kroku co trzeba zrobic - jesli na tych wtryskach mechanik jeszcze podkrecal cisnienie ponad 1,2 to nie swiadczy o nim zbyt dobrze. Podkreca sie cisnienie gdy na max obciazeniu dochodzi do zapetlania wtryskow - czyli gdy sie okazuje ze sa za male. Twoje na pewno nie sa.
Pozatym zmiana cisnienia gazu to zadna autokorekta!!! To sie robi imbusem na reduktorze.
Poki ktos kumaty nie przejrzy tego o czym ci pisalem to nie ma sensu dalej sie rozwodzic w temacie.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
knapers85 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Piotr
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lut 2013, 11:26   

Było tak: podkręcił ciśnienie i włączył autokorektę. Nie wiem co to dało, może jedynie powiększyło się spalanie, bo nic poza tym się nie zmieniło..Chyba trzeba będzie szukać jakiegoś dobrego gazownika w Wawie, bo sam, nie ukrywam, nie znam się na tyle żeby pchać tam łapy(najwyżej odczytać mapy i pytać...)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Lut 2013, 11:36   

Autokoretka ma wielu zwolennikow i przeciwnikow. Generalnie wiekszosc gazownikow jesli z niej koszysta to tylko do strojenia ale potem wylaczaja zeby byla nieaktywna podczas codziennego uzytkowania.
Pozatym nie rozmawiajmy dalej poki nie zrobisz podstawowych krokow u jakiegos kumatego gazownika bo to serio nie ma sensu.
1. Cisnienie wroc na nominalne 1,2
2. Kalibracja na nowo
3. Zebranie mapy paliwa
4. Ustawienie mnoznika
5. sprawdzic jak chodzi na zimnym
6. Ewentualnie ustawic koretky po temperaturze gazu.
Kropka
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.