Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:58 |
[MK7] Silnik gaśnie - 1.4 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 00:36
|
|
|
xxyy777e napisał/a: | Filtr wymienia się co 60 tyś km a mi już niewiele brakuje do tego przebiegu. |
Mam 13-latkę z przebiegiem prawie 210'000 km i wymieniam w niej filtr paliwa za każdym razem przed zimą (rocznie robię od 10 do -nastu tysięcy) i nigdy nie miałem problemów z pracą silnika nawet w mocno ujemnych temperaturach... A tutaj TDCi i wymiana filtru co 60 tysięcy...
To ja proponuję w takim razie wymieniać olej dopiero jak filtr rdza zeżre i tenże zacznie wylatywać bokiem, a rozrząd z filtrem powietrza co, powiedzmy, 750'000 km. Kabinowy dopiero jak zgnije, a w środku będą nam latać muchy.
Ludzie tak szanują silniki i ich osprzęt, a potem narzekają, że awaryjne, że "czek endżin" miga, że jechać się nie da i że "takie dziadostwo teraz produkują". Ech... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:37
|
|
|
mechaniory specjalisty zrobią wszystko żeby zarobić.
Filt paliwa na dobrą sprawę to raz w roku przed zimą. Oryginalny Motorcrafta. Z podgrzewaczem jeśli jest wtyczka do niego. Jak silnik sam gaśnie od tak podczas jazdy to zawsze mam takie przedziwne wrażenie, że jakiś tuningowiec ze stodoły grzebał się:D Nie wiem czemu:D
Proponuję zrobić pomiary livedata. Ciśnienie paliwa w szynie, wydatek wtryskiwaczy, ciśnienie w kolektorze dolotowym, strumień masy powietrza zasysanego. Może się okaże że już coś podupada na żywotności i robi problemy |
|
|
|
|
xxyy777e
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Sty 2013, 10:33
|
|
|
Dzięki za sugestie. Może znacie jakiegoś dobrego/sprawdzonego mechanika z Warszawy lub okolic który ma komputer do forda i potrafi go używać ?
W tuning podnoszenie mocy etc. na ten moment nie sądzę aby ktoś to robił, tym niemniej sprawdzę.
Robię teraz dla jednej firmy gdzie sporo osób jeździ służbówkami. Kupuje się auto i używa 2-3 lata do określonego przebiegu i wymienia. Wszystkie naprawy w jednym ASO, jak komuś brakuje mocy w silniku lub więcej jeździ dostaje po protu większą furę z mocniejszym silnikiem, nikt nie bawi się jakieś zmiany map w silniku w służbowej furze.
Podejrzewam, że coś najzupełniej się zepsuło, jakiś czujnik ?
Kupiłem 2 letnia służbową furę która miała wykupiony oryginalny pakiet serwisowy Forda na wszystkie przeglądy, naprawy w ciągu 2 lat/100 tyś km.
Auto gdy je kupowałem miało 98 tyś. km. Tak się jeździ na zachodzie w dwa lata tyle km. dieslem.
Nie to co Polska gdzie większość 10 letnich sprowadzonych diesli ma 120 tyś. km kto przy takich rocznych przebiegach kupuje diesla ? |
_________________ Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
Sprzedam: Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
http://www.fiestaklubpols...8&highlight=mk7 |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Sty 2013, 21:55
|
|
|
nie no 10 letni diesel ma mniej jak 200 tyś. przejechane. 20 letni diesel troszeczkę ponad 200 tyś ale nie więcej jak 230 tyś bo może być podejrzane.... Chyba w tych czasach to nowsze volvo mają oryginalne przebiegi... |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 19 Sty 2013, 22:54
|
|
|
Moje ma 4 lata i 68 tys.Robie ok15 rocznie.I przy sprzedawaniu będę słuchał ,ze ma 200 więcej Akurat tego typu auto nie jest 'zarobkowym "autem i nie trzaska kilometrow.Takze są wyjątki
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
xxyy777e
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Sty 2013, 09:04
|
|
|
Byłem u Pawła na Dobrej, spoko elektryk.
Po podłączeniu do komputera pojawiły się błędy:
P008800 Ciśnienie paliwa w magistrali zbyt wysokie
P008700 Ciśnienie paliwa w magistrali zbyt niskie
Dwa sprzeczne komunikaty, bez sensu.
Czujnik ciśnienia paliwa pokazywał np. przy wyłączonym silniku ciśnienie takie jak na biegu jałowym lub były bardzo duże jego wahania.
Diagnoza: uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa, wiązka, lub nie kontaktuje.
Czujnik znajduje się w bloku silnika (ciągłe wibracje) + do tego sporo wilgoci o tej porze roku. Wypięliśmy wiązkę z czujnika, spray do układów elektrycznych, wpieliśmy ponownie - jeździ super !
Czujnik znajduje się na tylnej ścianie silnika: dostęp jest bardzo utrudniony. Niezbędny jest demontaż, akumulator, osłona akumulatora, osłona komputera, komputer, dolot
Roboty na 1 godzinę.
Czujnik na zdjęciu jest w jego lewym dolnym rogu przy symbolu x9 |
_________________ Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
Sprzedam: Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
http://www.fiestaklubpols...8&highlight=mk7 |
|
|
|
|
|